עשור של תלות דיגיטלית: עד כמה אנחנו מכורים לסמארטפון?

מחקר על הרגלי השימוש הסלולריים באנגליה חושף את הרגלי השימוש בסמארטפונים ● מהו זמן השימוש היומי הממוצע? כמה מהמשתמשים מכבים אותו במהלך היום וכמה אותו בדרכם לעבודה? כל הנתונים 

סמארטפונים. צילום: BigStock

מחקר גדול על הרגלי השימוש הסלולריים באנגליה, שנערך על ידי הרגולטור האנגלי Ofcom ופורסם בסוף השבוע, חושף פרטים מעניינים, שיכולים להעיד על מגמות בתחום.

תחת הכותרת "עשור של תלות דיגיטלית", המחקר מראה כי במהלך 2017 חלה זו הפעם הראשונה אי פעם ירידה בשיחות הקוליות הסלולריות, וזאת למרות העובדה שאנו מחוברים יותר מאי פעם למכשירי הסלולרי שלנו. רמת הירידה של השיחות הקוליות עמדה על 1.7%, וזאת למרות המחירים הזולים אי פעם של דקות שיחה (לא רק אצלנו כנראה…).

אין זה אומר שאנשים מדברים פחות, כי רבות מן השיחות מתקיימות בווטסאפ (WhatsApp) או במסנג'ר של פייסבוק (Facebook), דבר שיכול להסביר את הירידה בשימוש בזמן אוויר סלולרי. מכל מקום, הנתונים האלה מעידים על חדירת האינטרנט הסלולרי.

ל-78% מן האנגלים יש היום סמארטפון

לפי המחקר, ל-78% מן האנגלים יש היום סמארטפון, לעומת 17% לפני עשור. 71% מן הנשאלים אמרו כי הם לא מכבים אף פעם את המכשיר שלהם, ו-78% השיבו כי הם לא יכולים לחיות בלעדיו.

מנתונים נוספים נראה, כי הסמארטפון הופך להיות המסך העיקרי של המשתמשים, כפי שחזו בעבר לא מעט עתידנים וסוקרי שוק. למשל, אם בעבר היו ל-83% מן האנשים נגני DVD, כיום יש בהם פחות צורך, והמספר ירד ל-64%.

כך גם ירד דרמטית מספר בעלי ה-PC השולחני מ-69% לפני עשור, ל-28% כיום. מנגד, זמן השימוש היומי הממוצע בסמארטפון עומד כיום על שעתיים ו-48 דקות, כשבקרב גילאי 18 עד 24 הוא מטפס לשלוש שעות ו-14 דקות. רוב המשתמשים סומכים על חיבור קבוע לאינטרנט, ומרבית המשתמשים הבוגרים אמרו כי האינטרנט הוא חלק חיוני מחייהם, כש-20% מהם מבלים יותר מ-40 שעות שבועיות אונליין. הממוצע הכללי של זמן השימוש באינטרנט עומד על 24 שעות שבועיות, אבל יותר ממחצית הזמן הזה הוא בסמארטפון.

המבוגרים יותר רואים בגלישה ברשת כשימוש העיקרי והחשוב ביותר

זמן השימוש במסך הסלולרי אמנם גבוה בקרב כל הגילאים, אך למטרות שונות בקבוצות גיל שונות: המבוגרים יותר רואים בגלישה ברשת כשימוש העיקרי והחשוב ביותר, בעוד הצעירים מתייחסים לצפייה בווידיאו כאל השימוש החשוב ביותר.

המגמה של הסמארטפון, שהפך להיות המסך העיקרי, מגובה גם בנתונים נוספים. למשל, כשנשאלו מה המכשיר החשוב ביותר שרכשו בשנה האחרונה – השיבו 48% מן המשתתפים במחקר כי הסמארטפון היה הרכישה החשובה ביותר, לעומת 28% שהתייחסו כך אל מכשיר הטלוויזיה. זאת, לעומת יותר ממחצית שראו בטלוויזיה רכישה עיקרית ב-2008, ורק 13% שראו בסמארטפון שלהם רכישה חשובה.

כמות הזמן שאנשים דבוקים למסכים הפכה להיות במוקד ההתעניינות של חברות הטכנולוגיה הגדולות בחודשים האחרונים, כשגם אפל (Apple) וגם גוגל (Google) ופייסבוק מציעות כלים המאפשרים למשתמשים לבדוק ולנטר את זמן השימוש שלהם באתרים ובאפליקציות.

מנגד, לא מעט חברות משתמשות ב"טריקים" שונים דווקא כדי לגרום לאנשים להישאר דבוקים לטלפון באמצעות עיצובים שונים של אפליקציות, שמייצרים הרגלי התנהגות והתמכרות.

שבעה מתוך עשרה אנשים משתמשים בסמארטפון שלהם בדרך לעבודה ויותר ממחצית מהם טוענים כי הם משתמשים בו לביצוע "משימות חיוניות".

העובדה שהטלפונים הסלולריים הם חלק חיוני בחייהם של אנשים משמעותה כי משתמשים צריכים עכשיו לקבוע לעצמם כללים הנוגעים לשימוש שהם עושים בסמארטפונים. יותר ממחצית המשיבים במחקר מסכימים שהמכשירים המחוברים פוגעים בשיחות פנים אל פנים עם בני משפחה וחברים, כאשר 43% מהם מודים כי הם מבלים זמן רב מדי ברשת.

נראה כי ההתמכרות של האנשים לסמארטפונים היא גם חדשה מצוינת למפרסמים: כרבע מכל הסכומים המושקעים בפרסום מיועדים כיום לפרסום בסלולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים