זה שיר פרידה: פלאש מראה הבזקי חיים אחרונים

עד לפני מספר שנים היה האחראי העיקרי להצגת תוכן דינאמי מבוסס גרפיקה, אבל במקביל הפך גם לאחד מאיומי האבטחה הגדולים בתולדות המחשוב עם פגיעויות רבות שהתגלו כמעט בכל שבוע ● אמרו שלום

ז"ל, כמעט. Flash

אחוז המשתמשים בדפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google) שגולשים לפחות פעם אחת ביום לאתר שמכיל תוכן המבוסס על פלטפורמת הפלאש (Flash) של אדובי (Adobe) הגיע ל-8% בלבד – בדרך לחדלון. לפני כארבע שנים המספר הזה היה גדול פי 10, ועמד בדיוק על 80% – כך שהקצב הוא אפילו מהיר למדי.

את המספרים הללו סיפקה פאריסה טבריז, מנהלת תכנון בגוגל ואחת האחראיות הראשיות לאבטחת הדפדפן של ענקית התוכנה. היא מסרה את הנתונים הללו בנאום שנשאה בסימפוזיון שנשא את השם "אבטחת מערכת מבוזרת" שנערך בסן דייגו, ארצות הברית.

מדובר למעשה בתחילת הסוף של התוסף שהיה עד לפני מספר שנים אחראי העיקרי להצגת תוכן דינאמי מבוסס גרפיקה, אבל במקביל הפך גם לאחד מאיומי האבטחה הגדולים בתולדות המחשוב עם פגיעויות רבות שהתגלו כמעט בכל שבוע, ועם אדובי שמנסה להטליא אותו רק כדי לגלות חורים חדשים.

כזכור, מפתחות הדפדפנים הכריעו בסופו דבר של את הכף נגד הנגן, בגלל הפגיעויות הרבות שלו וגם בגלל הרצון לקדם את תקן HTML 5, ואפילו אדובי עצמה כבר הודיעה שהיא תפסיק לספק לו תמיכה בסוף 2020, אז גם כל הדפדפנים אמורים להסיר אותו באופן סופי מהגרסה היציבה שלהם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    האם יש אפשרות, שתרחיבו ותעמיקו את התייחסותכם לנושא, ושלא רק תיתנו אותו כמידע חדשותי?! אודה לכם על כך. לדוגמא, מה יקרה עם כל המשחקים (הקיימים עדיין) מבוססי פלאש? מה יקרה עם יצירות מבוססות פלאש, שאנשים לא מסחריים אך יצירתיים כמוני יצרו במהלך השנים- האם יוכלו להמשיך להראות (אולי בנגן אחר, או ע״י פתיחת התיק באינטרנט בדרך כלשהי) את אשר יצרו? מה יקרה לתוכנת הפלאש שברשותי? אני משערת, שאוכל להשתמש בה, כדי ליצור דברים חדשים, אך אם לא יימצא ליצירה נגן מתאים- מה הועלנו? תודה.

אירועים קרובים