בעקבות תהליך הייצור של הוויסקי הישראלי הראשון והג'ין הלבנטיני

מילק & האני, מיזם מזקקת הוויסקי המקומי של שלושה חברים מעולם היזמות וההיי טק, מציע סדנאות וסיורים מרתקים בנושא

18/06/2018 13:47
HiTechStyle

מזקקת מילק & האני חבויה בין מוסכים באזור תעשיה קטן, השוכן בגבול תל אביב ויפו, מאחורי אצטדיון בלומפילד. תהליך הכנת הוויסקי מזמן חוויה שמערבת את כל החושים. מלאכה מסורתית טעונה בהיסטוריה וכימיה, טכנולוגיה ועבודת יד.

מרכז המבקרים של המזקקה נפתח מתוך רצון יזמי המקום לשתף ביצירה שלהם את אלה שלא חווים את העשייה, הטעמים והריחות ביומיום המשרדי. מרכז המבקרים פתוח ליחידים ולקבוצות ומציע שלל אפשרויות לימי כיף, גיבושונים סדנאות וסיורים לחברות, ארגונים, קבוצות חברים או זוגות אוהבים בעקבות תוצרי המזקקה:הוויסקי הישראלי הראשון והג'ין הלבנטיני המתובל בתבלינים משוק לוינסקי הסמוך.

מבין החוויות שמציע המקום נמנה סיור בחדר החביות בו זוכים המשתתפים לטעימה של מוצרים מתיישנים הישר מהחבית. סדנת קוקטיילים הכוללת הצצה לעולמו של המיקסולוג, שימוש בכלים מקצועיים והכנה של קוקטיילים טעימים המבוססים על מוצרי המזקקה. עוד מוצעות במקום סדנאות בלנדינג וצילום בסמארטפון בשילוב סיור במזקקה.

סדנת ג'ין במזקקת מילק אנד האני צילום גל לוין

סדנת ג'ין במזקקת מילק אנד האני צילום גל לוין

שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר

מזקקת מילק & האני נוסדה ב-2013 ובעליה מעידים כי היא "מזקקת הוויסקי הראשונה בישראל". המזקקה נוסדה על ידי קבוצת חברים, יזמים מתחום ההיי-טק, בראשם גל וליטל קלקשטיין, עם אהבה גדולה לוויסקי וחלום על מותג מוביל של סינגל מאלט ישראלי איכותי.

את מלאכת הקמת המזקקה ליווה בהדרכה וייעוץ מקצועי ד"ר ג'ים סוואן המנוח, שהיה מאסטר דיסטילר בעל שם עולמי והתמחה ביישון באקלים חם. הוא הוביל את תחום "מזקקות העולם החדש" אל קדמת הבמה העולמית. כל חומרי הגלם, הציוד, החביות והתהליכים נבחרו במטרה להבטיח שהמוצר הסופי, בין אם תזקיקים לבנים ובין אם ויסקי מיושן, יעמדו בסטנדרטים המחמירים ביותר של איכות וטעם.

במזקקה יודעים לספר כי על מנת שהתזקיקים יהיו המובחרים ביותר, נעשה שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר בנמצא: לתת מיובא משובח, מים לפי מתכון אישי ממעבדת מים מתקדמת ושמרים המיועדים לייצור וויסקי.

יצוין כי במזקקה מייצרים תזקיקים איכותיים ועמלים על הוויסקי הישראלי הראשון, שהמהדורה הראשונה שלו מתיישנת בחביות ותראה אור בשנת 2019. ביום הוויסקי הבינלאומי 2017 עשתה המזקקה היסטוריה עם השקת הסינגל מאלט וויסקי הראשון בישראל ומכירתו במכירה פומבית בינלאומית. במרץ 2018 השיקה מילק & האני מהדורה שנייה ומיוחדת של וויסקי ישראלי. בדומה לסינגל מאלט וויסקי הראשון, גם חבית זו הינה חלק מ"סדרת הניסיונות" אשר זוקקה בשלבי ההקמה המוקדמים של המזקקה בטרם הקמת המזקקה בדרום תל אביב. מזקקת מילק אנד האני עובדת כיום בתפוקה מלאה, ייצור מסביב לשעון במשך 5 ימים בשבוע. מוצרי המזקקה מופצים בישראל בלעדית על ידי הכרם.

חדר חביות במילק אנד האני. צילום: ליאור גולדסאד.

חדר חביות במילק אנד האני. צילום: ליאור גולדסאד.

סטארט-אפ שצמח מתשוקה

 

מאחורי מיזם מזקקת הוויסקי (הכשר!) עומד איש ההיי-טק גל קלקשטיין, שבעזרת ארבעה אנשי היי-טק נוספים הקים את החברה. מילק & האני מורכבת מדירקטוריון של אנשי היי -טק, בו יושבים גל וליטל קלקשטיין, בעלי חברת ההיי-טק המצליחה GKI Group; עמית דרור וסיימון פריד, מייסדי ומנהלי חברת ההיי-טק ננו דימנשן; איתן עתיר, המנכ"ל (לשעבר בכיר ב־iDigital ובפקטורי 54); ותומר גורן, המזקק הראשי.

קלקשטיין החל את דרכו בחברת האלגו־טריידינג המשפחתית ולאחר מכן הקים עוד חברה בתחום זה. קלקשטיין, שמגיע מעולם הפינטק, נחשף אל עולם הוויסקי בעזרת רועי ליכט, מתכנת בחברת היי-טק, שיחד עם אשתו, נעמה אגמון ליכט, מחזיקים גם הם אחוזים במזקקה.

החברה שבראשה עומדים גל וליטל קלקשטיין, GKI Group, פועלת במטרה לסייע ליזמים צעירים בתחילת דרכם להגשים את חלומם – משלב הרעיון ועד לשלב המוצרים. היא פועלת בשלושה מישורים: השקעה ופיתוח של חברות פורטפוליו, תוך מתן ייעוץ אסטרטגי והדרכה; פיתוח פרויקטים עצמאיים פורצי דרך, באמצעות מעבדת רובוטיקה מתקדמת, בעולמות האינטרנט של הדברים; וקידום קהילת הסטארט-אפים בישראל – הן באמצעות השדולה לקידום סטארט-אפים שהקימה והן על ידי טיפוח יחסים ענפים עם אקו-סיסטמים טכנולוגיים ברחבי העולם.

אולם, הרעיון לזקק וויסקי לא הרפה מהם, עד שהבשיל בפגישה במהלך סיור בארצות־ הברית, שם פגש קלקשטיין את שותפיו לדרך, דרור ופריד. קלקשטיין השקיע במזקקה מיליוני דולרים, כשהמטרה הייתה לייצר וויסקי ברמת האיכות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. "מזקקת וויסקי זה עסק שונה מאוד מעולם הסטארט-אפים אליו אני משתייך. אנחנו מדברים על תהליך ארוך, שבו צריך להתאזר בהמון סבלנות ומקצועיות. אני חושב שכשנכנסים למזקקה רואים את ההשקעה, אורך הרוח והסטנדרטים הגבוהים שהצבנו", הסביר. "חברנו לחברת הכרם כדי להכין את השוק למוצר, אבל ייצור של מיליוני בקבוקים בשנה הוא גדול מדי למדינת ישראל, והתכנית היא ש-90% מהמוצרים יימכרו בחו"ל".

למזקקה חבר תומר גורן – כאמור, המזקק הראשי. הוא עבד לצד ג'ים סוואן לאורך כל התקופה הראשונה של המזקקה ואף הועסק במזקקות שונות בסוקטלנד. גורן גם עומד מאחורי תערוכות וויסקי לייב בישראל ומבשל בירה. "משלושה חומרי גלם אפשר להגיע לקשת טעמים כה רחבה, וזהו סוד הקסם של הוויסקי. בנוסף, ניתן לגלות עליו אין סוף תגליות חדשות", תיאר.

ההרשמה מתבצעת מראש בלבד, בטלפון 03-6320491, בפייסבוק של המזקקה או באתר האינטרנט שלה.

The Milk & Honey Distillery
התחיה 16 תל אביב 03-6320491
[email protected]

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים