אמזון היכתה את התחזיות; האם היא עומדת לעקוף את אפל?
רוב המשקיעים באמזון מעריכים כי היא זו שתעבור ראשונה את שווי השוק של טריליון דולר ולא אפל, שכרגע נמצאת הרבה יותר קרוב אליו ● ההכנסות של ענקית הקמעונות עלו בכ-40% והרווח זינק פי 13
אמזון ממשיכה לקצור את פירות ההשקעות הרבות שלה לאורך השנים: החברה פרסמה תוצאות חיוביות, עם גידול דו ספרתי בהכנסות הרבעוניות וזינוק של כמעט פי 13 ברווח הנקי. רבים בשוק מעריכים כי היא בדרך להיות החברה הראשונה שתהיה בעלת שווי שוק של יותר מטריליון דולר ולעקוף את אפל.
כרגע עומד שווי השוק של ענקית הקמעונות על כ-50 מיליארד דולר פחות מזה של אפל – כ-888 מיליארד דולר בהשוואה לכ-938 מיליארד, אולם מומחים ומשקיעים מעריכים כי המהפך קרוב. סקר שערכה CNBC בקרב "כמעט 100 משקיעים" במניית אמזון מעלה כי כמעט 70% מהם סבורים שאמזון תהיה הראשונה לעבור את סף טריליון הדולרים בשווי שוק ואילו רק 15% מהם מאמינים שתהיה זו אפל.
ההשקעות הרבות נושאות תוצאות
אחת הסיבות להצלחה של אמזון היא שבמשך תקופה ארוכה החברה התמקדה בגידול בהכנסות ובהשקעות רבות במחסנים ובטכנולוגיות, על מנת שישפרו את פעילותה. והנה, ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה היא קצרה את הפירות ושוק ההון מרוצה, על אף שהיא פספסה את תחזית ההכנסות, שעמדו על 52.9 מיליארד דולר לעומת צפי של 53.4 מיליארד. שביעות הרצון הזאת הביאה לעלייה של כחצי אחוז בשער המנייה של החברה בוול-סטריט בסוף השבוע.
מהנתונים הכספיים שפרסמה אמזון עולה כי ההוצאות הכלליות שלה צמחו ב-33.69% ל-49.9 מיליארד דולר ואילו ההכנסות גדלו ב-39.23% – כאמור, ל-52.89 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים רשמו עלייה של 28.77% ל-31.86 מיליארד דולר ומכירות השירותים – כלומר, הענן (AWS) – האמירו ב-59.14% ל-21.02 מיליארד. הרווח הנקי של החברה האמיר פי 12.87 ל-2.53 מיליארד דולר והרווח הנקי למנייה זינק פי 12.68 ל-5.07 דולר.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-30.62% ל-30.63 מיליארד דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-53.43% ל-22.25 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 42.59%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-38.88% ל-19.27 מיליארד דולר והרווח גדל פי 4.75 ל-2.98 מיליארד.
יצוין כי חבות המס הרבעונית של החברה צנחה ב-84.15% – מה שתרם לרווחים.
תוצאות המחצית הראשונה של השנה מעידות על זינוק של 37.45% בהוצאות הכלליות ל-99.02 מיליארד דולר לצד צמיחה של 41.07% בהכנסות ל-103.93 מיליארד. הרווח התפעולי גדל פי שלושה ל-4.91 מיליארד דולר והרווח הנקי – פי 4.5 ל-4.16 מיליארד.
תגובות
(0)