תוכן שיווקי
לקראת אירוע - RIVERBED, יום ג' 24 באפריל, EAST

ארבעת השלבים החיוניים לפריסת בינה מלאכותית בארגון

26/03/2018 13:09
Loom Systems

כתב: גבי מנחם, מנכ"ל Loom Systems

בינה מלאכותית (AI) היא, ללא ספק, מגמה עסקית ההולכת וגדלה. למעשה, על פי גרטנר (Gartner), עד 2021, 40% מהאפליקציות הארגוניות המוצעות על ידי ספקי שירות יכללו AI.

בעוד שפעם בינה מלאכותית נראתה כחדשנות שנועדה להרשים לקוחות, הרי כיום מכונות, מערכות נתונים ורובוטים המבוססים על AI פועלים כשוערים בבתי מלון, מקבלים החלטות כספיות בבנקים ומבצעים פונקציות תחזוקה מתישות של אנשי IT .

ההלם מהדבר החדש

היישום של AI , כמו כל דבר אחר, דורש משאבים  והתגייסות ארגונית לא רק בהיבטי תקציב אלא גם בהיבטי תהליכי עבודה וסנכרון מחודש של תהליכי עבודה.

בארגונים רבים, הבעיה הגדולה ביותר עם הטכנולוגיה החדשה של AI היא כישלון לאמץ אותה כראוי. אם ארגון רוצה ליהנות מהיתרונות של יישום AI, עכשיו או בעתיד, הוא צריך לבצע הכנות. להלן מדריך (קצר) לארגונים המבקשים ליישם AI:

מה יהיה עלינו?

זו שאלה אשר מטרידה עובדים רבים. ההנהלה הבכירה צריכה לבוא מוכנה עם תשובות. וכדי להתכונן צריך לדון ביתרונות של AI, ולהציג מפת דרכים לגבי תהליך האימוץ של AI, כולל KPIs ארגוניים ומחלקתיים וכיצד צפויה להשתפר השורה התחתונה. בחברות רבות, היעדר תכנית כזו מוביל לכישלון האימוץ של AI.

ללכת בעקבות המנהיג

רעיון טוב הוא למנות עובד חברה (או אפילו לגייס עובד חדש) בתור אוונגליסט של AI  אשר יהיה אחראי על סיוע בפיתוח, יישום ופיקוח על פריסת ה-AI.

אוונגליסט ה-AI צריך לספק חזון כיצד AI יכולה לעזור לארגון, להפוך את העבודה לקלה יותר, לחסוך לחברה כסף, ולאפשר צמיחה. כאשר החברה גדלה, היא אינה מפטרת אנשים – היא שוכרת אותם. יש לקוות כי תכנית מאורגנת הדוגלת בשימוש ב-AI תראה את היתרונות של המערכת, ותפעל לקדם את השימוש בה בארגון. כך, הרבה יותר אנשים בחברה יהפכו לחסידים של המערכת.

כאשר הבשורה הזו מגיעה מההנהלה הבכירה, מינוי "סוכן שינוי" כזה יכול לעשות את ההבדל בין כשלון להצלחה.

AI זקוקה להמונים

חלק מהתכנית הכוללת ליישום AI חייב לכלול את כולם בארגון, כולל מנהלים ועובדים. בהקשר זה. יש להבטיח כי לכולם יש אינטראקציה עם המערכת באופן שבו צריך לעבוד איתה, וכי למערכת מוקצות משימות.

המנהלים צריכים לפתח מדדים חדשים ואמות מידה שימדדו כיצד אנשי הארגון עובדים עם המערכת, ולפתח שיטות שיבטיחו שהיא תהפוך לחלק משגרת היומיום.

הצורך במומחים

לעתים, הרצון ליישם AI בארגון נכשל בשל פרדוקס מובנה: מצד אחד, הארגון מעוניין מאוד באימוץ AI, כדי להתגבר על חוסר עובדים מיומנים, אך מצד שני, 54% מהחברות המנסות לאמץ AI מודות שאין להן עובדים מיומנים להטמעת ה-AI.

האירוניה היא ברורה: בעוד חברה מודה כי עצם השימוש במתודולוגיות AI יכול לסייע למחלקות שאין בהן מספיק עובדים, החברה אינה יכולה להרשות לעצמה לשחרר את אותם עובדים המבצעים משימות IT יומיומיות לקורסים וכנסים כדי ללמוד מיומנויות AI חדשות.

זה המקום בו מומחים חיצוניים יכולים לסייע.

כיצד Loom Systems יכולה לסייע

המערכת של Loom מבוססת אלגוריתמים מתקדמים מעולמות האינטליגנציה המלאכותית ולמידת מכונה ובנויה כדי לנטר ולנבא בעיות במערכות דיגיטליות, על ידי מדידה של לוגים ומדדים אחרים. הדבר מאפשר לצוותי הטכנולוגיה בארגון להוביל מצוינות תפעולית (Operational Excellence) ולטפל בתקלות מסדר גבוה יותר.

באופן זה, תקלות מנוטרות ונמנעות, בזמן אמת, ומאפשרות לארגון כולו להיערך לתקלות עתידיות אפשריות, לאפשר פתרון בעיות באופן מהיר יותר ובעלויות נמוכות, כאשר המטרה העיקרית היא לאפשר ללקוחות הקצה חוויית משתמש מלאה רציפה ודינאמית.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

הכותב הינו מנכ"ל Loom Systems, המיוצגת בישראל על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס.

המאמר פורסם לראשונה ב-Read IT Quick.

אירועים קרובים