מחריפים העיצומים במתף: העובדים נטשו את המשרדים

העובדים בזרוע המחשוב של הבינלאומי מוחים על הסחבת, לטענתם, במשא ומתן מולם, קליטת עובדים בהעסקה לא ישירה ועל הכוונה לערוך שינויים מבניים ● הנהלת הבנק: "העיצומים לא מוצדקים, משא ומתן כזה לוקח זמן רב"

עובדי מתף נוקטים בצעדים. אילוסטרציה: igor stevanovic/BigStock

החרפה בעיצומים של עובדי מתף, זרוע המחשוב של קבוצת הבינלאומי: היום (ד') בצהריים נטשו כ-500 העובדים את משרדיהם, מבלי שנקבו במועד מתי ישובו לעבודה. הם עשו זאת במסגרת סכסוך העבודה במתף שעליו הכריזה ההסתדרות לפני כחודש, על רקע טענתם לסחבת מצד ההנהלה במשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה, קליטת עובדים שלא בהעסקה ישירה וכוונת ההנהלה לערוך שינויים מבניים באופן חד צדדי.

מ-ועד עובדי מתף נמסר כי "ההנהלה מצהירה שבכוונתה לצמצם את מספר העובדים בחברה ולהביא עובדים חיצוניים. מבחינתנו זה קרב על הבית. מדובר בצעד ארגוני ראשון ונחריף את הצעדים ככל שנידרש, עד שההנהלה תבין את המסר: אי אפשר להחליף את עובדי מתף. אנחנו דורשים מההנהלה לנהל משא ומתן ענייני, לתגמל את העובדים כראוי ולהפסיק את הפגיעה בזכויותיהם״.

כאשר הוכרז סכסוך העבודה אמר רן שהרבני, יו"ר הוועד, כי "ההנהלה מנהלת משא ומתן על הנייר, בלי שום כוונה אמיתית להגיע להסכם קיבוצי. היא פועלת באופן חד צדדי ובחוסר אחריות כלפי החברה והעובדים. פעלנו באחריות לאורך כל הדרך".

מתף מספקת ומתפעלת את טכנולוגיות המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע לכל הבנקים בקבוצת הבינלאומי: הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל, בנק מסד, uBank ובנק פאג"י. החברה אמונה על המערכות הקריטיות הנדרשות לצורך תפקודם התקין של כלל הבנקים בקבוצה, על כל יחידותיהם וסניפיהם.

מהבינלאומי נמסר בתגובה כי "הבנק והנהלת מתף הכירו מידית בנציגות ההסתדרות ומאז מתנהל משא ומתן ענייני, במטרה לחתום על הסכם עבודה ראשוני. משא ומתן כזה, בדרך כלל ומניסיון בחברות אחרות, לוקח זמן רב. נציין עוד כי העובדים במתף קיבלו באחרונה העלאת שכר ושכרם גבוה מהממוצע במקצועות המחשוב במערכת הפיננסית. לנוכח כל זה, מדובר במהלכים שאינם מוצדקים. כך או כך, השירותים המחשוביים פועלים כסדרם״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים