יריבה לאובר בלונדון: ויה הישראלית משיקה שירות שיתוף נסיעות בעיר
המיזם המשותף של חברת ויה וחטיבת רכבי הוואן של מרצדס-בנץ - מתחרה ישיר של חברת אובר - יחל להציע לתושביה ומבקריה הרבים של בבירת אנגליה שירות שיתוף נסיעות, שבו יכללו מאות כלי רכב
ויה-ואן – ViaVan – המיזם המשותף של חברת ויה (Via) וחטיבת רכבי הוואן של מרצדס-בנץ (Mercedes Benz) – הכריז היום על השקת שירות שיתוף הנסיעות שלו בלונדון. השירות של המיזם יהווה תחרות ישירה לשירות שיתופי הנסיעות של הענקית אובר (Uber), שעדיין רשאית לפעול בלונדון עד שהערעור נגד האיסור שהטילה עליה ה-TfL (ר"ת Transport for London) למשיך לספק שירותים בעיר יעבור דרך מערכת בתי המשפט.
מיזם ויה-ואן, שנוסד בשנת 2017 כמיזם משותף של ויה ומרצדס-בנץ, הוא ספק מוביל של שירותי תחבורה דינמית ומשותפת ברחבי באירופה. ויה-ואן פועל בשיתוף פעולה צמוד עם ערים ועם מפעילות תחבורה ציבורית, ומניע שירותי ניידות משותפים דינמיים שמשלימים את תשתיות התחבורה הקיימות. השותפות של חטיבת רכבי הוואן מביאה גם לפיתוח פתרונות ניידות מתקדמים, החל מטכנולוגיית חיישנים, דרך ניהול צי כלי רכב חשמלי ועד לנהיגה אוטונומית.
המערכת של ויה מחשבת מסלולי נסיעה בזמן אמת בין אלפי נוסעים ומאות רכבים ויוצרת מערך תחבורה דינמי, יעיל ונוח. השירות מושק באזורים 1 ו-2 של לונדון המהווים את מרכז העיר והטבעת שסביבו, ויספק לתושבי העיר ומבקריה הרבים לראשונה אלטרנטיבה תחבורתית נוחה, יעילה וזולה. אם יש לכם נסיעה ללונדון על הכוונת כדאי לשים לב – לרגל ההשקה ולזמן מוגבל, כל הנסיעות ב-ויה-ואן מאזור 1 או אליו יעלו רק 3 פאונד, שהם 15 שקלים בלבד.
כזכור, בשלהי ספטמבר 2017 החליט ה-TfL – גוף האחראי על הרכבות התחתיות, האוטובוסים והמוניות בלונדון – שלא לחדש את רישיון הפעולה של חברת שיתופי הנסיעות אובר בעיר הבירה הגדולה החל מחודש אוקטובר. בהחלטתו קבע ה-TfL כי אובר לא מספיק "מתאימה ונכונה" לפעול בעיר ולהחזיק רישיון להסעות הפרטיות, מכיוון שהפגינה עד כה "חוסר אחריות תאגידית" ביחס לבטיחות הציבור.
אובר פתחה בהליכים משפטיים כנגד הפסיקה של ה-TfL, והיא ממשיכה להפעיל את האפליקציה ולספק את שירותיה בלונדון עד סיום תהליך הערעור. בין אם אובר תישאר בלונדון, אם לאו, עושה רושם של-וויה-ואן יש כוונות לתת לה פייט בחזית הנסיעות המשותפות.
"להניע מערכות תחבורת המונים דינמיות בזמן אמת"
"לתושבי לונדון מגיעים פתרונות תחבורה חדשניים שהם בטוחים, נוחים וזולים", אומר כריס סניידר, מנכ"ל ויה-ואן. "ויה-ואן היא חברה מסוג אחר: אחריות חברתית היא חלק מה-DNA שלנו. המשימה שלנו היא להניע מערכות תחבורת המונים דינמיות בזמן אמת, שמפחיתות את עומס התנועה בערים, ובנוסף גם להציע לנהגים הזדמנות להרוויח שכר הולם. אנו מתרגשים להשיק את השירות בלונדון, וסוף סוף לתת לתושבי העיר אלטרנטיבה לשירותים היקרים והבלתי יעילים של מוניות ספיישל".
השירות מבוסס על מערכת ההפעלה לתחבורה חכמה שפיתחה ויה, אשר יושמה לראשונה בעיר ניו יורק, ומאז סיפקה מעל 30 מיליון נסיעות משותפות בכל העולם, מאוסטרליה ועד קליפורניה. זוהי העיר השנייה שבה מושק השירות המשותף של מרצדס-בנץ ו-ויה, לאחר ההשקה באמסטרדם לפני חודש.
באמצעות שילוב מספר נוסעים לרכב משותף אחד, שירות ויה-ואן מפחית את עומס התנועה וזיהום האוויר ומספק אלטרנטיבת תחבורה לא יקרה, סביבתית ונוחה. ויה-ואן מציע את המחירים הנמוכים ביותר בעיר ובכך מקווה לגשר על הפער ולהוות שירות משלים זול למערכת התחבורה הציבורית. נוסעים ונהגים יקבלו תמיכה זמינה לאורך כל היממה, 7 ימים בשבוע, והנהגים ירוויחו יותר מכל נסיעה, כיוון שהעמלות של ויה-ואן הן הזולות ביותר בלונדון.
"תושבי לונדון הם צרכנים שמבינים עניין; הם תמיד מחפשים את השילוב הנכון של איכות, עלות, נוחות והשפעה חברתית", אמר לוקה פרדוצ'י, מנכ"ל ויה-ואן לונדון. "בניגוד לפתרונות שיתוף הנסיעה של המתחרים, אנחנו בטוחים ש-ויה-ואן יהיה להיט ענק – דרך נוחה ופשוטה להתנייד בעיר, כזו שקל לאהוב".
שוב שירות מבוסס אפליקציה שתאפשר לנוסעים לחלוק נסיעות
את שירותיו יספק המיזם באמצעות אפליקציה נוחה בטלפון החכם, שדרכה הנוסעים בוחרים את יעד הנסיעה. האלגוריתם החכם של ויה-ואן מאפשר למספר נוסעים לחלוק רכב אחד בצורה חלקה. הטכנולוגיה מכוונת כל נוסע לפינת רחוב קרובה שהיא מעין 'תחנת אוטובוס וירטואלית', ומאפשרת נסיעות משותפות מהירות ויעילות בלי סיבובים ארוכים שמסיטים את הנוסעים מהמסלול.
לדברי חברת ויה, כל אלו מאפשרים למערכת של ויה-ואן להסיע נפח נוסעים גדול, תוך שימוש במעט מאד כלי רכב יחסית למספר המוניות, והשירות מפחית את עומסי התנועה ופליטות הפחמן בלונדון.
תגובות
(0)