תעש הטמיעה מערכת ERP בשבעה מפעלים במיליוני שקלים

הפרויקט כלל איחוד של מערכות רכש ובקרה תקציבית למערכת אחת עם ממשקים זהים ושפה ארגונית אחת ● QAD החליפה במסגרתו מערכת ישנה יותר שלה, שהוטמעה בתעש לפני 17 שנים

ליאת סטשובר, מנהלת אגף מערכות המידע של תעש. צילום: יניב פאר

התעשייה הצבאית (תעש) סיימה בימים אלה פרויקט הטמעה של מערכת ERP לרצפת הייצור בשבעה מפעלים שלה ברחבי הארץ, שעוסקים בייצור ביטחוני קריטי, בהיקף של מיליוני שקלים. המערכת שנבחרה, מבית QAD, היא גרסה עדכנית של מערכת ERP ישנה לרצפת הייצור מתוצרת חברה זו, שהוטמעה בתעש לפני יותר מ-17 שנים.

המערכת הוטמעה על ידי SIT, שהיא הנציגה הבלעדית של QAD בישראל. את הפרויקט הוביל אגף מערכות המידע של תעש, שבראשו עומדת המנמ"רית, ליאת סטשובר. בהדרכה ובהטמעה השתתפה ג'ון ברייס.

במסגרת הפרויקט אוחדו מערכות הרכש והבקרה התקציבית של תעש למערכת אחת, שמבצעת את כל הרכש של כלל המפעלים על שרת אחד, עם ממשקים זהים ושפה ארגונית אחת. מודולים נוספים שהוטמעו הם מערכת QMS לניהול איכות, שהחליפה פיתוחים מקומיים, ומודול BPM לניהול סבבי אישורים ממוחשבים ושימוש בטכנולוגיה לניהול ממשקי הארגון.

"הפרויקט נועד לאפשר את תכנית הארגון מחדש של תעש"

לדברי סטשובר, "מדובר בפרויקט טכנולוגי שנועד לאפשר לתעש ליישם את תכנית הארגון מחדש שלה, שכוללת התייעלות תפעולית. תעש השלימה תהליך של קונסולידציה ואינטגרציה בין המפעלים השונים, על מנת לתת מענה תהליכי טוב יותר לחברה. איחוד זה מאפשר לחברה להתנהל ביעילות, תוך מקסום הפקת התועלת ממערכות מידע חדשניות שקיימות בשוק ומסייעות למערכי התפעול והניהול שלה".

עוד היא ציינה כי "אחד המרכיבים המרכזיים בפרויקט היה תהליכי ההסבה בכל אחד המפעלים – שהם מפעלים ביטחוניים, שתהליכי העבודה בהם חייבים להיות רציפים. ביצענו את השדרוגים תוך התאמה לאופי העבודה הנוכחי של העובדים במפעלים, ותוך הכנסת מודולים חדשים ומערכות חדשות, שיסייעו להם מבלי לפגוע בעבודה השוטפת".

אבנר אברהם, מנכ"ל SIT, אמר כי "המורכבות נבעה הן ממעבר של כמה דורות טכנולוגיים מגרסה ישנה לגרסה מתקדמת והן מהצורך בהתאמת התהליכים בכל מפעל לתהליכים מרכזיים – וכל זאת ללא פגיעה בפעילות השוטפת".

המהלך הנוכחי מצטרף לפרויקט BI רחב היקף כלל ארגוני שתעש ביצעה בשנה האחרונה ושיקבל פרס בטקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שיתקיים ב-4 במרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים