האסו פלטנר, ממייסדי סאפ: "החברה איבדה את אמון הלקוחות"

"טעינו - ונתקן את הטעויות שעשינו", אמר פלטנר, מנכ"ל החברה לשעבר ● לדבריו, סאפ תפעל בקרוב בתחומי מערכות מיחשוב עתירות ביצועים וזיכרון; מיחשוב מקבילי; תוכנות לפי דרישה; מיחשוב ענן; ותוכנות לרכיבים ניידים ולטלפונים חכמים ● "סאפ צריכה אסטרטגיה אחודה ומנהיגות שתוכל להשיב מלחמה שערה", סיכם פלטנר

"סאפ (SAP) איבדה את אמון הלקוחות שלה. טעינו ונתקן את הטעויות. הארגון מחדש בהנהלת החברה יביא עימו רוח חדשה וישיב לנו את אמון הלקוחות", כך אמר האסו פלטנר, ממייסדי סאפ ומנכ"ל החברה לשעבר.

פלטנר דיבר אתמול (ב') במסיבת עיתונאים מאולתרת, בעקבות  ההתפטרות של ליאו אפותקר, מנכ"ל סאפ. את מקומו ימלאו, כמנכ"לים משותפים, ביל מק'דרמוט – הממונה על חטיבת השטח של החברה, וג'ים הגמן סנאב – מנהלה לפיתוח מוצרים. התקופה הקצרה שבה שימש אפותקר כמנכ"ל יחיד התאפיינה בלא מעט בעיות, ובכלל זה קרבות קשים ופומביים על הסכמים לתחזוקה ושירות, עיכובים בהשקת המוצר Business ByDesign כתוכנה במתכונת שירות (SaaS), ולאחרונה גם סכסוך עם גרטנר (Gartner) על הדירוג של SAP BusinessObjects ברביע הקסם.

בעבר תמך פלטנר באפותקר, ובראיון שנתן ל-InformationWeek ביוני האחרון אמר, כי "מינויו של אפותקר למנכ"ל יחיד של סאפ העולמית משמעותי יותר ממה שמשערים רבים בתעשיית המיחשוב. סאפ זקוקה למישהו שיחולל בה שינויים, ואפותקר הוא האדם המתאים. אין לו את הקשר האישי העמוק לחברה, ולכן יהיה לו קל יותר להכיר בשינויים הגדולים הדרושים כדי לשמור על הרלוונטיות של סאפ בתעשייה המשתנה בהתמדה. אנחנו פשוט לא מספיק יצירתיים".

בתחילת השבוע התברר, כי פלטנר שינה את יחסו לאפותקר, והוא הביע דאגה בנוגע לכיוון שבו האחרון את החברה. פלטנר מתח ביקורת על יוזמתו של אפותקר להעלאת תעריפי התמיכה בלקוחות סאפ מ-17% ל-22%, ועל בניית מרכז התמיכה החדש ללקוחות – שהיה עשיר יותר בהיצע התמיכה שלו, אולם עלויותיו היו יקרות יותר. "לצערי, האשמה של אפותקר במהלכים הללו היא מרכזית ומשמעותית", אמר פלטנר. הוא הבטיח, כי "נבצע שינוי באווירה הניהולית בחברה. הפרויקטים שלנו יהיו אג'יליים יותר, וכמו כן יהיו יותר פרויקטים שיבוצעו במבנה ארגוני שטוח. אנו ערוכים לביצוע החלטות קשות".

פלטנר הוסיף, כי "נדרשים שינויים משמעותיים בחברה, אולם חשובה גם הדרך שבה הם מוצגים. אנו מצויים בצומת דרכים טכנולוגי". הוא התייחס לכניסת יריבתה של סאפ, אורקל (Oracle) לעולם החומרה: "נראה שינויים רדיקליים בתחום זה השנה. סאפ יותר מאשר מוכנה להיות בעמדת יתרון בעולם ה-IT".

הוא פירט את התחומים שבהם סאפ תפעל בקרוב: מערכות מיחשוב עתירות ביצועים וזיכרון; מיחשוב מקבילי; תוכנות לפי דרישה; מיחשוב ענן; ותוכנות לרכיבים ניידים ולטלפונים חכמים. "סאפ צריכה אסטרטגיה אחודה ומנהיגות שתוכל להשיב מלחמה שערה ולהחזיר את אמון הלקוחות בה", אמר, "איבדנו, פה ושם, את האמון הזה, ואני מחויב לחלוטין – עם ההנהלה, הדירקטוריון וכל הצוות הבכיר – לשנות מצב זה במהירות". הוא סיכם באומרו, כי "סאפ הצליחה בעבר במבנה של שני מנכ"לים משותפים, וכך יהיה גם בעתיד. השנים הטובות ביותר של מיקרוסופט (Microsoft) היו תחת ההנהגה המשותפת של ביל גייטס וסטיב באלמר, ובאורקל – כשלארי אליסון וריי ליין עבדו יחדיו".

לדברי ג'ים שפרד, סגן נשיא למחקר בגרטנר, "על סאפ ללכת צעד אחורה, לעשות חושבים ולראות איך היא יוצאת בהצהרה רהוטה על כך שהחברה מחויבת בטווח הארוך לדברים החשובים באמת ללקוחות. מדובר על שילוב בין המוצרים, כמו גם על חלוקה מגזרית של התעשיות". שפרד הוסיף, כי "הלקוחות רוצים שסאפ תתמקד בהורדת עלויות כוללת, לצד יתר גמישות במונחי רכישה והשקעה".

בדצמבר האחרון נערך סקר פנימי בין עובדי החברה, ותוצאותיו היו אחת הסיבות לכך שהחוזה עם אפותקר לא חודש. על פי תומס אוטר, אנליסט בגרטנר, מהסקר עלה, כי עובדי סאפ שרויים במצב של מורל ירוד. הוא הוסיף, כי גם הביצועים הכספיים של החברה אינם מזהירים. בנוסף, לדברי אוטר, לקוחות סאפ מצפים מההנהלה החדשה לשים, בין השאר, דגש על פיתוח מוצרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני

    כלום לא יעזור. כפי שחבר אמר לי כבר זמן רב: SAP = SORROW AND PAIN ותו לא.

אירועים קרובים