פייסבוק עיכבה מודעות בספרדית – בגלל חשש מהתערבות זרה

יועצים לארגונים היספאנים טוענים כי הקשחת המדיניות של פייסבוק בניסיון למנוע התערבות זרה בבחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית גרמה לעיכוב מיותר של מודעות שטורגטו לקהל זה

07/08/2018 15:52
פייסבוק. צילום: BigStock

יועצים אסטרטגיים עבור ארגונים היספאנים טוענים כי מודעות פוליטיות שהועלו לפרסום בפייסבוק (Facebook) במסגרת בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית עוכבו ועברו הליך אישור ממושך מהרגיל, של מספר ימים. המודעות שעוכבו טורגטו רובן ככולן באופן ממוקד לקהל היספאני ודובר ספרדית.

על פי דיווח בוושינגטון פוסט (Washington Post), היועצים משוכנעים כי העיכוב נעשה על רקע הקשחת המדיניות של פייסבוק למנוע מעורבות זרה ושאינה לגיטימית במסעות בחירות, על אף שבמקרה המדובר, לא היה זה רלוונטי וגרם לעיכוב. החשש היה כי מדובר בהתערבות של גורם זר ובעל אינטרסים.

ככלל, על פי נהלי הפרסום הדיגיטלי ברשת החברתית, נדרש אישור של מודעות עבור קבוצות אתניות במטרה למנוע אפליה על רקע גזעני אולם, כאמור, במקרה המדובר באחרונה הליך זה לוקח זמן רב יותר מאשר מודעות המופנות לקהלים כלליים.

עיכובים אלו עשויים להיות משמעותיים מאוד בעתות בחירות. מודעות רבות עולות במסגרת מסעות קמפיינים מקיפים של מועמדים ועיכובם עלול לשבש את האפקט שהן מבקשות ליצור בקרב דעת הקהל.

לשנות את הטירגוט לכללי יותר

על פי הדיווחים, העיכוב עשוי להביא לקיצוץ בתקציבי הקמפיינים ברשת החברתית או לחילופין ייאלץ אותם לשנות את הטירגוט לכללי יותר, מה שעשוי לפגוע באפקטיביות שלהן.

בתגובה לדברים הודו בפייסבוק כי אכן היו עיכובים קלים בשל הליך האישור בחברה, אך הם ראויים על מנת לשמור על ביטחונם של משתמשים מפני התערבויות במסעות בחירות ואפליה.

כזכור, במערכת הבחירות האחרונה בארצות הברית עלו חששות כי גורמים ברוסיה התערבו והשפיעו על דעת הקהל האמריקנית באמצעות קמפיינים מוכוונים ברשת החברתית לטובתו של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, על פני הילארי קלינטון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים