ועידת הענק Mobile World Congress תיפתח מחר בבוקר בברצלונה; 70 חברות מישראל תצגנה בה

מצד אחד, בשנה שעברה הציגו 60 חברות ישראליות בלבד ● מצד שני, אייל רשף - המנכ"ל והמייסד של ארגון IMA, סבור שהחברות לא תצלחנה לשחזר את ההישגים העסקיים מהשנה שעברה ● "הלקוחות הפוטנציאליים השנה מחפשים דברים מוכחים - הם לא רוצים להיות שפני ניסוי", אמר רשף

Mobile World Congress – ועידת התקשורת והסלולר הענקית שתיפתח מחר (ב') בברצלונה שבספרד, היא ללא ספק שיחת היום בשוק. כ-70 חברות ישראליות יציגו השנה בוועידה, לעומת 60 בלבד שהציגו בשנה שעברה. 44 מתוך החברות הללו (לעומת 50 בשנה שעברה) יציגו במתחם הישראלי, המנוהל על ידי המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת, מכון הייצוא, מתימו"פ וארגון IMA (ר"ת Israel Mobile Association).

השנה, כמו בחמש השנים האחרונות, שיתוף הפעולה בין מערך הנספחים המסחריים במשרד התמ"ת, IMA, מכון הייצוא ומתימו"פ, מפגיש בין החברות הישראליות ומפעילי תקשורת, חברות אינטגרציה וספקי תוכן גדולים מאירופה, ארה"ב ואסיה.

לדברי אייל רשף, המנכ"ל והמייסד של ארגון IMA, המייצג עשרות סטארט-אפים ישראליים, בשנה שעברה התקיימו 1,550 פגישות, כאשר ל-70% מהן הייתה המשכיות עסקית – ומחציתן אף נקבעו מראש. "השנה", אמר רשף, "לא בטוח שנצליח לשמר את זה. קשה יותר לקבוע מראש פגישות, כי הלקוחות הפוטנציאליים מתעניינים בדברים עם שיעורי רווחיות והחזר השקעה גבוהים יותר. הם מחפשים דברים שכבר יש להם יתרונות, פתרונות שכבר מותקנים במקומות נוספים. הם לא מעוניינים להיות שפני ניסיון".

עד כה, ציין, נקבעו לחברות הישראליות פגישות עם נוקיה מפינלנד, טלקום איטליה, טלפוניקה מספרד, סוויס-קום השווייצית, דויטשה-טלקום מגרמניה, גוגל, וודאפון, אורנג', יבמ, אלקטל, סוני אריקסון, אקסנצ'ר, סיסקו, אינטל, תאגיד הענק בהטי מהודו, אייסר מטיוואן, חוואווה ו-ZTE מסין, SK-טלקום ו-LG מקוריאה, טלסטרה מאוסטרליה, שארפ ופנסוניק מיפן, וחברות מפתח אחרות מכל העולם.

עוד קושי שציין רשף הוא הקושי לגייס כסף, לאור המצב הכלכלי העולמי הקשה. למרות הקשיים האלה, לדברי רשף, לא מורגשת אווירת משבר קשה. "אמנם 5% עד 10% מהסטארט-אפים נסגרים, כי קשה יותר לגייס כסף, אך מצד שני – השוק מתנקה מיישומים ופתרונות שלא 'תפסו' ולא התפתחו".

לאור המצב הכלכלי העולמי, אמר רשף, "יושם השנה דגש חזק על הרחבת מעגל השותפים העסקיים, במטרה למצוא ערוצי שיווק שיתמכו באזורי זמן שונים, בהרגלים שונים ובשפות שונות. בנוסף, לאור הקושי בגיוס כספים, נקבעו פגישות עם קרנות הון סיכון, בעיקר אירופיות ואמריקניות, וכדי שהפרזנטציות יהיו ממוקדות, קיימנו הדרכות לחברות המציגות והכנו את אנשיהן לקראת הפגישות הרבות הצפויות להם".

התערוכה בשנה שעברה הניבה לחברות הישראליות צבר הזמנות בסדר גודל של 30-50 מיליון דולרים, סיפר רשף, והסביר, כי הטווח הרחב של המספרים נובע ממחזורי מכירה שהולכים ומתארכים, ועסקאות שנמצאות עדיין בתהליכי מכירה.

התחומים העיקריים שתצגנה השנה החברות הישראליות קשורים רובם להתרחבות השימוש בגלישה הסלולרית. לדברי רשף, הוא מבחין בשלושה טרנדים עיקריים: הראשון הוא Web to Mobile – שירותים שניתנים ברשת וכעת גם בסלולר, כמו גם חיבור בין ה-PC לסלולר; השני הוא יישומים ללקוחות עסקיים – ארגונים פותחים את המערכות הארגוניות לסלולר ומציעים סל שירותים המחבר בין המשרד לסלולר; ושירותים הקשורים לשיפור התשתיות והרחבת הפתרונות האלחוטיים המטפלים בתנועה.

"אחד הדברים המעניינים", אמר רשף, "שבערך שליש מהחברות הישראליות המציגות בביתן של IMA הן חברות חדשות, שזו להן ההופעה הראשונה בכנס בברצלונה. אלה חברות בנות שנה בערך, שסיימו לפתח מוצר ומציגות אותו לראשונה בכנס השנה".

בין החברות המציגות: אלוט קומיוניקיישן, מודו, אלווריון, קומסיס קומיוניקיישן, קונוורג'ין, פלאש נטוורקס, אינפוג'ין, רדקום, רדוור, סיאנו, טלמאפ, Tjat ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים