לארי אליסון, אורקל: "בעקבות רכישת סאן, אנחנו מגייסים עובדים – לא מפטרים"

באירוע מיוחד שערכה אורקל בעקבות האישור לרכישת סאן אמר אליסון, כי החברה אמנם תפטר 1,000 מעובדי סאן, אבל תגייס 2,000 חדשים ● בהתייחסו לחשש של עובדי סאן מפיטורים רחבי היקף אמר אליסון, כי "חוסר הוודאות שהיה בעבר נעלם כעת" ● הוא הוסיף, כי "החזון שלנו הוא לעשות את מה שיבמ עשתה בשנות ה-60' - לספק חבילה כוללת של טכנולוגיות; זה מה שעשה את יבמ לכוח גלובלי, ואנחנו אוהבים את האסטרטגיה הזאת"

אורקל (Oracle) מתכוונת לגייס ולהעסיק 2,000 אנשי מכירות ומהנדסי פיתוח בשל רכישת סאן (Sun) – כך עולה מדברים שאמר אתמול (ד') מנכ"ל החברה, לארי אליסון. לדבריו, מדובר במספר כפול מזה של העובדים שיפוטרו בשל הרכישה.

אליסון דיבר באירוע מיוחד שקיימה ענקית התוכנה במשרדיה ברדווד שורז שבעמק הסיליקון בחוף המערבי בארצות הברית. הוא אמר שכ-1,000 מעובדי סאן יפוטרו, אולם הוסיף, כי "החדשות הן שאנחנו מגייסים – לא מפטרים".

בהתייחסו לחשש של עובדי סאן מפיטורים רחבי היקף אמר אליסון, כי "חוסר הוודאות שהיה בעבר נעלם כעת". הבשורות הטובות מבחינת עובדי סאן הן שהיקף הפיטורים הצפוי בחברה הנרכשת נמוך מהצפוי. רבים חששו, כי אלפים רבים יפוטרו, עד כדי מחצית מעובדיה החברה, כפי שפורסם לפני ימים אחדים. אליסון ציין, כי אנשי המכירות של סאן שיישארו בחברה יתוגמלו בהתאם.

"החזון שלנו ל-2010 הוא לעשות את מה שיבמ (IBM) עשתה בשנות ה-60' – לספק חבילה כוללת של טכנולוגיות", אמר אליסון. "זה מה שעשה את יבמ לכוח גלובלי. אנחנו אוהבים את האסטרטגיה הזאת". הוא הודיע, כי בחודשים הקרובים תשחרר אורקל לשוק מוצרים שיכילו את ההתאמות הנדרשות עם אינטגרציה שלמה בין מוצריה לאלה של סאן. אליסון הוסיף, כי רכישת סאן "מספקת לאורקל מגוון הזדמנויות, טכנולוגיות ועסקיות".

הוא אמר שהצעד הראשון להפוך את סאן לרווחית יהיה הגדלת המכירות של החברה בקרב 4,000 לקוחות גדולים וארגוני אנטרפרייז של סאן. הוא הוסיף, כי אנשי אורקל יספקו שירותים טכנולוגיים ישירות ל-1,700 לקוחות, במקום להישען על ספקי שירותים מצד ג', כפי שסאן נהגה בעבר לעשות.

בהתייחסו לעיכובים באישור הרכישה של סאן אמר אליסון, כי "זה לקח מעט זמן, אבל עכשיו, אורקל וסאן הן חברה אחת. אנחנו רוצים לנצל את המהנדסים והכישרונות שלנו לא רק על מנת לבנות טכנולוגיה, אלא גם כדי לפתח ולספק אותה ללקוחות. כל שעלינו לעשות הוא לעשות זאת בצורה טובה יותר ממה שסאן עשתה".

שילוב חומרה-תוכנה

אורקל מתכננת לשלב בין מוצריה בעולם בסיסי הנתונים והיישומים העסקיים (ERP ו-CRM) עם מחשבים מבוססי מוצרי סאן – מעבדי ספארק ומערכת ההפעלה סולאריס. המטרה, לדברי אליסון, היא "להשיג את רמת הביצועים הגבוהה ביותר הניתנת להשגה בשוק כיום". הוא הוסיף, כי רכישת חומרה ותוכנה מכמה ספקיות מהווה נטל תקציבי עבור הלקוחות, לעומת רכישה מספק אחד באופן מרוכז.

צ'רלס פיליפס, נשיא משותף של אורקל, אמר, כי החברה תגדיל את ההשקעה שלה במחקר ופיתוח, וזו תגיע בשנת הכספים 2011 של אורקל, המתחילה ביוני השנה, לכדי 4.3 מיליארד דולרים. הוא הסביר, כי ההשקעה נועדה לשקף את ההשקעה הגדולה בפיתוח מוצרי סאן והתאמתם לאלה של אורקל. סכום ההשקעה המדובר גבוה משמעותית מ-2.8 מיליארד דולרים שהושקעו בשנה החולפת. אורקל צפתה מכירות נוספות בהיקף של 1.5 מיליארד דולרים בשנתה הכספית 2011, בעקבות רכישת סאן.

אדוארד סקריבן, הארכיטקט הראשי של אורקל, הבטיח שהחברה תביא לכך שבסיס הנתונים החופשי מבוסס קוד פתוח, MySQL, יעבוד בצורה טובה יותר. עוד הוא חזר על ההבטחה, כי בכוונת אורקל לתמוך בו בצורה כוללת. סקריבן הוסיף, כי בכוונת אורקל לשייך את בסיס הנתונים הנרכש כחלק מחטיבת הקוד הפתוח שלה. MySQL היווה את אבן הנגף העיקרית בעיכוב אישור עסקת מכירת סאן לאורקל על ידי האיחוד האירופי.

תומס קוריאן, סגן נשיא בכיר באורקל לפיתוח טכנולוגיות שרתים, כינה את שפת הפיתוח ג'אווה כ-"אחד מיהלומי הכתר המגיעים בשל רכישת סאן". אליסון הצטרף אליו ואמר, כי "יש הרבה הזדמנויות עסקיות בעולם התווכה מבוסס הג'אווה. הדור הבא שלנו בתווכת הפיוז'ן מבוסס כולו על ג'אווה. אנחנו יודעים כיצד להפיק מתחום זה רווח עסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים