"ארגונים נדרשים לניהול וניטור רשתות דטה סנטר היברידיות"

אמר רומן קילפין, מהנדס מערכות אזורי באריסטה נטוורקס ● וגם: איך העבירה LivePerson את מערכת ניהול הענן שלה לזו של אריסטה?

רומן קילפין, מהנדס מערכות באריסטה. צילום: ניב קנטור

"ארגונים כיום פועלים בסביבות IT מעורבות. מצב זה מגדיל את עלויות התפעול והמורכבות שלו. המנמ"רים נדרשים לאינטגרציה ולניהול של עננים היברידיים, כי יש להם רשתות ענן פרטיות וגם ציבוריות", כך אמר רומן קילפין, מהנדס מערכות אזורי באריסטה נטוורקס (Arista Networks).

קילפין דיבר בכנס טכנולוגי שערכה החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אמש (א') באולם אירועים דופלקס בהרצליה פיתוח, בהשתתפות עשרות מלקוחות הסניף הישראלי של החברה.

"אנו מסייעים לטרנספורמציה של ארגונים לענן על ידי הרחבת מערכת ההפעלה לציודי התקשורת EOS ו-CloudVision מהדטה סנטר הארגוני לעננים ציבוריים", אמר קילפין.

אריסטה, הסביר, "מספקת מודל אחיד ומפשטת את ניהול עומסי העבודה מהדטה סנטר הארגוני הפרטי אל הענן הציבורי. מערכת ההפעלה שלנו, EOS, נתמכת כעת במגוון Hypervisors ובכמה עננים ציבוריים ומאפשרת יכולות אוטומציה גם בעננים הציבוריים".

לדברי קילפין, "מערכת ה-Cloud Vision לניהול, אוטומציה וניטור (Streaming telemetry) הדטה מנהלת ומנטרת את רכיבי התקשורת בעננים הציבוריים כאילו היו רכיבים מקומיים. בדרך זו הארגון מקבל פשטות ואחידות. תכונת ה-Cloud Tracer דוגמת את הקישוריות לרכיבי התקשורת בעננים הציבוריים ומספקת נתונים סטטיסטיים על קישורים אלה". הוא סיים בציינו כי המערכת תומכת בכמה עננים ציבוריים, ביניהם אלה של אמזון (AWS), גוגל (Google Cloud), מיקרוסופט (Microsoft Azure) ואורקל (Oracle Cloud).

"לחדול מלעשות דברים באופן ידני"

ליאור פרנקו, ראש צוות תקשורת ב-LivePerson, הציג באירוע סיפור לקוח. הוא אמר כי החברה החלה לפני כשנתיים בתהליך מעבר של ציוד הרישות שלה לזה של אריסטה.

פרנקו תיאר את מערך הטכנולוגיה של LivePerson: שבעה דטה סנטרים ברחבי העולם, 12 אלף שרתים וירטואליים ופיזיים ויותר מ-20 אשכולות קוברנטיס. לדברי פרנקו, "מדי חודש אנחנו משיקים 15 שירותים חדשים. השאלה היא כיצד רק חמישה אנשי צוות מתפעלים את כל המערך המורכב הזה".

"הבנו שעל מנת לתמוך בדרישות ההולכות וגדלות של הרשת, עלינו לחדול מלעשות דברים באופן ידני ולהכניס כמה שיותר אוטומציה לעולם הרישות", הוסיף. "התקדמנו רבות בעולמות רבים, בעולמות איזון העומסים והנתבים הצלחנו מעט אבל ברישות לא הצלחנו. לכן, הטמענו רשת מוגדרת תוכנה (SDN) עם אריסטה ו-Calico, לטובת פישוט התקשורת מול הענן ובאופן מאובטח. כך הצלחנו להגיע למצב שבו בחודש אנחנו עורכים כ-900 שינויים ואלה מבוצעים ללא התערבות של צוות הרישות אלא באופן אוטומטי. לו היינו נדרשים לעשותם באופן ידני, לא היו לנו מספיק שעות וימים בחודש".

פרנקו סיכם באמרו כי "בנוסף לייעול, מידת הניראות לגבי התעבורה גדלה. לאחר שנתיים עבודה עם אריסטה, ארבעה מתוך שבעת הדטה סנטרים שלנו היגרו לסביבת אריסטה. אנו חוסכים כסף מדי שנה ויכולים לעשות שדרוגים בלי להפסיק את העבודה. האוטומציה בעולם הרישות עשתה את חיינו לקלים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים