"אחד הגורמים העיקריים לטבח בפלורידה: משחקי המחשב"

כך לדברי המושל הרפובליקני של מדינת קנטקי, מאט בווין ● בראיון שנתן, הוא טען שזה נובע מתרבות של מוות שנחגגת במשחקים אלימים

הקשר בין משחקי וידאו והתנהגות אלימה". צילום: dolgachov/BigStock

כנראה שהיה צפוי. המושל הרפובליקני של מדינת קנטקי, מאט בווין, האשים את משחקי המחשב כאחד הגורמים העיקריים לטבח שהתרחש בבית ספר בעיר פארקלנד שבמדינת פלורידה בו נרצחו 17 אנשים. בראיון שנתן לרשת WHAS הוא טען שזה נובע מתרבות של מוות שנחגגת במשחקים אלימים.

"הם חוגגים את השחיטה של אנשים. יש משחקי וידאו בהם באופן מפורש מעניקים לאנשים את היכולת לזכות בנקודות כדי לעשות את אותם הדברים שהתלמידים האלה עושים בתוך בתי הספר, בהם אתם מקבל תוספת נקודות כדי לחסל מישהו באופן סופי, גם אם הוא שוכב על הרצפה ומתחנן על חייו", הוא אמר.

זו לא הפעם הראשונה בה מואשמים משחקי המחשב, שמציעים מזה מספר שנים את האפשרות לשחק בפירוט רב ובאיכות גבוהה משחקי ירי בגוף ראשון. החל מהטבח הידוע באפריל 1999 בבית הספר בתיכון קולומביין בקולרדו, אז האשימו את המשחק Doom כזה שהוביל את צמד התלמידים למסע הרצח בו חיסלו 13 אנשים, ועד הטבח הנוכחי בו הואשמו משחקי המחשב כאלו שמעודדים את בני הנוער לבצע את מסעות ההרג האלה – ולא היכולת להשיג נשק בקלות.

"משחקי המחשב הללו רשומים כמיועדים לקהל בוגר, אבל ילדים משחקים בהם וכולם יודעים את זה, ואין שום דבר שיכול למנוע מהילדים לשחק בהם", אמר בווין. "אנחנו צריכים לשאול בכנות מה הערך שהדברים האלה מוסיפים. האם אנו זקוקים למשחקי וידיאו שמעודדים אנשים להרוג אנשים"?

בכל המחקרים שבוצעו עד היום לא נמצא כל קשר ישיר בין מקרי הירי למשחקי מחשב, כולל מחקר שפורסם רק בחודש שעבר של אוניברסיטת יורק שהכותרת של הממצאים שלו חד משמעית: "לא נמצא עדות תומכת בקשר בין משחקי וידאו והתנהגות אלימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים