בא לבקר במאורת הנמר: דוד קלר, Prime
לפני מספר ימים הגיע לבקר במאורת הנמר דוד קלר, מנכ"ל Prime.
קלר אמר על החברה שהוא מנהל כי היא חברת פיתוח ועיצוב מוצר, שמתמקדת בטכנולוגיה. לדבריו, "אנחנו נותנים פתרון מלא – משלב האפיון דרך החשיבה, הרעיון ואסטרטגיית המוצר ועד לעיצובו – פיזית ודיגיטלית".
"כמעט שאין בימינו מוצר שאין לו ממשק, אפליקציה, אתר או שירות. בעולם הטכנולוגי של היום, אנשים מצפים לזה, וחברות חייבות לעמוד בסטנדרט", אמר קלר. כך, למשל, הוא ציין ש-Prime עומדת מאחורי עיצוב הראוטר החדש של בזק, שנראה יותר כפריט עיצובי ולא כאותה קופסת פלסטיק סטנדרטית עם נורות מהבהבות.
קלר הוסיף ש-"אנחנו שמים סטנדרט גבוה ורוצים להביא את הלקוח שלנו אליו. כיום, ארגונים מוכרים 'כלכלת חוויה' (Experience economy), ולחוויה הזו יש מספר מופעים. בין אם מדובר באפליקציה, שירות קולי או בוט שמתכתב עם הלקוח בסמארטפון שלו, השאלה היא איך מעצבים את השירות – מה הוא אומר ללקוח, איך הוא משוחח אתו וכיצד הוא מונגש לבני אדם. זה מה שאנחנו עושים".
אתם גם מייצאים?
"יש לנו לא מעט לקוחות בינלאומיים, כמו מובילאיי (Mobileye), לה עיצבנו את המוצר החדש, וסדרה של פרויקטי קיקסטארטר (Kickstarter) מוצלחים במיוחד של חברות ישראליות שגייסו מאות אלפי דולרים, בהן OMB, שהופכת את הגיטרה האישית ללהקה, ו-Akita – מוצר סייבר ששומר על הרשת הביתית. שתי החברות גייסו יותר מ-1.6 מיליון דולר במימון המונים. כמו כן, אנחנו מפתחים סדרה של מוצרים ללקוחות בחו"ל, שיבשילו בחודשים הקרובים".
לדברי קלר, "אנחנו רוצים להיות חברת עיצוב בינלאומית, יחד עם שימור של היתרונות הישראליים. התרבות שלנו היא של פתירת בעיות. בעיצוב, הניסיון מביא לידי ביטוי את היכולת לקחת ממספר מקומות ולספק פתרונות מעולים, גם מעולמות אחרים. כך, לדוגמה, אנחנו עסוקים בימים אלה במוצר שבהליך הפיתוח שלו היינו צריכים לייצר ריאקציה בין שני חומרים, אבל לאיש לא היו את הזמן או המשאבים לפתח את זה. או אז עלה לנו הרעיון של הסטיקלייט – מוצר זול ופשוט, שיוצר ריאקציה בין שני חומרים. לכך הכוונה בפתרון בעיות – אין צורך להמציא את הגלגל. העניין הוא למצוא פתרון פשוט, אלגנטי, זול ויעיל, שיעשה את העבודה, ולזה להוסיף את הסטנדרטים הגבוהים שאותם אנחנו מביאים מהעולם".
האם אתם משתתפים גם בפיתוח המוצר עצמו, לא רק בעיצוב?
"כן, בהחלט. אם מסתכלים על עיצוב רק ברמה הקוסמטית, יופיו של המוצר – מדובר בסטיילינג. אין עדיין מילה בעברית המכילה את כל המשמעות של Design. אנחנו מבצעים תהליך פיתוח: עיצוב מכני, עיצוב תוכנה ועיצוב אלקטרוני. התהליך הזה מביא את המוצר משלב הרעיון לשלב הביצוע, כולל כמה זה יעלה ללקוח".
"בסוף זה עניין של סיפור סיפורים", סיכם קלר את שיחתנו. "Prime בונה את הסיפור של המוצר ומכילה את כל הערכים, החלקים, הממשקים והמהות של המוצר בתוכו. כך אנחנו הופכים טכנולוגיה מדהימה למשהו שאפשר להשתמש בו ולמכור אותו".
תגובות
(0)