רשות ני"ע מקימה "האב חדשנות" לפינטק – להקלת הרגולציה

ברשות רוצים להסיר מחסומים רגולטוריים, אבל גם למנוע טוב יותר את הכניסה לשוק של מוצרי פינטק שאינם עומדים בהוראות שלה

ענת גואטה, יו"רית רשות ניירות ערך. צילום: ענבל מרמרי

רשות ניירות ערך הודיעה היום (ב') על הקמת "האב חדשנות", שיקבע אמות מידה שלפיהן תוטל רגולציה על טכנולוגיות בתחום הפינטק. הצוות יבחן כל טכנולוגיה שבאה לשרת או למצוא פתרונות טכנולוגיים לשירותים ולמוצרים פיננסיים.

ברשות אומרים כי יוזמה זו נועדה לקדם את השיח וליצור את השפה המשותפת בין הרשות לגורמים הרלוונטיים העוסקים בתחום, "לאור הפוטנציאל הטמון בתחום ותרומתו לשוק ההון ולכלכלת ישראל". גורם בכיר ברשות הסביר את המהלך כניסיון למנוע טוב יותר כניסה לשוק של מוצרים ושירותים שיתנגשו עם ההוראות שלה.

"לאור ההתפתחויות בטכנולוגיה ובמגוון המודלים העסקיים בתחום, רואה הרשות חשיבות רבה להרחבת הידע וההבנה בנושא", נכתב בהודעה שהוציאה. "זאת, בין היתר, כדי להימנע מהצבת מכשולים רגולטוריים מיותרים, ואף לבחון התאמות נדרשות ברגולציה. על כן, פרסמה הרשות קול קורא לחברות וליזמי פינטק במטרה להכיר את המסגרת הרגולטורית הרלוונטית, להתאים את פעילותם לרגולציה, ככל שנדרש, ולקבל מסגל הרשות ליווי בתהליך".

ברשות ני"ע מבינים את הפוטנציאל של הפינטק

העשור האחרון התאפיין בהתפתחויות טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך שנועדו לשפר, לייעל, ולשנות את אופן צריכת השירותים בעולם הפיננסי. היקף ההשקעות בעולם המופנות לתחום זה צמח בשנים האחרונות בקצב מסחרר, וכיום עומד על עשרות מיליארדי דולרים לשנה. לפי ההערכה, בישראל לבדה פועלות מאות חברות בתחום. בהתאם, רואה הרשות את הפוטנציאל של תחום הפינטק בקידום תחום השירותים הפיננסיים, תוך שכלול שוק ההון, הפחתת העלויות בו והנגשת השירותים לציבורים נוספים.

ענת גואטה, יו"רית רשות ניירות ערך, אמרה כי "הקמת האב חדשנות לתחום הפינטק מתכתבת עם רצוננו לפתח את תחום השירותים הפיננסיים לציבור המשקיעים בישראל. לנגד עינינו מתרחשת מהפכה של ממש בתחומים רבים, שמשנה את אופן צריכת השירותים ברחבי העולם. רשות ניירות ערך מבינה את תרומתו של הפינטק לציבור המשקיעים, לחוסנו של שוק ההון, לצמיחה ולכלכלת ישראל, בראייה צופת עתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים