כבוד לישראל: פרויקט של עיר חכמה בהרצליה הוצג בכנס בסן דייגו

אמיר זיו, מנמ"ר העירייה וסיגל פלד, מנהלת ה-GIS, הציגו בפני אלפי משתתפי הכנס מערכת שו"ב לבקרת נקיון רחובות שפותחה בעירייה

אמיר זיו. צילום עצמי

מערכת שו"ב (שליטה ובקרה) לטיפול שוטף בניקיון הרחובות בעיריית הרצליה, שפותחה כחלק מפרוייקטי עיר חכמה, הוצגה לאחרונה בכנס בינלאומי בסן דייגו. המערכת, שנבחרה מבין עשרות פרויקטים בעולם העוסקים בפעילות ניקיון, הוצגה על ידי אמיר זיו, מנהל אגף מחשוב ומערכות מידע וסיגלית פלד מנהלת ה-GIS בעירייה.

יישום ומימוש המערכת בוצע על ידי אגף המחשוב, בראשותו של זיו, על פלטפורמה של אי.אס.אר.איי (ESRI) המיוצגת בישראל על ידי סיסטמטיקס (Systematics).

פרויקט השו"ב לניקיון הוא אחד מפרוייקטי הדגל של הרצליה בתחום עיר חכמה והוא נעשה באישור והנחייה של ראש העירייה, משה פדלון. פדלון ראה בכך פרויקט בעל ערך מוסף חשוב מאוד שתורם הן לשיפור רמת הניקיון בעיר והן לייעול וחיסכון כספי משמעותי בתפעול מערך הניקיון בעיר.

המערכת פותחה על ידי אנשי אגף המיחשוב בשיתוף עם המחלקות הרלבנטיות. המערכת מבוססת על דיווחי אונליין של פקחי הניקיון בשטח המצוידים באפליקציה המותקנת על טלפון חכם שברשותם. המידע מוזרם לכל המערכות הרלבנטיות בעירייה ובמידת הצורך נשלחים צוותים למקום בו היה פקח ומטפלים בבעיה בזמן אמת.

"תמונת מצב על איכון הפקחים בשטח"

לדברי זיו, "נושא ניקיון המרחב הציבורי הינו מרכיב חשוב מאוד בשירות לתושבי העיר. לאחר בחינה של מספר חלופות החלטנו לתת פתרון באמצעות הפלטפורמה של ה-GIS אשר מאפשרת לנו לתת מענה לצורך בבקרה על ניקיון רחובות באופן עצמאי. מימוש זה התברר כמשתלם כלכלית מפיתוח חיצוני ומאפשר לנו עצמאות, גמישות וסוברניות בכל הקשור לתפעול המערכת".

זיו הוסיף כי "מפת העיר צבועה בצבעים שונים המראים האם זה יום ניקיון של מקטע הרחוב והאם הוא נקי (צבע ירוק) או לא (צבע אדום), תגובה מהירה לתקלות, הפקת לקחים לטווח הארוך, תמונת מצב על איכון הפקחים בשטח ועוד".

יהודה בן עזרא, מנכ"ל העירייה, אמר: "אני שמח על כך שאנשי אגף מערכות המידע השכילו להוביל את התהליך ואני גאה בהכרה הבינלאומית שקיבלה העירייה על עצם הטמעת התהליך".

זיו, מנמ"ר העירייה, קיבל בשנה שעברה את פרס המנמ"ר המצטיין לשנת 2017 , בין היתר בזכות פרויקט זה.
[

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל

    כתושב הרצליה , אני יכול לציין שב-4 שנים האחרונות היתה נסיגה בניקיון העיר. אולי המערכת יפה , אבל העיר מלוכלכת

  2. ישראל

    כתושב הרצליה , אני יכול לציין שב-4 שנים האחרונות היתה נסיגה בניקיון העיר. אולי המערכת יפה אבל העיר מלוכלכת.

אירועים קרובים