סוף סוף: ספוטיפיי מגיע לישראל

שירות הסטרימינג הגדול בעולם עושה עלייה וינחת בארץ ביום ב' הקרוב – כך על פי דיווחים ● ספוטיפיי נמצאת בימים אלה במשא ומתן עם אקו"ם על גובה התמלוגים שישלם השירות על השמעת השירים של אמנים ישראליים

ספוטיפיי: בקרוב - גם בישראל. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחרי חרושת של שמועות, שירות המוזיקה בסטרימינג הגדול בעולם, ספוטיפיי (Spotify), ינחת בשבוע הבא בישראל – כך על פי דיווחים שפורסמו הבוקר (ד'). החברה מציעה את השירות במחשבים, בסמארטפונים ובמכשירים נוספים.

ספוטיפיי הוא שירות שהושק ב-2008 על ידי חברה שבדית והולך וצובר מאז תאוצה. ניתן להאזין בו לשירים רבים של אמנים מפורסמים, בהם כאלה שמשתפים פעולה עם חברות התקליטים הגדולות. החברה מציעה את השירות בשני מודולים: מודול חינמי וכזה בתשלום, שמאפשר גישה למאגר המלא של החברה, שכולל 30 מיליון שירים. לפי שעה לא ברור כמה יעלה השירות בישראל.

מספר המשתמשים בספוטיפיי עומד על 159 מיליון, נכון לסוף 2017, מהם 71 מיליון רשומים – מספר שגדול יותר מפי שניים ממספר המשתמשים הרשומים של Apple Music, שנמצא במקום השני עם 30 מיליון.

השירות פועל כיום ב-61 מדינות ועתה, כאמור, מגיע גם לישראל. באחרונה הגישה ספוטיפיי את המסמכים הדרושים לקראת הנפקתה בנאסדא"ק, לפי שווי של כ-23 מיליארד דולר. ההכנסות השנתיות של החברה עלו מ-2.95 מיליארד יורו ב-2016 ל-4.09 מיליארד אשתקד וגם ההפסד הנקי גדל – מ-539 מיליון יורו ל-1.24 מיליארד. החברה טענה כי בהתבסס על ההכנסות, נתח השוק העולמי שלה עומד על 42%, כאשר בבריטניה הוא עומד על 59%, בברזיל על 42% ובארצות הברית על 41%. במדינת המוצא של ספוטיפיי, שבדיה, נתח השוק של השירות מגיע ל-95%.

נראה שהשירות בישראל יכלול גם שירים של אמנים ישראליים. ספוטיפיי נמצאת בימים אלה במשא ומתן עם אקו"ם על שיעור תשלום התמלוגים, ומהארגון נמסר כי "כשייחתם ההסכם – תדעו על כך".

לפי הדיווחים, השירות יושק בארץ רשמית ביום ב' הקרוב. עם זאת, בספוטיפיי, שבשבוע שעבר הכחישה את כניסתה לישראל, סירבו הפעם להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים