חברות המחקר: משלוחי מכשירי הסלולר ברחבי העולם גדלו בכ-10% ברבעון הרביעי של 2009

על פי שני דו"חות חדשים שפרסמו סטרטג'י אנליטיקס ו-IDC, נוקיה חוותה רבעון טוב לראשונה מזה שנתיים ● מבחינת סמסונג, דווקא שוק מכשירי המגע החכמים היה המפתח לצמיחה במכירותיה בשווקים המפותחים ● LG הצליחה במכירותיה בצפון אמריקה, באירופה באפריקה ובאסיה, ודווקא בשוק הבית שלה - קוריאה הדרומית - המכירות היו מתונות

שוק מכשירי הסלולר חווה צמיחה ברבעון הרביעי של 2009, כך על פי דו"חות חדשים של חברות המחקר סטרטג'י אנליטיקס (Strategy Analytics) ו-IDC. לדברי האנליסטים של סטרטג'י אנליטיקס, סך המשלוחים ברבעון הרביעי עמד על 324 מיליון יחידות ברחבי העולם, שמייצגים צמיחה של 10% יחסית לרבעון המקביל ב-2008, וצמיחה של כ-11.8% יחסית לרבעון  השלישי של 2009. על פי החברה, הרבעון הרביעי היה "הרבעון הראשון של צמיחה חיובית עבור יצרניות מכשירי הסלולר מאז הרבעון השלישי של 2008, מה שמאותת על סיום המיתון העולמי התעשייתי".

"תחום אחד שהראה צמיחה עקבית במהלך כל השנה הוא זה של המכשירים המשולבים", ציין ראמון לאמאס, אנליסט בכיר ב-IDC. "טעמם של משתמשי המכשירים התחלף ממכשיר פשוט לביצוע שיחות, לשימוש גדול יותר בדאטה, ולכן גם המשווקים וגם ספקיות הסלולר התאמצו כדי לענות על הצרכים, למרות האתגרים הכלכליים. IDC מאמינה", הוסיף לאמאס, "כי שוק המכשירים המשולים צמח בכמעט 30% יחסית לשנת 2008 וכי השוק ימשיך במומנטום הזה גם ב-2010 והלאה, לאור המגוון הגדל של המכשירים והירידה במחיריהם".

שתי חברות המחקר מציינות, כי נוקיה (Nokia) חוותה רבעון טוב לראשונה מזה שנתיים. החברה שיפרה את מכירות המכשירים החכמים, הוכיחה ביצועים טובים בסין, אסיה ואפריקה, אך עדיין – סך כל המכירות שלה ב-2009 נמוך משנת 2008 ו-2007, ועדיין עומדים בפניה אתגרים גדולים של הגדלת נתח השוק הנמוך שלה במכשירים עם מסך מגע ונוכחותה הקטנה ביותר בשוק האמריקני.

מבחינת סמסונג (Samsung), דווקא שוק מכשירי המגע החכמים היה המפתח לצמיחה במכירותיה בשווקים המפותחים, כשגם בשווקים המתפתחים היא השכילה להציע דגמים שונים ולהרחיב את ערוצי ההפצה. ואולם למרות הצמיחה במכירות, החברה עוד נותרה במרחק רב מנוקיה, המובילה, אך פתחה פער מול LG, המדורגת שלישית.

LG הצליחה במכירותיה בצפון אמריקה, באירופה באפריקה ובאסיה, ודווקא בשוק הבית שלה – קוריאה הדרומית – המכירות היו מתונות.

נתח השוק של סוני-אריקסון (Sony Ericsson) צנח לפחות מ-5%, הנמוך ביותר מזה שבע שנים. החברה ממשיכה להתמקד ברווחיות ובנפח מכירות. לאחר צמצומים מסיביים במשרות ובעלויות ייצור, החברה הפכה רזה יותר ובעלת סיכוי לחזור לרווחיות במהלך הרבעונים הקרובים, אומרות חברות האנליסטים. הרבעון האחרון היה מבחינתה הגבוה ביותר בכמות המכשירים במהלך השנה כולה, וזאת בזכות השקה של דגמים חדשים והכרזה על דגמי אנדרואיד שיושקו בעוד כמה חודשים.

מוטורולה (Motorola) וסוני-אריקסון, קובעות חברות המחקר, היו הנפגעות העיקריות מן המיתון הכלכלי. מוטורולה משיקה כעת מכשירים חדשים ומנסה למצב את עצמה כשחקנית בשוק המכשירים החכמים, תוך התמקדות במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). מאמצי החברה נשאו פרי בתחום זה, כשנתח השוק שלה במכשירים החכמים כמעט הכפיל את עצמו לעומת הרבעון הקודם והגיע ל-4% כתוצאה ישירה מהשקת מגוון מכשירים חכמים לשווקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים