ארה"ב: בית המשפט הפחית באופן דרמטי קנס שהוטל על צעירה שהורשעה בשיתוף קבצים פיראטי

ג'יימי תומאס-ראסט נקנסה ב-1.9 מיליון דולרים על ידי ערכאה נמוכה יותר, אך כעת שינה שופט מחוזי במינסוטה את ההחלטה, וקיזז את הקנס ל-54 אלף דולרים בלבד ● העונש החדש מייצג תשלום קנס של 2,250 דולרים לכל שיר ששיתפה תומאס-ראסט באופן לא חוקי, לעומת כמעט 80 אלף דולרים לשיר על פי הקנס המקורי

מייקל דייויס, שופט בית המשפט המחוזי במינסוטה, ארה"ב, קיצץ באופן דרמטי את הקנס שהוטל על צעירה בשם ג'יימי תומאס-ראסט, שהורשעה בשיתוף קבצים פיראטי. ביוני 2009 קבע חבר מושבעים, כי הצעירה תשלם קנס עצום של 1.9 מיליון דולרים בעבור 24 שירים ששיתפה באופן לא חוקי. הקנס המקורי ייצג כמעט 80 אלף דולרים לכל שיר ששיתפה תומאס-ראסט, ואילו הקנס החדש מייצג סכום קטן בהרבה, של 2,250 דולרים בלבד לכל שיר.

"גם הצורך בהרתעה אינו מצדיק קנס של כמעט שני מיליון דולרים בעוון הפצת 24 שירים", כתב דייויס בהחלטתו. תומאס-ראסט הייתה הראשונה שלקחה תיק מסוג זה לבית המשפט, לאחר שסירבה להתפשר עם לובי חברות התקליטים שתבע אותה, והמקרה העקרוני שלה הפך למוקד עניין בקרב תומכי שיתוף הקבצים החוקי.

ג'ו סיבלי, אחד מעורכי דינה של תומאס-ראסט, אמר, כי השופט תיקן בהחלטתו מקרה של אי צדק ברור. לדבריו, "החלטתו של השופט דייויס משקפת את העובדה, שחבר המושבעים שדן בתיק במקור ניצל לרעה את סמכותו". הוא אף ציין, כי מרשתו ועורכי דינה עדיין לא החליטו אם לקבל את גזר הדין החדש, או לערער גם עליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים