הקונגרס אישר את התוכנית הכלכלית של אובאמה; הקצה 87 מיליארד דולרים לפיתוח IT

עיקר הפיתוח ייעשה במערכת הבריאות האמריקנית, ויאפשר זרימת מידע קלה יותר בין הרופאים ובין בתי החולים ● אובאמה צפוי לחתום על התוכנית מחרתיים (ג') ● אורנה ברי, IVA: "ישראלים רבים יוכלו להשתלב בתוכנית, בין אם בביצוע עבודות עבור חברות אמריקניות ובין אם בצורה עצמאית"

הקונגרס האמריקני אישר בסוף השבוע את חבילת התמריצים של נשיא ארצות הברית, ברק אובאמה, שבמסגרתה יוקצו כ-87 מיליארד דולרים לפיתוח טכנולוגיות מידע. היקפה של התוכנית הכללית שאושרה הוא כ-787 מיליארד דולרים. תוכנית זו התקבלה ברוב של 246 תומכים מול 183 מתנגדים, ואובאמה צפוי לחתום עליה מחרתיים (ג').

התוכנית התקבלה לאחר קיצוצים שונים שממשל אובאמה ערך בה. בתחילה, הסכים הממשל להוריד את עלותה של התוכנית מ-937 מיליארד דולרים ל-838 מיליארד, ולבסוף הסכים לקיצוץ לכדי 787 מיליארד דולרים.

למרות הקיצוצים, אובאמה עמד על כך ששתיים מהתוכניות המועדפות עליו, הרחבת ההשקעות בפיתוח טכנולוגיות מידע והתוכנית לייצור מקורות אנרגיה אלטרנטיביים בכדי להקטין את התלות בנפט, ישמרו על מתכונתן המקורית. לפיכך, התוכנית לפיתוח טכנולוגיות המידע תקבל כ-87 מיליארד דולרים, וצפויה להוות תמריץ חשוב לתעשיית ההיי-טק בעולם כולו. היישום העיקרי שלה יהיה בתעשיית הבריאות האמריקנית. אובאמה סבור, כי מיחשוב של המערכת הרפואית האמריקנית תביא לפישוט זרימת המידע בה, וכן להוזלה וייעול של הטיפול הרפואי, שמחירו מאמיר משנה לשנה. כוונת הממשל היא לפתח טכנולוגיות ממוחשבות לאגור מידע רפואי ולהעביר אותו בקלות מרופא אחד למשנהו, ומבית חולים אחד לשני.

אורנה ברי, יושבת ראש ארגון קרנות הון סיכון בישראל (IVA) ומנהלת שותפה בקרן הון סיכון ג'מיני, סיפרה לאנשים ומחשבים, כי "התוכניות של אובאמה בתחום הטכנולוגי חשובות מאוד לענף ההיי-טק הישראלי. גורמים ישראליים רבים יוכלו להשתלב בתוכנית, אם באמצעות ביצוע עבודות עבור חברות אמריקניות ואם בצורה עצמאית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים