היוונים מבקשים ללמוד מישראל איך הופכים ערים לחכמות

"תחום הערים החכמות ביוון עדיין בתחילת הדרך", אמר אורי בן-ארי, יועץ בכיר לערים חכמות

אורי בן-ארי, יועץ בכיר לנושא הערים החכמות ומייסד ונשיא קרן אתנה.

ממשלת יוון מעוניינת ליישם בכמה ערים מרכזיות פרויקטים של ערים חכמות כחלק ממדיניות אסטרטגית רחבת היקף. בשבוע שעבר נערך באתונה כנס ערים חכמות בהשתתפות ראשי ערים ביוון. לאירוע הוזמנו נציגים מישראל, ביניהם אורי בן-ארי, יועץ בכיר לרשויות מקומיות.

בן-ארי הציג בפני בכירים ביוון את המגמות הגלובליות שמשפיעות על התפתחותן של ערים חכמות בתהליכי פיתוח. הוא סקר את 20 הערים החכמות בעולם, כשבראשן סינגפור.

לדברי בן-ארי, "תחום הערים החכמות ביוון נמצא בתחילת הדרך. יש מספר ערים שמובילות את התחום בשיתופי פעולה עם חברות כמו סיסקו (Cisco) ומיקרוסופט (Microsoft). קיימות מודעות לנושא ורצון של ראשי ערים להתפתח וליזום תוכניות לערים חכמות יותר".

במהלך הכנס נפגש בן-ארי עם ראשי הערים של אתונה, קיפיסיה, מרוסי, טריקלה ואחרות. כמו כן הוא ביקר במרכז החדשנות המתקדם שהוקם באתונה, שם מתקיימים מפגשים של תלמידים ובני נוער בנושא פרויקטים חדשניים וכן פעילות קהילתית למבוגרים בתחומי החדשנות ופיתוח סטארט-אפים.

"תחום הערים החכמות בארץ תופס תאוצה"

בין הדוברים הישראליים הנוספים בכנס היו אירית בן-אבא, שגרירת ישראל ביוון, שהציגה באירוע את שיתופי הפעולה הטכנולוגיים בין יוון וישראל, ליאורה שכטר מנמ"רית עיריית תל אביב, שהציגה את ההתפתחויות החדשות בעיר, יואב רונן מאוקטופוס ואיריס חרמון מקרביין, שהציגו פתרונות לערים חכמות. כמו כן הוצגו מצגות של גורמים ישראלים נוספים ובהם חברת אמפרסט.

בהתייחסו לנושא ערים חכמות בישראל אמר בן-ארי כי "אין ספק שתחום הערים החכמות בארץ תופס תאוצה. יש למעלה מ-10 ערים שכבר כתבו תוכניות אב לערים חכמות ואף מיישמות אותן".הוא סיפר כי בעצמו פיתח וסייע ל-8 ערים בישראל לכתוב תוכניות אב ואף הוזמן להרצות בפורומים בינלאומיים בנושא.

בנוסף להיותו מומחה לערים חכמות, משמש בן-ארי כנשיא קרן אתנה, אותה הקים לפני למעלה מעשור במטרה להעצים את המורים בישראל ולהעניק להם כלים להעצמה אישית תוך קידום מעמדם. תכנית הליבה של הקרן היא תכנית "מחשב נייד לכל מורה" ותוכניות דומות נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים