אדוונטק זכתה בשני פרסי הצטיינות בתחרות IT Awards
אדוונטק רשמה הישג נוסף וזכתה בשני פרסי הצטיינות בתחרות IT Awards של אנשים ומחשבים, שנערכה באחרונה. הפרסים ניתנו לה בקטגוריית מינוף טכנולוגיות מתקדמות, על פרויקט הטמעת מערכת ה-ERP של סאפ (S/4HANA) בקופת חולים מאוחדת ועל פרויקט הטמעת מערכת אופטימיזציית מסלולים ורכבים בדואר ישראל.
הזכייה הכפולה של אדוונטק מייצגת את מגוון הפתרונות שמספקת החברה, המבוססים על מערכות ליבה שכוללות סביבת עיבוד נתונים מסורתית (כגון מערכת ה-ERP בקופת חולים מאוחדת) מחד, ומערכות לוויין מתוחכמות (כגון מערכת אופטימיזציית השיבוץ וקביעת מסלולי הנסיעה בדואר ישראל) המבוססות על בינה מלאכותית מאידך.
הפרויקט בקופת חולים מאוחדת
בקופת חולים מאוחדת, אדוונטק העלתה לאוויר מערכת ERP מבוססת פתרון מבית סאפ, המיישם חדשנות טכנולוגית באמצעות S/4HANA. הטמעת המערכת הביאה לייעול משמעותי בניהול התהליכים העסקיים של הקופה וסיפקה לה מידע ניהולי לתמיכה ביעדי הארגון, באמצעות טכנולוגיית Fiori. לדברי הלקוח, מדובר ב-"לא פחות ממהפכה אמיתית".
אדוונטק נבחרה להיות השותף האסטרטגי של מאוחדת לאור ניסיונה ביישום פרויקטי SAP ERP באמצעות מתודולוגיה מוכחת וצוות נרחב, מנוסה ואיכותי של מיישמים, מפתחים ואנשי תשתיות. לאדוונטק מרכז תמיכה מורשה על ידי סאפ העולמית לתמיכה בפרויקטים ובלקוחותיה ממגזרי שוק רבים, כגון: בריאות, פיננסיים, תעשייה ומערכת הביטחון.
מתודולוגיית המערכת מבוססת על תהליכי Best Practices בטכנולוגיית Powered by HANA, יחד עם התאמות למגזר הרפואה (HealthCare), למשל בתחום הרוקחות. הפתרון כולל מענה לתחומים: פיננסי (Simple Finance), תקציב, בקרה ותמחיר (CO FM), רכש (הסכמים, שירותים וחומרים MM-PUR), קטלוג ומלאי (משקי ותרופות MM-INV), ורוקחות. יישום הפתרון הקיף מתודולוגיות מתקדמות, אחת מהן היא השלמת מלאי בשיטת Kanban (הידועה גם כ-Just in Time).
נוסיף ונציין שפרויקט ERP SAP במאוחדת הינו מורכב וחדשני, ומשרת אלפי משתמשים – במטה, בהנהלת הקופה ובמחוזות. הפרויקט כלל הדרכה מקיפה ליותר מ-1,000 משתמשים, בפריסה ארצית. כמו כן, פותחו במסגרתו עשרות ממשקים מול מערכות תפעוליות שונות ומול בתי החולים, וסופקו שרתים (תשתיות) באמצעות חטיבת ה-System של אדוונטק.
כבר בשלב הראשוני של הפעלת המערכת החדישה מורגשת מהפיכה בשטח – בפעילות בתי מרקחת, יחידות הרכש (ספקי ציוד ושירותים) ובניהול שרשרת האספקה. מנהלי המרפאות, אחיות, מזכירות ורפרנטים במחוזות – כולם מתנהלים עם מערכת סאפ מהמובילות בעולם, שמספקת שפה אחודה. משימות נפוצות, כגון חיפוש בקטלוג, אינן דורשות עוד מאמץ מיוחד – הכל הפך נגיש ונוח לחיפוש.
שמוליק לשם, מנכ"ל החטיבה באדוונטק, אמר כי "היישום במאוחדת הינו הראשון מסוגו בישראל המבוסס על הטכנולוגיה המודרנית מבית סאפ – S/4HANA. הפתרון מאפשרת אחידות בתהליכים הארגוניים במאוחדת ומספק חוויית ניהול חדשנית ונוחה, תוך שליטה בזמן אמת במתרחש בארגון באמצעות כלי BI ואנליטיקה מבוססי SAP Fiori, המשולבים בפתרון".
מאוחדת היא קופת החולים השלישית בגודלה בישראל, שיעור הגידול במספר לקוחותיה הוא הגבוה ביותר מכל קופות החולים והיא מעניקה שירותים ליותר ממיליון לקוחות. הקופה נוסדה ב-1911, כתוצאה מאיחוד בין קופת חולים עממית וקופת חולים מרכזית, והמבנה הארגוני שלה מורכב מחמש חטיבות ומארבעה מחוזות.
הפרויקט בדואר ישראל
בדואר ישראל הטמיעה אדוונטק מערכת אופטימיזציה לשיבוץ רכבים וקביעת מסלולים לאיסוף ולפיזור דברי דואר. מורכבות הבעיה נובעת מהמרחב העצום של אפשרויות שיבוץ המסלולים ולשם כך בליבה של המערכת תופעל מערכת מבוססת ClickSoftware, הממוצבת על ידי גרטנר (Gartner) מזה חמש שנים ברציפות כמובילה בתחום ה-Field Service Management ומיוצגת בישראל על ידי אדוונטק.
המערכת נועדה לספק מענה לדרישות הבאות: שיבוץ אופטימלי של איסוף ופיזור דברי דואר; ניהול הקשר אל מול הנהג בשטח; ייעול עבודת הסדרן בשיבוץ נהגים ומשאיות; ניצול משאבים באופן אופטימלי: שעות עבודה, כלי רכב ונהגים; בניית תחזית לביקוש לשירות ולתכנון המשאבים הנדרשים; ושיפור השירות הניתן ללקוח הסופי.
האתגרים שעמדו בפני מתכנני המערכת היו מורכבים וכללו, בין השאר, מערכת היסעים המתבצעת ידנית על ידי עובד, מסלולי נסיעה לא אופטימליים, הגדלת מרחב האפשרויות בעתיד, כתוצאה מהגדלת מספר המקומות, דינמיות רבה בשעות פעילות מרכזי מסירה ועמידה ב-SLA, רגולציה וחוקי תעבורה, וכן כמות עמדות פריקה והעמסה.
צפריר פיימן, סמנכ"ל חטיבת המוצרים באדוונטק, ציין כי "לאור התרחבות שוק הדואר הבינלאומי, בעיקר בגלל הסחר המקוון, והתחרות הגוברת בתחום, עלה צורך מידי לבצע תכנון אופטימלי של מסלולי ההיסעים. המערכת שאדוונטק הטמיעה בדואר ישראל תאפשר השגת חיסכון תפעולי, במקביל לשיפור השירות הניתן ללקוחות".
דואר ישראל היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה, שמספקת שירותי דואר אוניברסליים לכלל הציבור, לצד שירותי בנקאות תחת בנק הדואר, שפועל כחברה בת. חברת הדואר כוללת כ-700 סניפים וכן כ-50 קווי דואר נע, שבהם מחולקים דברי הדואר ללקוחות. לקראת סוף 2016 החלה החברה למסור דואר ללקוחות גם במכונות אוטומטיות.