Lyft רכשה את Motivate המפעילה שירותי אופניים עירוניים

חברת שיתופי הנסיעות האמריקנית, שהיא המתחרה הראשית של אובר, מרחיבה את טווח פעולתה ומאמצת לחיקה את חברת האם של שירותי האופניים העירוניים האמריקנים, שהיא מחברות האופניים הגדולות בארצות הברית ● תנאי העסקה לא נחשפו, אך היא מוערכת בשווי של 250 מיליון דולר

חברת ליפט

אתמול (ב') הודיעה חברת שיתופי הנסיעות האמריקנית Lyft כי תרכוש את Motivate – מפעילת האופניים הגדולה ביותר בצפון אמריקה. התנאים הפיננסיים של העסקה לא נחשפו, אך היא מוערכת בשווי של 250 מיליון דולר.

Motivate מתפעלת בין השאר את Citi Bike – שירות השכרת האופניים הענק של ניו יורק – ואת Capital Bikeshare – המציע את אותו השירות בוושינגטון די.סי.

חברת Motivate מפעילה חלק מפעילויות האופניים המוכרות ביותר בארה"ב, ועובדת בנוסף עם ערים כמו שיקגו, סן פרנסיסקו, אוקלנד, ופורטלנד. בכל אחד מהמקומות האלו, האופניים שהחברה מציעה מעוטרים בלוגואים של מותגים גדולים כמו פורד (Ford), ונייקי (Nike), שהמהווים ספונסרים של השירות.

"כחלק מהסכם זה, Lyft רוכשת את הטכנולוגיה של Motivate ואת התפעול הארגוני, כולל חוזי העיר שלה", הודיעה Lyft בהצהרה לתקשורת. "תחזוקת האופניים ושירותי האופניים ישארו כעסק עצמאי, תוך שמירה על השם Motivate שתמשיך לתמוך במערכות חלוקת האופניים ברחבי צפון אמריקה".

התרחבות לכלי תחבורה שונים וידידותיים לסביבה

בשבוע שעבר בישרה Lyft כי כעת השווי שלה עומד על 15.1 מיליארד דולר לאחר סבב הגיוס האחרון. המהלך האחרון מגיע לנוכח רצונה של Lyft להרחיב את טווח הפעולה שלה וכהמשך לפעילויות שכבר עשתה בכיוון – עד כה שילבה החברה תחבורה ציבורית ביישום שלה, והציגה את Lyft Line, אשר מאפשר למשתמשים לחלוק טרמפ עם זרים אשר נוסעים ליעדים קרובים פיזית.

"Lyft ו-Motivate היו מחויבות במשך שנים לאותה מטרה של צמצום הצורך בבעלות על רכב אישי, על ידי מתן אמצעים אמינים שמחיריהם סבירים לנוע ברחבי הערים שלנו", צוטט ג'ון זימר, מייסד שותף ונשיא Lyft בהצהרה לתקשורת.

המהלך גם תואם לגישתה הידידותית לסביבה של Lyft. החברה הודיעה לאחרונה על כך שכל כלי הרכב שלה הם "ניטרליים מבחינת פחמן" (Carbon Neutral), כשמשמעות הדבר – החברה פועלת בכדי לקזז את פליטת הפחמן שלה על ידי מתן כסף לחברות תיווך שמשקיעות בפרויקטים אשר נועדו להפחית את כמות הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה.

הצעד של Lyft מהווה גם מהלך חופף לזה שנקטה המתחרה הגדולה שלה, חברת אובר (Uber) שרכשה בחודש אפריל את חברת שירותי האופניים Jump Bikes, שהמטה שלה אמנם בניו יורק אך שמשרתת לקוחות ב-40 ערים ברחבי ארה"ב. דרה קוסרשאהי, מנכ"לה של אובר, אמר בזמנו כי החברה שלו רוצה לייצר מצבים מרובים של תחבורה זמינה באפליקציה שלה, כולל אופניים ורכבות תחתיות.

גם Lyft וגם אובר הגישו בקשה להיתרי אופניים חשמליים בסן פרנסיסקו בחודש שעבר, ושתיהן נראות מוכן לשלב אפשרויות כתחבורה מגוונות בתוך היישומים שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים