"הענן יאפשר לארגונים להיות הרבה יותר אינטליגנטים"

"אם כיום, בינה מלאכותית ולימודי מכונה הם עדיין בגדר סיסמה או התחלה של מציאות, הם הולכים לכבוש את עולם הענן – ובגדול", אמרה רונית רובין, מנכ"לית AllCloud

רונית רובין, מנהלת אזור EMEA ב-AllCloud. צילום: צילום-פרסום

"עולם הענן מתרחב, והוא עתיד לאפשר לארגונים להיות יותר אינטליגנטים ולהגיע הרבה יותר מהר לשוק עם המוצרים שלהם. בנוסף, אם כיום, בינה מלאכותית ולימודי מכונה הם עדיין בגדר סיסמה או התחלה של מציאות, הם הולכים לכבוש את עולם הענן – ובגדול", כך אמרה רונית רובין, מנכ"לית AllCloud.

ביקשנו לשמוע ממנכ"לית חברת הענן הישראלית על המגמות הנוכחיות והעתידיות בתחום, ומדוע דווקא היא, כמנמ"רית בעברה – תפקיד שמטבע הדברים המחזיקים בו מעדיפים פעמים רבות להשאיר את המחשוב בתוך הארגון – ממליצה על הענן. אחת הסיבות המרכזיות לכך, לדבריה, היא האבטחה. "מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע בארגונים רבים סבורים שהם יוכלו להן טוב יותר על המחשוב והמערכות שלהם 'בתוך הבית', אלא שכמות אנשי האבטחה שהארגונים יכולים להעסיק מוגבלת, בפרט אם מדובר על ארגוני SMB. חברות שמתמחות בענן מעסיקות לעתים צוותים שמתמקדים באבטחה", אמרה.

ככלל, לדברי רובין, "במרבית הארגונים, הענן הוא כבר מאסט האב – חייב להיות. בעבר היינו צריכים לשכנע את הארגונים להיות בענן וכיום הם מבינים שזה מה שהם צריכים לעשות. אחת המגמות שתהיינה בולטות בזמן הקרוב בתחום היא חדירתם של הבינה המלאכותית ולימודי המכונה. כרע הם עדיין בחיתולים, אבל בתוך שנה-שנתיים הם יהפכו להיות בין מחוללי הצמיחה המרכזיים של שירותי הענן".

כמו רבים אחרים, רובין תומכת בדעה שלפיה התובנות העסקיות הארגוניות מבוססות יותר ויותר על Big Data ועל כך שרובו הגדול – היא מעריכה זאת ב-90% – לא מנוצל לטובת העסק. כדי לעשות את המצב טוב יותר, היא מציעה בניית מאגרי דטה ומעליהם שירותים. "זה מאפשר לארגון להיות יותר חכם ולנצל את הידע שקיים בו טוב יותר", אמרה.

עשור של עננים

AllCloud נוצרה כתוצאה ממיזוג של שתי חברות שקמו לפני כ-10 שנים: eMind, שעסקה בפלטפורמות ענן – בדגש על אמזון (AWS) וגוגל (Google), ובלאט לפידות, שהתמקדה בעולמות ה-Salesforce. המיזוג קרה לפני כשנתיים וחצי, ומאז הפכה החברה הממוזגת לשותפה של שלוש הענקיות האלה, כשעם אמזון עומדת השותפות שלה על דרגת פרמייר ועם Salesforce – פלטינום. כיום מועסקים בחברה 140 עובדים והצמיחה של עומדת על יותר מ-40% בשנה. המטה שלה ממוקם בארץ, אבל יש לה נוכחות גם בארצות הברית, ברומניה ובגרמניה (בברלין ובמינכן). במהלך השנה הנוכחית מעוניינת AllCloud להתרחב עוד, כשחלק ניכר מההתרחבות הזאת צפויה בארצות הברית. הדבר מתאפשר בין היתר כתוצאה מגיוס של כשישה מיליון דולר שביצעה החברה בשנה שעברה.

בבסיסה, AllCloud היא חברה שמציעה את שירותי הענן שלה – רק בענן הציבורי (עד היום) – לסטארט-אפים ולחברות שאין להן תשתית, אולם לפני כשנה וחצי היא החלה לפרוץ גם לשוק האנטרפרייז. ולראייה, NICE, אמדוקס, צ'ק פוינט (Check Point), סלקום ו-HPE כבר נמנות בין לקוחותיה. החברה פועלת גם במגזר הממשלתי, ובמשרד האוצר אף ערכה באחרונה פרויקט להעברת המשרד שאחראי על הכסף של כולנו לענן של Salesforce.

אחת החדשות המרעננות האחרונות מ-AllCloud היא כניסתה של החברה לרביע הקסם של גרטנר (Gartner) לשירותים מנוהלים לעולמות הענן (MSP). היא נבחרה לכך על ידי המומחים של חברת המחקר כחלק מקבוצה של 20 חברות, מתוך 200 חברות.

איפה אותם לעומת המתחרים?
"אנחנו מאמינים שעלינו להיות ארבעה צעדים לפני הלקוחות שלנו. תוצר לוואי של זה הוא שאנחנו רצים לפני המתחרים. כחלק מזה, אנחנו מאוד משקיעים בסרטיפיקציות (תעודות). בשנה שעברה קיבלנו 50 סרטיפיקציות של אמזון והשאיפה שלנו היא להגיע ל-100".

למה אתם מציעים אך ורק עם עננים ציבוריים?
"התשובה לכך היא שעולם הענן הוא מאוד מורכב ודורש התמקצעות. יש חברות שמציעות את כל סוגי העננים או יותר מאחד מהם, אנחנו בחרנו להתמקצע, ואני לא מאמינה שאפשר להתמקצע בכל סוגי העננים בבת אחת. כמות השירותים שיוצאים בענן הציבורי באמזון, בגוגל וב-Salesforce בחודש אחד בלבד היא עצומה".

מה התכניות לעתיד של AllCloud?
"אחרי שנבחרנו להיות אחד מ-20 ספקי השירותים המנוהלים לענן המובילים בעולם, השאיפה היא להיכנס לעשרת הגדולים. כמו כן, אנחנו רוצים לשמר את מעמדנו האיתן בשוק הישראלי ולהתרחב בשוק הגלובלי. נמשיך לעזור ללקוחות שלנו לעשות עסקים הרבה יותר טוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים