חדש במשרד התקשורת: בקשות אונליין לאישור ייבוא ציוד אלחוטי
לא עוד אישורים במתכונת מסורבלת ובשילוב מכשירי פקס - משרד התקשורת מתחדש ומאפשר, באמצעות מערכת אישורים שפותחה על ידי מלם מערכות, פנייה נוחה ומקוונת, שהופכת את התהליך לפשוט בהרבה בעבור יבואנים, ולנוחות הציבור כולו
לפני ימים אחדים הסתיים ועלה לאוויר פרויקט מחשוב של משרד התקשורת, שמאפשר תהליך פשוט ומהיר להגשת בקשה לאישור ייבוא ציוד אלחוטי. הפרויקט ארך כשנה, בעלות של 400 אלף שקלים.
"עד לפני כשנה וחצי", מספרת שושי בן אהרון, מנהלת אגף מערכות מידע של משרד התקשורת, "המערכת הייתה ברשת מסווגת, ולכן הציבור היה צריך לשלוח בקשה בפקס נייר. עובדי המשרד היו מזינים את הבקשה ידנית למערכת, שטיפלה בבקשה, כשהאישור או הדחייה היה נשלח למבקש בפקס נייר".
"כעת", היא מספרת, "עמילי מכס ויבואנים פרטיים יכולים למלא טופס מקוון, ולקבל אישור מקוון, כשכל התהליך מתבצע בתוך המערכת והאישור או הדחייה נשלח במייל. יתרה מכך, עמילי מכס ויבואנים שמזדהים עם כרטיס חכם, יכולים גם לעקוב אחר סטטוס הבקשה על פי מגוון אפשרויות סינון, להתעדכן בהודעות כלליות, ולקבל באופן שוטף הודעות בנושא הטיפול בבקשות, כל זאת תוך שימוש במנגנון אבטחה קפדני".
לדבריה, "התהליך מבוסס על כמה מערכות – האחת היא מערכת האישורים, שפותחה על ידי מלם מערכות, וזו מתממשקת למערכת הנוספת – מערכת מסלול הקיימת של המכס בשיתוף עם ממשל זמין".
האתגרים בהקמת המערכת היו, לדבריה, כמה – "להעבירה מן הרשת המסווגת שבה היא הייתה מסיבות היסטוריות לרשת הבלמ"סית, כמו גם שינויים בפיתוח והוספת חלקים שלא היו במערכת הישנה, פיתוח בסביבה חדשה והתאמה לרשת מסלול של המכס".
"היתרונות שמציעה כעת המערכת החדשה", מציינת בן אהרון, "הם שיפור השירות לציבור בזכות שדרוג טכנולוגיות ומעבר לשירות דיגיטלי, וכמובן קיצור זמן הטיפול וייעול העבודה באגף הרישוי של המשרד".
לדבריה, "בפרויקט הזה מתוכנן שלב נוסף, בעקבות תיקון פקודת הטלגרף האלחוטי – שיאפשר לתת אוטומטית אישור התאמה, כלומר ציוד שעומד בדרישות המשרד על פי צו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה) יקבל אישור אוטומטי, בתנאים הנדרשים לפי החוק".
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, אמר: "אנו שמחים לבשר לציבור כי אופן הטיפול בבקשות למשרד התקשורת בנושאי רישוי ייבוא מוצרים עובר שינוי ושדרוג אדיר בנגישות ובידידותיות למשתמש. כל צרכן יוכל למלא באופן מקוון את בקשתו, והמערכת תאפשר מענה מלא מרגע הבקשה, החל באופן וזמני הטיפול בה ועד לרגע האישור. אני מייחס חשיבות רבה להנגשת השירות ולמחויבות שלנו כמשרד למען האזרח".
תגובות
(0)