"מאמינים שהפריצה של תחום הרחפנים האוטונומיים תגיע השנה"

כך אמר גיא צ'רני, סמנכ"ל שיווק באטלס, בהרצאה בכנס אנשים ורחפנים 2018 ● עוד השתתפו באירוע עירא דביר, מחברת Agrowing, שהתייחס למהפכה שהביאו הרחפנים לחקלאות המודרנית, וגיא מדור, מנכ"ל חברת סקיילנס, שסיפר על השימוש ברחפנים בסרטים וסדרות

גיא צ'רני, סמנכ"ל שיווק באטלס. צילום: שי פיירשטיין

"מרגישים שינוי באוויר. מתחילים לראות את זה בעולמות המסורתיים והרבה מעבר. התחום של הרחפנים האוטונומיים עדיין לא פה, אבל אנחנו מאמינים שהפריצה שלו תגיע השנה. זה הזמן שלו. זה גם אומר, מבחינתנו, שצריך להסתכל על התעשייה מלמעלה, ואנחנו חושבים שצריך להתייחס אליה במקביל לתעשיית האירוספייס, במובן של הדור החדש שלה בו חברה גדולה, אבל פרטית, פונה לחברה קטנה ואומרת לה 'אני רוצה מוצר שיהיה מתוכנן לעלות בטווח הקצר', וזה צריך להיות יעיל, בכמויות קטנות, ובעצם זה כבר היה בכלל צריך להיות מוכן אתמול", כך אמר גיא צ'רני, סמנכ"ל שיווק באטלס (Atlas), בהרצאה שהעביר למאות המקצוענים שהגיעו לכנס אנשים ורחפנים 2018.

זו כבר השנה השלישית בה אנשים ומחשבים מפיקה את הכנס המרכזי של עולם הרחפנים, שנערך הפעם בלאגו אירועים שבראשון לציון.

"אמנם אומרים שתעשיית הרחפנים מאוד אזרחית, אבל גם היא נולדה מצרכים צבאיים, כי היה צורך בכלים שצריך אותם כאן ועכשיו בכמויות, שאפשר לוותר עליהם, ושהם זולים פי כמה, גם אם הם מספקים פחות יכולות מכלי תעופה רגילים או מל"טים", אמר צ'רני.

לטענתו, החברות שינצחו את השוק ויובילו אותו לעידן החדש הן חברות שידעו לשלב טכנולוגיות של שוק האיירוספייס במודל עסקי צרכני. "זה יקרה בחברות שבאות במודל של 80/20. חברות שנמצאות בתחום האיירוספייס, אבל מצד שני יש להן גם הבנה מצוינת של התחום הצרכני, ואנחנו בדיוק כזו חברה – עם 20% היבט לעולם הצרכני", הוא אמר.

אטלס מציעה רחפן טריקופטר, שלפי צ'רני הוא מהסוג שעדיף לו להיות בתנועה מאשר בריחוף, וכזה שיוצר עילוי שמאפשר לו להגיע למרחקים גדולים יותר. "אנחנו מציעים עמו תפישת עולם שהיא מאוד צרכנית במהות שלה, אבל מוסיפים את היכולות החזקות – כמו עבודה ביום ובלילה, זום של עד פי 20, יכולות דיווח עצמאיות וגם יכולת לתקשר עם רחפנים אחרים – כדי להבטיח עבודה מסביב לשעון", הוא סיכם.

רחפנים בחקלאות – חיישנים מעופפים

עירא דביר מחברת Agrowing התייחס למהפכה שהביאו הרחפנים לחקלאות המודרנית ואת היכולת שלהם לעזור לחקלאים לאתר בעיות במהירות, יכולת שיכולה להיות ההבדל שמפריד מאסון כלכלי.

"זה מגזר בו העולם עובר משימוש בצעצועים לשימוש בכלים, לעולם של דברים שמסוגלים לזהות, לדוגמה, כנימות קטלניות על גידולי כותנה ובשלבים מוקדמים, וכך לעזור להציל את הגידולים. מבחינתנו זה חיישנים מעופפים ולא רחפנים, וזה פתרון שלא רק שצריך אותו אלא אפילו חייבים", הוא אמר.

כשהוא מדבר על חיישנים, דביר מספר על צילום מקרוב ברמת פירוט גבוהה במיוחד. "אנחנו מציגים את האפשרות לשלוח את הרחפן לצלם מקרוב, להגיע לרזולוציה של 0.5 מ"מ לפיקסל, ואז לזהות באמת אם יש בעיה ומהי. יש כמה דברים שחסרים בכדי להגיע לזה, אבל אנחנו בדרך", הוא אמר.

דביר גם הוסיף שהשאלה האמיתית היא לא טכנית, אלא התוצאה שהטכנולוגיה מספקת. "התהליך שאנחנו מבצעים בעצם לא מעניין את החקלאים. מה שהם רוצים זה מידע שמוביל לפעולה. הם רוצים בסוף לקבל תמונה שמראה שיש מזיק או לא, ואם כן – הערכה אם צריך לטפל או לא. וזו הנקודה שאנחנו מספקים", סיפר.

גם רחפנים חיים בסרט

גיא מדור, מנכ"ל חברת סקיילנס (Skylens), סיפר על השימוש ברחפנים בזירות צילום של סרטים וסדרות. לטענתו, אחד הדברים הכי חשובים שצריך לעשות בסוג העבודה הזה הוא ללמוד לעבוד עם צוות הצילום וכן ללמוד היטב את החומר.

עירא דביר מחברת Agrowing. צילום: שי פיירשטיין

עירא דביר מחברת Agrowing. צילום: שי פיירשטיין

גיא מדור, מנכ"ל חברת סקיילנס. צילום: שי פיירשטיין

גיא מדור, מנכ"ל חברת סקיילנס. צילום: שי פיירשטיין

"מי שרוצה להיכנס לתעשייה הזו צריך לדעת שחייבים לעשות תיאום ציפיות עם הלקוח, כדאי לבדוק שאתם באמת מתאימים לזה, ותוך כדי שאתם מתכוננים ובודקים את הסטורי בורד. זה לא רק להרים רחפן ולצלם. בנוסף, תבדילו בין חובה לבין מה שנחמד שיהיה. תוכיחו קודם כל שאתם יודעים לספק מה שאתם חייבים, כי זה מה שמוביל להצלחה בתחום הזה, ואם יש לכם לאחר מכן הצעות ייעול, יהיה כדאי להציג אותן", הוא אמר.

לטענתו, העבודה בסט צילומים היא דינמיקה מורכבת מאוד, שגם לא ממש מאורגנת לחלוטין. "המודעות למה שיכול לקרות במקרה של תאונה לא ממש גבוהה, וכל מה שמבקשים ממך בעצם זה מסמך שמראה שיש לך ביטוח", הוא סיפר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים