חדש: חברות היי-טק ישראליות יוכלו לגייס הון בסינגפור

הבורסות בשתי המדינות ישתפו פעולה, על מנת לגייס סטארט-אפים וחברות טכנולוגיות אחרות להיסחר בשתיהן ולהגדיל את היצע המניות שנסחרות בהן ● הגופים הפיננסיים מבטיחים ליווי של החברות בשלבי הגיוס וההנפקה

לקראת היציאה מהמשבר: אופטימיות, אבל זהירה. אילוסטרציה: BigStock

חברות ההיי-טק הישראליות מקבלות אפיק נוסף לגיוס כספים – בסינגפור. הבורסות בתל אביב ובמדינה האסייתית הודיעו היום (ב') על שיתוף פעולה להרחבת אפשרויות גיוס ההון של חברות מהענף בשני השווקים במקביל. זאת, כחלק ממאמצי שתי הבורסות להגדלת כמות חברות הטכנולוגיה הנסחרות בהן.

הבורסות הישראלית והסינגפורית יפעלו יחדיו על מנת לאתר חברות טכנולוגיה וביו-מד שמבקשות לגייס הון, על מנת לצמוח ולהתפתח באסיה ובשאר העולם, וללוות אותן בתהליך גיוס הכספים וההנפקה, תוך רישום מקביל למסחר בשתיהן. פעילות זו תכלול סיוע לחברות פרטיות בשלב שלפני הרישום למסחר ובתהליך ההנפקה, וכן מתן תמיכה למנפיקים לאחר הרישום, על בסיס ההיכרות של הבורסות עם השוק.

בישראל, הידועה בעולם כאומת הסטארט-אפ, יש את המספר הגדול ביותר של חברות הזנק, והשקעות הון-הסיכון ותקציבי המו"פ של החברות בה הם בהיקפים הגדולים ביותר בעולם במונחי תוצר לנפש. בסינגפור הנהיגה הממשלה מדיניות תומכת וכזו שמפגינה מחויבות להשקעה במו"פ ובחדשנות, ובעלת מוניטין מוכח באקו-סיסטם שתומך בחברות סטארט-אפ. הרישום של חברות טכנולוגיה בשתיהן במקביל צפוי להגדיל את הסחירות במניות בשתי הבורסות ואת היצע החברות שנסחרות בהן. בשני הגופים הפיננסיים טוענים שהאפשרות להנפיק לציבורי המשקיעים באסיה ובישראל בו זמנית צפויה לסייע לחברות לקבל מהם הערכות שווי אטרקטיביות.

בון צ'יי לו, מנכ"ל הבורסה הסינגפורית, אמר כי "לבורסה בתל אביב יש גישה לסטארט-אפים הטכנולוגיים הגדולים ביותר בעולם, והיא מהווה נקודת חיבור המתרחבת במהירות של מו"פ בעולמות הטכנולוגיה והביו-מד. השותפות שלנו עם הבורסה בתל אביב משלימה את מאמציה של הבורסה בסינגפור לחזק את מגזר הטכנולוגיה, וכן את שאיפותיה של סינגפור להיות נקודת חיבור בינלאומית בתחומי הטכנולוגיה והמו"פ. שיתוף הפעולה יסייע לחברות הטכנולוגיה לגייס כספים באמצעות שתי הבורסות, תוך שימוש בחוזקות של כל אחת מהן על מנת להרחיב את הנגישות של המשקיעים בעולם לחברות אלה".

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה בתל אביב, ציין כי "שיתוף הפעולה בין שתי הבורסות ייצר ערך עבור חברות הטכנולוגיה הישראליות. בפעם הראשונה, חברות פרטיות תוכלנה לגייס הון בו זמנית בשוק הישראלי והגלובלי".

הוא אמר ש-"אנחנו רואים פוטנציאל עצום בבורסה של סינגפור, כנקודת חיבור לאסיה ולעולם כולו באמצעות תהליך תכליתי ויעיל לגיוס הון. שיתוף הפעולה יוכל לסייע רבות לחברות ישראליות המעוניינות לחדור השוק האסייתי, וייתן להן חשיפה ומעמד בשווקים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים