טוויטר – המצטרפת החדשה ביותר למדד S&P 500

הרשת החברתית מצטרפת למדד, שמורכב מ-500 החברות הגדולות שנסחרות בבורסות של ארצות הברית, שלוש שנים אחרי שהונפקה לציבור - דבר שמעיד על התקדמותה לאחר תקופה בעייתית ● מניותיה זינקו לאחר ההכרזה

תקיפת ענק על טוויטר. אילוסטרציה: BigStock

טוויטר (Twitter) תחליף את מונסנטו (Monsanto) במדד החברות הציבוריות המובילות בארצות הברית, ה-S&P 500 – כך נמסר אתמול (ב'). כתוצאה מכך, קפצה מניית החברה ביותר מ-5% לאחר פרסום הידיעה. נטפליקס (Netflix), תמלא את מקומה של מונסנטו – שנרכשה על ידי תאגיד הענק הגרמני באייר (Bayer) – במדד ה-S&P 100.

שלוש שנים ארוכות עברו על טוויטר מאז שהנפיקה את עצמה לציבור, ובמהלכן הצליחה החברה פעמים רבות להדאיג ולאכזב את המשקיעים, וצברה כ-32 מיליארד דולר בהפסדים. כעת, כך מסתמן עם ההודעה, היא מתקדמת לתקופה חדשה.

כאמור, ההודעה על ההצטרפות ל-S&P 500 – שערך כלל נכסי החברות השותפות בו מגיע ל-7.8 טריליון דולר, לפי הפרסומים באתר המדד – השפיעה מיידית על מניות טוויטר, שטיפסו אל כ-39 דולר למניה בתוך שעות ספורות. החברה עולה כבר 52 שבועות ברצף. באפריל היא פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון שלה, שהראו על רבעון רווחי שני ברציפות, הודות לצמיחה מחודשת בעסקי המודעות שלה. היא גם בישרה כי הוסיפה משתמשים, לאחר קיפאון במספרם ב-2017.

למרות התגובה החיובית של השוק, אנליסטים אינם משוכנעים לגבי סיכויי המניה – התחזית הממוצעת שלהם מרמזת על ירידה של 19% במהלך 12 החודשים הקרובים, כך עולה מפרסומים בבלומברג (Bloomberg).

השינויים ייכנסו לתוקף לפני פתיחת המסחר בארצות הברית ביום ה' הקרוב, ה-7 ביוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים