HUB טכנולוגי ומכון לפיתוח פתרונות פוד-טק יוקמו בקריית שמונה

הממשלה דנה בישיבתה השבועית בתוכניות לסיוע לתעשיית המזון ועסקים קטנים בישובי הצפון הסמוכים לגבול ● התקציב: מיליוני שקלים

עם האוכל בא התיאבון. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית, הקמת מתחם עבודה משותף (HUB) בקריית שמונה, עבור יזמים וחברות הזנק, שיפתחו פתרונות ויסייעו לבעלי העסקים הקטנים בעיר ואזור הצפון.

סך הכל, עלות התקצוב להקמת פרויקט זה היא 1.4 מיליון שקלים, והיא תמומן מתקציב המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

כמו כן החליטה הממשלה להנחות את משרד הכלכלה והתעשייה, באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, להקצות שני מיליון שקלים עד 2021, לטובת עידוד קידום ופיתוח העסקים הקטנים והבינוניים בקריית שמונה, בין היתר על ידי הפעילות של ה-HUB העסקי שיוקם בעיר.

ה-HUB יספק מעטפת כוללת ליזמים לפיתוח חברות סטארט-אפ ומיזמים. בעלות המימון של פרויקטים ישתתף גם משרד האוצר, שיעביר למשרד הכלכלה תוספת תקציב ייעודי של 1.2 מיליון שקלים עד 2019.

כמו כן החליטה הממשלה להנחות את משרד הכלכלה לגבש תוכנית בשיתוף משרד האוצר, לקידום תחום החדשנות הטכנולוגית בתחום המזון, פוד טק. התוכנית תגובש עד לרבעון  השלישי של 2018 .

ההחלטה  מתבססת בין היתר על אימוץ מסקנות בחינה מקצועית של משרד הכלכלה להקים מכון לחקר המזון באזור קריית שמונה, אשר יעבוד בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים שפיתחו מיומנות בתחום זה. התוכנית גם כוללת מתן עדיפות לגורמים שונים כולל חברות הזנק שירצו לבצע פעילות בתחום זה בקריית שמונה.

היעדר חדשנות בתעשיית המזון

המממשלה הנחתה את משרד הכלכלה והתעשייה לתעדף עד 2021 מיזמי פוד-טק בקריית שמונה, באמצעות הרשות להשקעות, ולהביא בפני מינהלת הרשות להשקעות הצעה שתעגן את העדיפות לחברות שיפתחו פתרונות טכנולוגיים בתחום המזון.

בדברי הסבר להחלטה, נאמר כי תעשיית המזון מהווה חלק ניכר מהתעשייה הישראלית והיא השנייה בגודלה בין ענפי התעשיה השונים. עם זאת תעשיה זו סובלת מפריון נמוך בין היתר בגלל היעדר חדשנות מספיקה. המכון לחדשנות יתמוך בפיתוח והטמעת חדשנות בתעשיית המזון, על ידי קידום מחקר יישומי  ויעודד יזמות בתחום החדשנות, ובין היתר הוא יכלול ליווי יזמים וסטארט-אפים בתחום המזון.

הבחירה בקריית שמונה נעשתה בין היתר בגלל סמיכותה למכללה האקדמית תל חי, והמטרה היא לרכז את כל הידע והמידע ולהפיק ממנו תועלת לטובת כלל התעשייה. התקציבים שאושרו כוללים גם סיוע לתעשיה ותיקה לבצע התחדשות טכנולוגית בישובי הצפון הסמוכים לקריית שמונה כגון מטולה ושלומי.

כמו כן החליטה היום הממשלה להנחות את משרד המדע והטכנולוגיה, לבצע פעילות של קידום המדע בישובים קריית שמונה, שלומי ומטולה, ולהקצות לשם כך סכום של  2.4 מיליון שקל, בפריסה שווה עד 2021 .

הדיון בנושאים אלו נערך בממשלה במסגרת הצעת החלטה כוללת שהובאה לאישור השרים ועניינה הכרזה על מתן העדפות כדי  לחזק את ישובי הצפון  קריית שמונה, מטולה ושלומי, שהוגדרו כישובים הסמוכים לגדר הגבול (ישובי גדר), בצפון ובעוטף עזה. במסגרת זו, הנחתה המממשלה גם את המשרד להגנת הסביבה לקדם פרויקטי התעיילות אנרגטית בישובים אלו, המבוססים גם על פתרונות של חברות הזנק שונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים