בגוגל עומדים להפסיק את התמיכה ב-IE 6

ענקית החיפוש הודיעה למשתמשים בשירותי Google Apps ו-Google Sites כי בעוד כחודש תיפסק התמיכה בגרסה הוותיקה של דפדפני מיקרוסופט ● הסיבה העיקרית להפסקת התמיכה היא שדפדפנים ותיקים דוגמת אינטרנט אקספלורר 6 אינם מסוגלים לעבד היטב רכיבי HTML מתקדמים, דבר שעלול לפגוע ביכולתם להפעיל יישומי אינטרנט מודרניים

מפתחי אינטרנט קוראים מזה זמן רב למשתמשים בדפדפני אינטרנט אקספלורר 6 (Internet Explorer 6) לעבור לגרסאות מתקדמות יותר. כעת מעניקה גוגל (Google) סיבה נוספת לעשות זאת: החברה הודיעה למשתמשים בשירותי Google Apps ו-Google Sites, כי בעוד כחודש תיפסק התמיכה בגרסה הוותיקה של דפדפני מיקרוסופט (Microsoft).

"חברות רבות כבר הפסיקו לתמוך בדפדפנים ישנים דוגמת אינטרנט אקספלורר 6 וכן בדפדפנים שאינם נתמכים על ידי הספקית שלהם עצמה", על פי הודעה שפרסם בבלוג רג'ן סת, מנהל מוצר Google Apps. "גם אנו עומדים להפסיק את התמיכה, והתמיכה בדפדפנים אלה ב-Google Docs וב-Google Apps תיפסק ב-1 במרץ".

הסיבה העיקרית להפסקת התמיכה היא שדפדפנים ותיקים דוגמת אינטרנט אקספלורר 6 אינם מסוגלים לעבד היטב רכיבי HTML מתקדמים, דבר שעלול לפגוע ביכולתם להפעיל יישומי אינטרנט מודרניים. למשתמשי אינטרנט אקספלורר 6 ממליצה גוגל לעבור לאינטרנט אקספלורר 7 של מיקרוסופט, פיירפוקס 3 (Firefox 3) ומעלה של מוזילה (Mozilla), ספארי 3 (Safari3) ומעלה של אפל (Apple) או כרום 4  (Chrome 4) ומעלה של גוגל עצמה.

בעיה נוספת נובעת מרמת האבטחה הנמוכה יותר של הדפדפנים הוותיקים. עברייני הרשת מסין שתקפו את גוגל ו-33 חברות נוספות בחודש שעבר ניצלו פרצה באינטרנט אקספלורר 6 כדי לפגוע במחשבים. עם זאת, לטענת דובר גוגל, למרות סמיכות הזמנים אין שום קשר בין שני האירועים, ובגוגל תכננו להפסיק את התמיכה בדפדפן הוותיק עוד לפני שנתגלו המתקפות. "הסיבה היחידה היא כדי שנוכל להוסיף ולהשתמש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ולהציע תפקודים חדשים למשתמשים", ציין הדובר.

ובכל זאת, בעקבות ניצול הפרצה באינטרנט אקספלורר 6 פנתה גוגל לממשלות של צרפת, גרמניה ואוסטרליה וביקשה מהן לקרוא למשתמשי האינטרנט במדינות אלה לשקול מעבר לדפדפנים חלופיים. בעקבות הקריאה הורידו מאות אלפי משתמשים באינטרנט אקספלורר 6 את דפדפן פיירפוקס.

על פי נתונים של חברת המדידה Net Applications, דפדפן אינטרנט אקספלורר 6 הוא עדיין הנפוץ ביותר בעולם, עם נתח שוק עולמי של 20.99%, נכון לחודש דצמבר. אולם, התפוצה של אינטרנט אקספלורר 8 קרובה מאוד, עם 20.85%. במקום השלישי פיירפוקס 3.5 עם 16.32% ובמקום הרביעי אינטרנט אקספלורר 7, עם אחוז אחד פחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים