מיני-ואן אוטונומי של גוגל היה מעורב בתאונת דרכים באריזונה

סרטון וידיאו ששוחרר באחרונה, ושמקורו במצלמת הדשבורד של הרכב שהופעל בנהיגה עצמית, הוכיח כי מכונית שסטתה מהכיוון הנגדי היא שהתנגשה בוואן שבבעלות הענקית ממאונטיין וויו, העורכת בימים אלו פיילוט לצי המיני-ואנים האוטונומי שלה במדינה

שיתוף הנסיעות מביא ליותר תאונות קטלניות? אילסוטרציה: kadmy/BigStock

מכונית מיני-ואן אוטונומית – חלק מצי הוואנים בנהיגה עצמית של גוגל (Google), שנמצא מבחנים באריזונה כיום – הייתה מעורבת בתאונת דרכים בסוף השבוע. מכונית בנתיב ממול שננהגה על ידי אדם, סטתה מנתיבה – כנראה כדי למנוע פגיעה במכונית אחרת שבה נהג בן אנוש, והתנגשה בוואן.

תמונות שצולמו בזירת ההתרחשות העידו על נזק משמעותי לצדו של הנהג במכונית של יחידת הרכבים האוטומטיים של גוגל, Waymo, וכן פגיעה נוספת בחזית מכונית ההונדה (Honda) סדאן הכסופה. חלקים משני כלי הרכב נראו מפוזרים על הכביש.

המשטרה במחוז פיניקס, אריזונה, אמרה שנהג הסדאן שהתנגש ברכב האוטונומי עבר את הצומת באור אדום. דובר משטרת צ'נדלר, סת' טיילר, אמר כי  כאשר אירעה ההתנגשות המיני-ואן מתוצרת קרייזלר (Chrysler), שנבחן מטעם גוגל, נמצא מצב ידני ובדיוק האט לקראת האור האדום.

סרטון ממצלמת הדשבורד הבהיר את הסיטואציה

בתחילה סברה המשטרה כי המיני-ואן היה במצב אוטונומי, כשאדם יושב לצורכי ביטחון במושב הנהג. אבל לאחר פרסום תיעוד הווידיאו שביצעה מצלמת הדשבורד של הוואן – אמר טיילר כי החוקרים קבעו שהתאונה אירעה לאחר שההונדה סדאן לא צייתה לרמזור האדום וסטתה מנתיב נסיעתה בכדי למנוע התנגשות עם רכב שנכנס לצומת. לדברי המשטרה, נהג הביטחון של Waymo סבל מפציעות שדרשו אשפוז, אך לא פורט מעבר לכך. בנוסף נמסר כי לשני כלי הרכב נגרם נזק משמעותי והם פונו מהצומת באמצעות גרר.

התאונות שבהן מעורבים כלי רכב בנהיגה עצמית, שהתרחשו באריזונה אשר בה נערכים פיילוטים לטכנולוגיה, מעלות שאלות לגבי המוכנות של היכולות האוטונומיות לבדיקה שתשלב ציבור נוסעים בני אנוש. כבר כעת נכללו בין נפגעי התאונות מספר בני אדם, כשבצ'נדלר נרשמו במהלך השנתיים האחרונות לפחות שלוש תאונות שבהן היו מעורבים הרכבים האוטונומיים של Waymo ושכללו גם נהגים ונפגעים אנושיים.

הסיכויים להתחמק – אפסיים

בחודש מרץ האחרון הביאה תאונה עם רכב אוטונומי של אובר (Uber) בטמפה שבאריזונה להרג רוכבת אופניים – הקורבן הראשון בהיסטוריה שנהרג כתוצאה ישירה של התנגשות עם מכונית בנהיגה עצמית. בעקבות התאונה עצרה בזמנו אובר את הפיילוטים לרכבים האוטונומיים שלה בכל רחבי הארץ, והתעשייה כולה הועמדה בפני בדיקה מחודשת. מנכ"ל Waymo, ג'ון קרפצ'יק, הצהיר באופן פומבי שהטכנולוגיה של החברה שלו הייתה מצליחה להתחמק מהתאונה, בנסיבות שהביאה לתוצאות הקטלניות במקרה של אובר.

Waymo ו-גוגל סירבו להגיב בנושא התאונה האחרונה בתחילה, אולם הן שפרסמו את תיעוד הווידיאו של מצלמת הוואן, שהציג את האירועים שקדמו להתנגשות, ושמעיד באופן הבהיר ביותר על כך שהוואן לא היה מחולל התאונה, ושסיכויו להתחמק ממנה היו אפסיים.

"היום, בזמן שבדקנו את הרכב בנהיגה עצמית שלנו בצ'נדלר, אריזונה, מכונית נוספת שנסעה בנתיב הנגדי סטתה אל מעבר לקו החצייה ופגעה במיני-ואן שלנו", אמר דובר החברה בהצהרה מאוחרת יותר. "המשימה של הצוות שלנו להפוך את הכבישים לבטוחים יותר – היא בלב כל מה שאנחנו עושים ומניעה כל חבר בצוות שלנו. אנו דואגים לרווחתה ובטיחותה של נהגת הבדיקה שלנו ומאחלים לה החלמה מלאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים