יוניליוור לפייסבוק ולגוגל: נקו תכני זבל או שנבטל פרסום

התאגיד הרב לאומי הענק - שמחזיק רבים מהמותגים הבולטים בתחומי המזון, המשקאות, טיפוח הבית והקוסמטיקה - הודיע לפלטפורמות הדיגיטליות הענקיות שאם לא ינקו תוכן "רעיל", הוא לא יפרסם אצלן יותר ● בפייסבוק ובגוגל מבטיחים להקשיב

חרם פרסומות על פייסבוק וגוגל? יוניליוור

יוניליוור (Unilever) הודיעה כי תמשוך פרסום מהמדיה החברתית ומפלטפורמות דיגיטליות – בעיקר מפייסבוק (Facebook) ומגוגל (Google) – אם אלה לא יערכו סינון ויסירו תוכן "רעיל". הכוונה היא לאו דווקא לתוכן שעוסק ביוניליוור עצמה, אלא לפייק ניוז ושאר רעות חולות באופן כללי.

קייט וויד, מנהלת השיווק של ענקית מוצרי הצריכה, בחרה להעביר את המסר הזה בכנס השנתי של לשכת הפרסום האינטראקטיבי, שנערך אתמול (ב') בקליפורניה.

יצוין שיוניליוור רוצה שהפלטפורמות הדיגיטליות ירסנו את התפשטות הפייק ניוז, הגזענות, הקיצוניות וניצול הילדים ברחבי האינטרנט. "אנחנו לא יכולים להמשיך לתמוך במקומות שהם לפעמים רק מעט טובים יותר מביצה מבחינת השקיפות שלהם", אמרה וויד.

יוניליוור היא אחת המפרסמות באינטרנט המובילות בעולם. תחת התאגיד נמצאים מותגים מפורסמים כמו חברת הסבונים דאב (Dove), גלידות בן & ג'ריס (Ben & Jerry's) ועוד מוצרי מזון, טיפוח אישי ומוצרי צריכה רבים אחרים.

אתר TechCrunch דיווח שהתאגיד עובד בימים אלה עם יבמ (IBM) במטרה להריץ פיילוט לטכנולוגיית בלוקצ'יין חדשה למטרות פרסום, ואולי בכך נעוצה הסיבה להודעה הדרמטית.

ענקיות הרשת ננזפות על ידי המחוקקים – ומקשיבות ליוניליוור

ייתכן שהאזהרה של יוניליוור הגיעה על רקע העובדה שפייסבוק – שהודיעה באחרונה על שינוי משמעותי במה שמופיע בעדכוני החדשות של משתמשים – הולכת ומאבדת משתמשים צעירים יותר, לפי נתונים של eMarketer, שהתפרסמו השבוע.

הדברים מגיעים גם אחרי שהמחוקקים בארצות הברית נזפו בפייסבוק על כך שאפשרה התפשטות של מידע שגוי על הפלטפורמה שלה – כולל (ואף בעיקר) יוזמה של פעילים רוסיים להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

הסנאט מתח ביקורת גם על גוגל וטוויטר (Twitter) – מאותן סיבות בדיוק. יוטיוב (YouTube), שנמצאת בבעלות גוגל, מסרה באחרונה שתגדיל את מספר העובדים שמפקחים על תוכן, לאחר שמפרסמים אחדים הסירו את הפרסום שלהם מאתר שיתוף הסרטונים, מכיוון שאלה הוצגו בסרטונים שפונים לילדים צעירים ובכאלה שמשכו פדופילים.

עם זאת, גוגל ופייסבוק צפויות להמשיך בשנה הנוכחית למשוך יותר מ-65% מהכנסות המודעות הדיגיטליות בארצות הברית, על פי eMarketer. הנתח של גוגל בעוגת הפרסום עומד על יותר מ-40 מיליארד דולר וזה של פייסבוק – על כמעט 22 מיליארד.

הן פייסבוק והן גוגל מסרו בתגובה שהן מקשיבות ליוניליוור. "אנחנו תומכים באופן מלא בהתחייבויות של יוניליוור ועובדים בשיתוף פעולה הדוק אתה", הצהירו ברשת החברתית. מגוגל נמסר כי "וויד תמיד דחפה אותנו ואת התעשייה להיות טובים יותר. אין דבר שאנחנו מתייחסים אליו יותר ברצינות מהאמון ומהבטיחות של המשתמשים, הלקוחות והשותפים שלנו, ונמשיך לעבוד כדי להרוויח את האמון הזה בכל יום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים