המלכה הבאה: אנדרואיד

ידוע הוא שה-iPhone הוא חביב המדור, אך אין מנוס מלהודות על האמת: יבוא יום וסערת ה-iPhone תשכח ● אם תשאלו אותנו, היורש יהיה מכשיר מבוסס אנדרואיד ● חכו ותראו

לפני כחודשיים, עם השקת ה-iPhone בישראל, ביקשו עורכי התוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10 את חוות דעתם של כתבי התקשורת בארץ לגבי "היום שאחרי ה-iPhone". "מה יהיה המכשיר הבא שיעורר סערה אחרי ה-iPhone?", נשאלו הכתבים. כמה מהם ציינו, כי ה-iPhone הוא "ה-דבר", ויישאר כך עוד זמן רב. אחרים מעמיתי, ואני ביניהם, העריכו כי ה-"שיגעון" הבא בתחום הסלולר יהיה דווקא טלפון אנדרואידי כלשהו. חשבתי אז, ואני חושבת גם עכשיו, שרק חברה עם כוחות שוק כמעט בלתי מוגבלים וכיסים עמוקים ביותר תוכל "לאיים" על מערכת ההפעלה של אפל (Apple) ואולי גם "לנצח" אותה בקרב על לבם של המשתמשים.

החיסרון הגדול של אפל הוא, שהמערכת שלה מיועדת רק למכשירים שלה. נקודה. לעומת אנדרואיד (Android), הפתוחה לכל יצרן. את המערכת של אפל רק היא יכולה לשפר, לעומת המערכת האנדרואידית – שכל אחד יכול לתרום לשיפורה ולשדרוגה.

גם חברות אחרות תורמות את חלקן לשוק הסוער הזה: ה-Bada של סמסונג (Smasung), ה-Maemo של נוקיה (Nokia), ה-Else Intuition של אמבלייז ואקסס, סימביאן (Symbian) שמוצעת כעת כמערכת פתוחה לכולם ועוד. גם פאלם (Palm) תילחם עוד קצת (עד שתימכר) ומיקרוסופט (Microsoft) בוודאי שלא תוותר בקלות ותשיק גירסה חדשה למערכת ההפעלה הסלולרית שלה.

אפל, מצדה, לא שוקטת על השמרים ותפתיע אותנו עם שיפורים למערכת שלה – אבל כפי שהדברים נראים עכשיו, אני מרשה לעצמי להתנבא ולומר שאנדרואיד תהיה "ה-דבר" הבא, ושבחודשים הקרובים יתחולל קרב איתנים בין אפל לגוגל (Google) על מערכת ההפעלה הסלולרית. אין ספק שבאפל מרגישים את המגמה, ודיווחים על מגעים בין אפל למיקרוסופט בקשר למנוע החיפוש שיוטמע במכשירי ה-iPhone הם רמזים לא מפתיעים.

הנתונים בדו"ח החדש של חברת המחקרים comScore מראים, שמערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל יחד עם מערכת ההפעלה של אפל ממשיכות לצבור תאוצה, בעוד המתחרות מתקשות לעמוד בקצב ומפסידות נתח שוק. אנדרואיד הכפילה את נתח השוק שלה בארה"ב תוך שלושה חודשים: בספטמבר הוא עמד על 2.5% ובדצמבר הוא קפץ ל-5.2%; אפל עלתה מ-24.1% ל-25.3% באותה תקופה; האחרות – כולן בירידה: RIM עדיין מובילה, אך נתח השוק שלה ירד מ-42.6% ל-41.6%; מיקרוסופט ירדה מ-19% ל-18%; ופאלם, למרות שני מכשירים שלה שזכו ליחס חיובי בשוק (הפרה והפיקסי), ירדה מ-8.3% ל-6.1%.

גם הנתונים של חברת המחקרים CSS Insight, המסתמכים על סקירה של החברות שיציגו בתערוכת הסלולר הגדולה שתיפתח בשבוע הבא בברצלונה, מראים, כי מכשירי אנדרואיד יהוו חלק דומיננטי בתערוכה.

והנה עוד הוכחה לחדירה של האנדרואיד ל-"זרם התודעה": המעצב אנדרו בל, שהוא עצמו משתמש נלהב של מערכת ההפעלה אנדרואיד, היה עסוק מאוד לאחרונה בפרויקט סודי, כך הוא מספר באתר שלו. "חברתי לכמה ידידים באנדרואיד כדי ליצור את ה-'קמיע' הזה". הקמיע הוא לא אחר מאשר בובות אנדרואיד, שיוצעו בסדרות שונות. הסדרה הראשונה, שכבר מוצעת למכירה כוללת 12 עיצובים שונים מהבובות, והיד עוד נטויה ובקרוב יוצעו עיצובים חדשים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איש האנדרואיד

    אכן אנדרואיד הוא הדבר הבא. לחדשות על אנדרואיד בטוויטר: http://twitter.com/androidil

אירועים קרובים