אורורה לאבס גייסה 8.4 מיליון דולר

החברה פיתחה פתרון לגילוי ותיקון מרחוק של תקלות תוכנה ברכבים במטרה להפחית משמעותית החזרות רכבים למוסכים על ידי היצרנים ● הודיעה כי תגייס עובדים נוספים

11/07/2018 16:00
תמונת מסך ממערכת השליטה שפיתחה אורורה סנטר. צילום: אורורה לאבס

אורורה לאבס (Aurora Labs), המפתחת פתרון צפי תחזוקה (Predictive Maintenance) לתוכנה ברכבים מחוברים ואוטונומיים, הודיעה היום (ד') על סגירת סבב השקעה A בהיקף של 8.4 מיליון דולר. הגיוס נעשה בהובלת פרייזר מקומבס קפיטל (Fraser McCombs Capital) יחד עם מיזמה ונצ'רס (MizMaa Ventures), משקיע קיים בחברה.

החברה, הפועלת מתל אביב ובעלת משרדים במינכן, מתעתדת להכפיל את מצבת העובדים בשנה הקרובה בעיקר בתחומי פיתוח תוכנה C, C++ ו embedded. כמו כן הודיעה החברה כי היא  תשתמש בכספי הגיוס להרחבת הפעילות הגלובלית של החברה ולקדם את פעילות המחקר והפיתוח.

 

פתרון החברה מבקש לענות על צורך הולך וגובר של יצרניות רכבים המשלבות תוכנות טכנולוגיות חדשניות במערכות הרכבים שהן מפתחות לפתור בעיות הנגרמות כתוצאה מכך. בעיות אלו גורמות לעיתים לשיעור גדל והולך של קמפיינים יקרים להחזרת רכבים (ריקולים) למוסכים על ידי היצרנים. על פי החברה, 15 מיליון רכבים נקראו למוסכים ב-2017 בגלל בעיות תוכנה, בעלות של מיליארדים רבים לתעשיית הרכב, ומאחר ומספר שורות הקוד ברכב בעלייה מתמדת- כך גם עלויות הריקולים.

אורורה לאבס, שכבר מונה כלקוחותיה שלושה יצרני רכב גלובליים, פיתחה פתרון הכולל אלגוריתמי למידת מכונה ובאופן ייחודי עונה על כל שלושת שלבי הגילוי והתיקון של תוכנה ברכב: הפלטפורמה מגלה תקלות בהתנהגות התוכנה וחוזה אירועי קריסת תוכנה, מתקנת מרחוק ובזמן אמת תקלות בתוכנה הרצה על מחשבי הרכב על מנת להבטיח חווית משתמש חלקה ורציפה לנהג ונוסעי הרכב, ולבסוף פתרון עדכון התוכנה מרחוק הייחודי המספק עדכוני תוכנה מהירים.

מייסדי אורורה לאבס.  אורי לדרמן (משמאל) וזוהר פוקס. צילום: בר סטפנסקי

מייסדי אורורה לאבס. אורי לדרמן (משמאל) וזוהר פוקס. צילום: בר סטפנסקי

"מרכיב קריטי לרכב המחובר של היום ולרכב האוטונומי של מחר"

זוהר פוקס, מייסד שותף ומנכ”ל אורורה לאבס, אמר כי "הטכנולוגיה שלנו עונה על צורך קריטי ומאפשרת חדשנות בלי להתפשר על בטיחות בתעשיית הרכב שהולכת ומסתמכת על תוכנה. מספר שורות הקוד ברכב חדש כבר מגיע לכ-150 מיליון וצפוי רק לעלות. העובדה שבכל אלף שורות קוד יופיעו בממוצע 15-50 תקלות תוכנה, ותהליכי בקרת האיכות לא יצליחו לאתר בממוצע 15% מתוכם, מדגישה את הצורך לפתרונות שיחזו תקלות שיכולות להוביל לקריסת תוכנה והשבתת מחשבי רכב לפני שהם גורמים לסכנה בטיחותית, ויבטיחו שהתוכנה ברכב תמיד עדכנית ותיקון מהיר לתקלות בעלות נמוכה ליישום. כל אלו הם יכולות קריטיות לתעשיית הרכב שעוברת מהפכה של חדשנות ושינוי."

לדברי צ'ייס פרייזר, שותף מנהל בפרייזר מקומבס קפיטל, קרן השקעות המנהלת 125 מיליון דולר ומשקיעה בלעדית בחדשנות בעולם הרכב, "יצרניות הרכב הגלובליות נאבקות במורכבות ההולכת וגדלה של חדשנות מבוססת תוכנה והצורך באימוץ מהיר על ידי המשתמשים. פתרון התוכנה של אורורה מכוון ישירות לענות על האתגר הזה. הטכנולוגיה של החברה מהווה מרכיב קריטי לרכב המחובר של היום ולרכב האוטונומי של מחר".

קת'רין לונג, מייסדת ושותפה כללית במיזמה ונצ'רס, קרן גלובלית המנהלת מעל 100 מיליון דולר ומתמקדת בהשקעה במיזמי הייטק ישראלים מבוססי Deep Technology, אמרה כי "המספר ההולך וגדל של ריקולים של תוכנה בעולם הרכב הפך לאתגר מרכזי ליצרני הרכב, גם מבחינת העלויות הגבוהות שנגרמות ליצרנים וגם באי הנוחות הנגרמת לאינספור נהגים הנדרשים להביא את רכביהם למוסכים לעדכוני תוכנה. הפתרון של אורורה לאבס מבטיח חווית משתמש מצוינת לנהגים ודרך מהירה ויעילה בעלויות לפתור את תקלות התוכנה הללו ולהגן לא רק על המוניטין של חברות הרכב אלא גם על שורת הרווח שלהם. זוהי game-changer technology לתעשיית הרכב העולמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים