המונדיאל שלי: אופיר חזות, סמנכ"ל מיקור חוץ בקבוצת יעל

לרגל המונדיאל ביקשנו מבכירים בחברות מהענף לספר לנו אילו נבחרות הם אוהדים, מי הם חושבים שתנצח והאם יש הקבלה בין כדורגל לחברות היי-טק? ● והפעם: אופיר חזות, סמנכ"ל מיקור-חוץ בקבוצת יעל

אופיר חזות, סמנכ"ל בקבוצת יעל. צילום: יח"צ

איזו נבחרת אתה אוהד ומדוע?
"אני אוהד את נבחרת ישראל, שלצערי, שוב לא תשתתף במונדיאל, אבל אני ממשיך לקוות שבעתיד זה יקרה. לבי יהיה עם אנגליה, מולדת הכדורגל והליגה הטובה בעולם. התחביב הכי גדול שלי הוא לראות מקרוב כדורגל אנגלי".

איזו נבחרת אתה חוזה שתנצח במונדיאל?
"כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף תמיד גרמניה מנצחת… טר שטגן, בואטנג, טוני קרוס, אוזיל ומולר יעשו את העבודה כמו שהכדורגל הגרמני יודע, ויקחו את הגביע בפעם השנייה ברציפות. ברזיל 2014 – הייתי שם".

האם אתה רואה קשר כלשהו בין כדורגל, או ספורט בכלל, להיי-טק?
"קיים קשר הדוק ורחב בין היי-טק וספורט, וכדורגל בפרט, אבל הנקודה המרכזית המשותפת לדעתי היא המנטליות. כי מעבר לכישרון, יכולת, מקצועיות ועוד, יש מקום מרכזי לחוזק המנטאלי שיש בחברת היי-טק מצליחה. בכדורגל יש משמעות רבה למנטליות ואני מאמין בגישה של 'לנצח ברגליים דרך הראש'. ספורטאים, כמו גם אנשי היי-טק, מתמודדים עם לחצים רבים. להיות ספורטאי מקצועי, להיות סטארט-אפיסט או איש היי-טק מצליח, זהו תהליך תובעני בו נדרש להתמודד עם הלחץ שמופעל מהבעלים, מהלקוחות או מהעובדים, ובכדורגל: מהמאמן, מהקהל, מהמשפחה והחברים. כי הרי בסופו של יום כולנו רוצים להיות אלופים ובלי גישה מנטלית נכונה זה לא קורה.

נקודה משותפת נוספת בין שני התחומים היא היכולת לחשוב שלב אחד לפני כולם, לראות קדימה את מה שאחרים לא רואים, לעשות שלב אחד לפני את מה שכולם עוד מתכננים, אם בכלל. יוהן קרויף, אחד השחקנים הטובים שהיו אי פעם, אמר את זה בצורה הכי נכונה: 'לעתים מבלבלים בין מהירות ובין ראיית־הנולד. כשאני מתחיל לרוץ לפני האחרים, נראה שאני מהיר יותר'".

האם יש ארגון כלשהו שאתה סבור שיש לו מאפיינים שקיימים גם אצל אחת הנבחרות במונדיאל?
"נקודה מעניינת. עם קצת מחשבה, אז הדמיון הוא בין אנגליה, שהמציאה את הכדורגל, ורפא"ל שהובילה את ההמצאה הכי גדולה בארצנו מאז קום המדינה – כיפת ברזל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים