סמסונג ו-LG השיקו טלפונים הנטענים באנרגיה סולארית
דגמים ראשונים שלהם יוצגו בתערוכת Mobile World Congress, שתיפתח היום (ב') בברצלונה ● שתי החברות אינן מציינות מתי יוצעו המכשירים לשוק ומה יהיו מחיריהם, אולם פיתוח המכשירים האלה מראה שהן נותנות את דעתן לידידותיות לסביבה
חברות הסלולר סמסונג ו-LG השיקו, כמעט במקביל, טלפונים סלולריים הנטענים באנרגיה סולארית. דגמים ראשונים של טלפונים אלה יוצגו בתערוכת Mobile World Congress בברצלונה, שתיפתח היום (ב'). הטלפון של סמסונג, Blue Earth, הוא בעל מסך מגע עם עיצוב מעוגל בפינות, שנראה כמו "חלוק נחל עגלגל", כדבריה של החברה, והוא חלק מהטרנד העולמי לשימוש בטכנולוגיות ירוקות. מלבד הטעינה הסולארית שלו, הטלפון עשוי מפלסטיק ממוחזר המכונה PCM, אשר זוקק מבקבוקי מים, ובכך מסייע בהפחתה של צריכת דלק ופליטת פחמן בתהליך הייצור. המכשיר, כולל המטען, אינו מכיל חומרים מזיקים, כגון נוגדי שריפה מבוססי ברום, בריליום, או Phthalate.
גם המכשיר של LG עשוי מפלסטיק ממוחזר. הוא דומה למכשיר קיים של החברה – K750 Secret – ויימכר במארז מנייר ממוחזר. לדברי החברה, המכשירים יהיו מסחריים ברגע שיובטח טכנולוגית, כי טעינה של 10 דקות תספק זמן שיחה של שלוש דקות.
התאים הסולאריים מצפים את גב המכשיר בשני הדגמים, אך בשניהם יש גם סוללה רגילה, משום שעדיין אין די באנרגיית השמש הנטענת כדי להפעיל את המכשיר לזמן ארוך, מה גם ששעות החשיכה אינן מאפשרות את טעינתו.
ל-Blue Earth ממשק משתמש המאפשר כיוון פשוט של בהירות המסך, תאורת מסך אחורית ובלוטות' למצב חסכוני על ידי לחיצת כפתור אחת למצב "Eco". באמצעות הפונקציה Eco Walk, המשתמש יכול לספור את צעדיו עם הפדומטר המובנה ולחשב את החיסכון בפליטת פחמן על ידי הליכה במקום נסיעה. פונקציה ייחודית זו מאפשרת למשתמש לחשב את המשמעות של מעשיו על ידי חישוב מספר העצים שניצלו.
ה-Blue Earth יימכר עם מארז קל וקומפקטי העשוי מנייר ממוחזר. המכשיר מגיע עם מטען בעל דירוג אנרגיה של חמישה כוכבים, והצריכה שלו עומדת על פחות מ-0.03 ואט במצב המתנה. זאת ועוד, כחלק מתוכנית הניסוי ההתנדבותית של מדיניות המוצרים המשולבים של הקהילה האירופית (Voluntary Agreement of European Commission – ר"ת IPP), סמסונג החלה דירוג של צריכת האנרגיה של המטען במצב המתנה.
שתי החברות אינן מציינות מתי יוצעו המכשירים לשוק ומה יהיו מחיריהם, אך עדיין, פיתוח המכשירים האלה מראה שהחברות נותנות את דעתן לידידותיות לסביבה, ומשקיעות משאבים במודעות הסביבתית ובנטייה העולמית למוצרים "ירוקים".
תגובות
(0)