תשעה סטארט-אפים סיימו את המאיץ החברתי של בוגרי 8200

אחת החברות מסייעת לגילוי מוקדם של סרטן השד אצל נשים – במיוחד באפריקה ● ניר למפרט, יו"ר העמותה: "אנחנו רוצים לנצל את הידע, הניסיון והכישורים לטובת החברה והקהילה"

ניר למפרט, יו"ר עמותת בוגרי 8200 ומנכ"ל קבוצת מר. צילום: יח"צ

תשע חברות סטארט-אפ השתתפו היום (ד') בטקס סיום המחזור הרביעי של המאיץ החברתי שמפעילה עמותת בוגרי 8200. החברות הציגו באירוע את הפרויקטים הטכנולוגיים שלהן – בתחומי הבריאות, האנרגיה, החקלאות והסביבה – בפני כמה מאות מוזמנים, ביניהם יזמים ומשקיעים מהארץ ומחו"ל.

אחד המיזמים המעניינים שהוצגו באירוע הוא של Pink view – חברה שמפתחת אפליקציית ענן שמאפשרת לנשים לחשב את הסיכון לחלות בסרטן השד שאינו על רקע גנטי.

עדי זמיר, שעומדת בראש המיזם Pink view. צילום עצמי

עדי זמיר, שעומדת בראש המיזם Pink view. צילום עצמי

לדברי עדי זמיר, שעומדת בראש המיזם, הוא מבוסס על האפשרות לבצע ניטור מתמשך של בריאות האישה ולקבל הערכה מקדימה לקראת בדיקת רופא, בהתבסס על למידת הנתונים שנאספו וכתוצאה מכך חיזוי מצבה. כמו כן, הפתרון של החברה מאפשר עיבוד תמונה לטובת ייעוץ אונקולוגי מרחוק, בהעדר רופא מומחה.

זמיר אמרה כי הפתרון יוצע לארגוני בריאות – בשלב הראשון באפריקה – מאחר שהגילוי המוקדם של סרטן השד יחסוך להם טיפולים יקרים. "עלות טיפול באישה חולת סרטן השד היא 120 אלף דולר", ציינה. "ברחבי העולם, במיוחד במדינות מתפתחות, זהו גורם המוות השני בקטגוריה של מחלות הסרטן, ובישראל – אחת משמונה נשים חולות בסרטן השד שאינו גנטי, כש-40% מהן מתחת לגיל 40".

Pink view משתפת פעולה עם גופים שונים בדרום אפריקה, ותתחיל להטמיע את האפליקציה שם ובמדינות אחרות ביבשת בעזרת אחד מעובדי החברה, אלון גלבוע, שכחלק מהפעילות של סטארט-אפ שבו עבד גר מספר שנים במדינה זו.

"חברות עם פוטנציאל לתרום לחברה"

לדברי זמיר, "התכנית החברתית שבה השתתפתי נתנה לי כלים חשובים רבים, למרות העובדה שהגעתי לשם עם רקע וניסיון לא קטן. תמיד לומדים דברים חדשים".

ניר למפרט, יו"ר עמותת בוגרי 8200 ומנכ"ל קבוצת מר, אמר כי "המאיץ החברתי הוא אחד מארבעה אקסלרטורים שאנחנו מריצים, במטרה לממש את החזון של העמותה – ניצול הידע, הניסיון והכישורים של מתנדביה לטובת החברה והקהילה". הוא הוסיף ש-"מסלול ההכשרה במאיץ ארך ארבעה חודשים והחברות שהשתתפו בו נבחרו מתוך כמה מאות שהגישו מועמדות". למפרט ציין כי התכניות פתוחות לכולם, ולא רק לבוגרי יחידה 8200.

לדבריו, "משתתפות בתכנית חברות רציניות, שיש להן פוטנציאל ורעיונות שיכולים לתרום לחברה. אנחנו ממיינים את המועמדים בעיקר על פי אישיותם. אנחנו רוצים לזהות יזמים שמסוגלים להתמיד במסע הארוך הזה ויוכלו להכיל כישלונות וטעויות, בתנאי שידעו לא לחזור עליהן".

הוא הרחיב באמרו כי "תכנית ההאצה שלנו לא מסתכלת על תוכן היזמות, אלא זה יותר עניין למשקיעים. אנחנו נותנים להם את הכלים כדי שיוכלו להמשיך. הניסיון עד כה מראה שיש לנו הצלחות יפות – חברות שסיימו את המחזורים הקודמים מעסיקות עובדים ויצרו קשר עם יזמים, וזה מאוד מעודד. כשהתחלנו את המיזם, חששתי שלא יבואו אנשים, כי היינו האקלסרטור החברתי הראשון ולא הייתה מודעות לכך".

המאיץ החברתי של 8200 מופעל על ידי צוות של שבעה אנשים, שבראשו הרוח החיה שעומדת מאחורי המיזם – נטע לי מאירי. לפרויקט מספר שותפים בולטים, ביניהם בנק הפועלים, בזק, KPMG, אמדוקס, נפש בנפש, עיריית תל אביב-יפו, ארגון UJA ומשרד עורכי הדין נשיץ-ברנדס-אמיר.

פרטים על המיזמים הנוספים שהשתתפו בתכנית – בהמשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים