עליבאבא: זינוק בהכנסות, ירידה ברווח הנקי

החברה סיימה את השנה הכספית ואת הרבעון האחרון שלה עם עליות דו ספרתיות בהכנסות ● הרווח הרבעוני ירד, כתוצאה מעלייה בולטת בהוצאות

לאן הוא נעלם? ג'ק מא, מייסד ויו"ר עליבאבא הפורש. צילום: ממשלת רוסיה, www.kremlin.ru

עליבאבא (Alibaba) סגרה את הרבעון האחרון של שנתה הכספית, ואת השנה כולה, עם זינוק בהכנסות לצד ירידה בולטת ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה בסוף השבוע, שבמהלכו סיים המייסד והיו"ר שלה, ג'ק מא, את ביקורו בישראל.

מא שהה בארץ בשבוע שעבר למשך ארבעה ימים, יחד עם משלחת של בעלי תפקידים בחברה, שבהם נפגש עם בכירים בממשלה, ובראשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נועד עם אנשי עסקים במוזיאון ישראל וסייר בסטארט-אפים מקומיים. הוא אף נפגש ביום ה' עם סטודנטים באוניברסיטת תל אביב וקיבל תואר דוקטור לשם כבוד מטעם האוניברסיטה.

עליבאבא רשמה גידול דו ספרתי בהכנסות – הן ברבעון והן בשנה כולה. עם זאת, גידול רבעוני בהוצאות פגע ברווחיות בתקופה זו. בשנה כולה הרווחיות דווקא עלתה, מאחר שהגידול בהוצאות היה מתון יותר. התוצאות פרסמו ביואן, המטבע הסיני, ומובאות כאן על פי שער נוחות של 6.3 יואן לדולר.

מה אומרים המספרים?

במהלך השנה זינקו ההוצאות של החברה ב-64.58%, או 70.73 מיליארד יואן, ל-180.95 מיליארד יואן, שהם 28.57 מיליארד דולר. ההכנסות גדלו יותר מספרית – ב-58.12%, או 91.99 מיליארד יואן, ל-250.27 מיליארד יואן, שהם 39.9 מיליארד דולר. הרווח התפעולי צמח בתקופה זו ב-44.22% ל-69.31 מיליארד יואן, או 11.05 מיליארד דולר, והרווח הנקי – ב-48.96% ל-61.41 מיליארד יואן, או 9.79 מיליארד דולר.

התוצאות הרבעוניות מראות על זינוק של 55.7%, או 29.36 מיליארד יואן, בהוצאות ל-52.71 מיליארד יואן, שהם 8.37 מיליארד דולר, ועל צמיחה של 60.55%, או 23.35 מיליארד יואן, בהכנסות ל-61.93 מיליארד יואן, או 9.87 מיליארד דולר.

בעקבות הגידול הרב יותר בהוצאות מאשר בהכנסות, הרווח הנקי הרבעוני של החברה פחת מאוד – ב-32.59% – ל-6.64 מיליארד יואן, שהם 1.06 מיליארד דולר, והרווח הנקי למנייה הצטמצם ב-30.09% ל-2.88 יואן, או 46 סנט. מאותה הסיבה פחת הרווח התפעולי ב-3.27% ל-9.22 מיליארד יואן, שהם 1.47 מיליארד דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות זינקו ב-109.84% ל-32.5 מיליארד יואן, שהם 5.18 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-27.45% ל-29.43 מיליארד יואן (4.67 מיליארד דולר) וההוצאות התפעוליות קפצו בכמעט פי ארבעה ל-23.28 מיליארד יואן, או 3.7 מיליארד דולר.

דניאל ז'אנג, מנכ"ל עליבאבא, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היו לנו רבעון מצוין ושנה מצוינת. הגידול החד בהכנסות נבע מהצמיחה בעסקי החליבה של החברה – ה-eCommerce, והוא משקף את ההשקעות שביצענו במהלך השנים האחרונות. הכפלנו את ההשקעות שלנו בפיתוח טכנולוגיות בתחומי הענן, הלוגיסטיקה ועוד, כדי שנוכל לנצל הזדמנויות עסקיות בשווקים הצרכניים הגדולים של סין, שם הפכנו לפלטפורמת הסחר ברשת הגדולה ביותר, ושל מדינות מתפתחות אחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים