סופוס: עלייה של 70% בכמות ההתקפות על הרשתות החברתיות ב-2009

מחקר שערכה החברה בקרב 500 מנהלי אבטחה ומנמ"רים מעלה, כי 57% מהמשתמשים ברשתות חברתיות קיבלו הודעות דואר זבל בחשבונותיהם, ו-36% מהם הותקפו באמצעות נוזקות ● 60% מהמשיבים סבורים, כי פייסבוק היא הרשת החברתית שגורמת למרב סיכוני האבטחה ● "קשה לאכוף מדיניות אבטחת מידע על 350 מיליון משתמשים", אמר גראהם קלולי, יועץ טכנולוגי בכיר בסופוס

ככל שארגונים מרשים לעובדים שלהם להשתמש ברשתות חברתיות בעבודה, גדלה משמעותית כמות ההתקפות הקיברנטיות על אותן רשתות – כך עולה ממחקר שפרסמה חברת אבטחת המידע סופוס (Sophos), ובחן את הקורה בתחום ב-2009.

החוקרים מצאו, כי בשנה החולפת צמחה כמות ההתקפות של נוזקות ודואר זבל על משתמשי רשתות אלה ב-70%, וכי 57% מהמשתמשים בהן דיווחו, כי קיבלו דואר זבל דרך אתרי אותן רשתות. מדובר בעלייה של 70.6% לעומת 2008. 36% דיווחו, כי הותקפו באמצעות נוזקות דרך פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ואתרים דומים – עלייה של 69.8%.

"משתמשי מחשב מבלים יותר ויותר זמן ברשתות החברתיות, חולקים ביניהם במשותף מידע אישי ורגיש בעל ערך, והאקרים תמיד נמצאים במקומות שבהם ניתן לייצר כסף ממידע", אמר גראהם קלולי, יועץ טכנולוגי בכיר בחברת האבטחה. לדבריו, "העלייה הדרמטית בהתקפות בשנה החולפת מעידה, כי הרשתות החברתיות ומאות מיליוני המשתמשים שלהן נדרשים להגן על עצמם יותר, ובצורה טובה יותר, מפני פשע קיברנטי, גניבת זהויות, זיופים, הונאות והתקפות של נוזקות מתוחכמות".

הוא הוסיף, כי "משתמשים רגילים לקבל דואר זבל ומיילים חשודים בדואר האלקטרוני שלהם, והם חשים בטוחים יותר כשהם מקבלים את המסרים הללו ברשתות חברתיות. הסיבה היא שהם יוצאים מנקודת הנחה שלפיה חברים שלהם הם אלה ששולחים אותם, ואז זה עושה את המסרים והמיילים למאובטחים, אף על פי שהדבר אינו כך".

נתון נוסף שעולה מהמחקר הוא ש-72% ממנהלי האבטחה והמנמ"רים ב-500 הארגונים שאותם סקרה סופוס דיווחו, כי הם חשים דאגה לנוכח השימוש של עובדיהם ברשתות החברתיות, ולנוכח גידול הסיכונים הנובע מכך לארגון. "האירוניה העגמומית היא שכאשר סוף סוף ארגונים מתחילים לשים לב על השימוש של הרשתות חברתיות, והסכנות הטמונות בו – זה מעט מדי ומאוחר מדי. כל איומי האבטחה ברשתות החברתיות גדלים: כמות הנוזקות, רמת תחכומן, דואר זבל, פישינג וגניבת זהויות", אמר קלולי. "כל הנתונים מעידים, כי יש התעניינות גדלה והולכת של פושעים קיברנטיים ברשתות החברתיות".

60% מהנשאלים אמרו, כי לדעתם, מבין כל הרשתות החברתיות, פייסבוק היא זו הגורמת למרב סיכוני האבטחה. שנייה היא מיי-ספייס (MySpace) עם 18%, ואחריה טוויטר עם 17%. לינקדין (Linkedin) קיבלה 4%. "אל לשכוח, כי פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר. אנשי האבטחה שם עמלים אמנם קשה כדי להגן על האתר שלהם, אבל קשה לאכוף מדיניות אבטחת מידע על 350 מיליון משתמשים", אמר קלולי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים