תוכן שיווקי
לקראת אירוע - C3: אתגרים בהחלפת מערכות ליבה, יום ב' 19 במרץ, Yes Planet

האם גם אתם דוחים "חשוב" בגלל "דחוף?"

06/03/2018 13:47
מי קודם? אילוסטרציה: iqoncept/BigStock

האם גם אתם דוחים "חשוב" בגלל "דחוף"? זאת ללא ספק הנטיה הטבעית ברמה האישית, ואולי אף יותר ברמת הארגון.

תמיד יש דברים דחופים…

אלא שבעידן שקפץ ממסכים ירוקים למסכי טאץ' ומעדכון נתונים ידני לעידן שבו הכל מחובר אינטרנטית – סלולרית ולענן המחשוב וגישה ליישומים מכל מקום בכל שעה והכל בזמן אמת – משתנים גם התהליכים העסקיים במהירות האור.

צרכנים משנים את דרישותיהם לשירות. ארגונים משרתים צרכים אחרת ומתאימים את השירותים שלהם לדרישות העולם החדש. התחרות מתעצמת ונראה שהגדרת הדחוף והחשוב מחייבת עיון מחדש. פתאום זאת כבר שאלה של הישרדות עסקית.

אנליסטים "טבעו" בעניין הזה מושג חדש: Technical debt שמשמעותו פשוטה: ככל שהארגון דוחה את החשוב מפני הדחוף – בדרך כלל עדכון תשתיות ומערכות על מנת להיות מסוגלים לענות על הדרישות המשתנות – כך הארגון מגדיל וצובר פערים שהם ה-Technical debt.

מדובר בפערים שגישורם הופך ליותר מורכב ככל שהם מצטברים, וממילא יהיה יותר ארוך ויקר אם בכלל מתאפשר לגשר עליהם. זהו Technical debt. כמובן שיחד עם התרחבות הפער, גדלים התקציבים והמשאבים הנדרשים לגישור הפער. ושוב, הפערים גדלים ואיתם התקציבים במן תהליך שמזין את עצמו ככל שהארגון דוחה את החשוב.

הכלים שללא ספק עשויים לשנות מצב

על פתרונות לגישור הפערים הטכנולוגיים הללו עובדים היום בעולם טובי המוחות. היכולת לקחת טכנולוגיה מתיישנת ולשכתב אותה בתהליך מונחה תוכנה לטכנולוגיה חדשה שמתאימה לפרישה בענן המחשוב עם גישה אינטרנטית או סלולרית – הייתה בגדר הבלתי אפשרי, עד לאחרונה. היום ניתן לדבר על כלים כאלו שללא ספק עשויים לשנות מצב.

היכולת לקחת יישום שנכתב כיישום שולחני client server שמשרת משתמש יחיד עם מקור מידע יחיד, ולהפוך אותו בתהליך מונחה תוכנה ליישום רב-שכבתי שניתן לפרוש בענן המחשוב אשר מדבר עם מערכות ותשתיות מודרניות ומקבל ומציג נתונים ממקורות שונים בזמן אמיתי עבור ריבוי משתמשים בו זמנית הניגשים ממכשירי קצה שונים כולל סלולרי – נשמעה עד כה דמיונית. היום זה אפשרי.

גיזמוקס (Gizmox) היא חברה ישראלית שפיתחה יכולת כזאת. החברה מציעה יכולת להעביר יישומים שנכתבו בטכנולוגיות של שנות ה-90 כמו Visual Basic PowerBuilder וגרסאות קודמות של .NET, כמו גם הגרסאות הראשונות של Java שולחני ולבנות אותן מחדש כיישומי ענן ואינטרנט עבור פלטפורמות חדשות כמו ASP.NET ,MVC ,Angular  וכדומה, והכל בתהליך מונחה תוכנה. מדובר במהפכה של ממש למול הצורך בעבר לשכתב ידנית מערכות כאלו.

אין ספק שהערך הממשי שגיזמוקס מביאה איתה לשוק היא העצמת מחלקות ה-IT ומתן היכולת למחלקות הללו לתת מענה לדרישות לעדכון מערכות שמוזרמות על ידי הדרג העסקי ובהתאם להתפתחות המהירה בשווקים.

לספק תשובות מהירות יותר

המתח בין דרישות הפיתוח והתמיכה בתהליכים עסקיים משתנים לבין העומס על מחלקות ה-IT והקושי שלהן לספק תשובות מהירות, היא בעיה ידועה. לבעיה הזאת גיזמוקס מציעה פתרון. מחלקות ה-IT יוכלו לספק תשובות מהירות יותר, ואף לבצע במהירות ויעילות ולא פחות חשוב בסיכון הרבה יותר נמוך, ולהציע תמיכה בתהליכים עסקיים חדשים וכל זאת על ידי שכתוב מערכות מונחה תוכנה (באמצעות היכולות שפותחו בגיזמוקס) וכמובן בקיצור ניכר של זמנים והורדת סיכונים.

בארבע השנים האחרונות ביצעה גיזמוקס פרויקטי שכתוב גדולים בהצלחה, בזמן קצר יותר ובהרבה פחות משאבים לעומת כתיבה ידנית מחדש של מערכות כאלו. מדובר בפרויקטים גדולים מאוד של שכתוב מערכות מפלטפורמות מתיישנות עבור גופים ממשלתיים בארץ ובעולם ועבור חברות וארגונים גלובליים בתחום הפיננסים, הבנקאות, הביטוח ועד גופים ביטחוניים שדחוף להם לשכתב מערכות לתמיכה בצרכים משתנים וניצול ההזדמנויות שמביאות איתן פלטפורמות כמו ענן המחשוב והמובייל.

אירועים קרובים