"על ויזה להתאים עצמה לציפיות הדור החדש מטכנולוגיית התשלומים"

"הדור של היום כבר לא הולכים לבנק - הם רוצים חוויה כמו באפליקציות של חברות טכנולוגיה", כך לדברי ביל גאיידה, סגן נשיא בכיר חדשנות ושיתופי פעולה אסטרטגיים בויזה

מימין לשמאל: ביל גאיידה, סגן נשיא בכיר חדשנות ושיתופי פעולה אסטרטגיים בויזה; שחר פרידמן, ממלא מקום מנכ"ל ויזה ישראל; מארק אנטיפוף, מנהל המסחר הראשי בויזה אירופה. צילום: רמי זרנגר

"על ויזה (Visa) להתאים עצמה לשינוי דורי בתפיסה של הציפיות מטכנולוגית התשלומים", כך אומר ביל גאיידה, סגן נשיא בכיר חדשנות ושיתופי פעולה אסטרטגיים בויזה, במסיבת עיתונאים לרגל פתיחת מאיץ הסטארט-אפים – Visa Innovation Studio בתל אביב.

לדבריו, "הדור של היום כבר לא הולכים לבנק. הם רוצים חוויה כמו באפליקציות של חברות טכנולוגיה – כדוגמת פייסבוק (Facebook), הם רוצים לשלם מהנייד, ממכשירים לבישים, ברשתות חברתיות. אנשים רוצים את המסחר והתשלומים היכן שהם נמצאים".

"חנויות – פיזיות ו-וירטואליות, עומדות להיות מקושרות ללקוח כל הזמן, לא רק כשהוא בא לסיים את הקניה ולשלם. דוגמה לכך היא Amazon Go. לראשונה, הסוחרים יכולים לדעת מתי אתה חושב ללכת לחנות (כשאתה מחפש באינטרנט), וכאשר שאתה נכנס לחנות, הסוחרים יכולים להתאים לך אישית מבצעים ולשלוח למכשיר הנייד הודעות רלוונטיות".

לדברי גאיידה, "הסטודיו יהיה מרחב יצירה שיתופי, אשר יאפשר ל-ויזה לחבור אל חברות פינטק ישראליות ולפתח את הפתרונות המתאימים ביותר לשילוב במערכת התשלומים שלה. המאיץ יתמקד בשיתופי פעולה אסטרטגיים עם בנקים ושותפים אחרים, ויספק הזדמנות לחיבור חברות פינטק ישראליות לרשת המוסדות הפיננסיים העולמית של ויזה ושילובן ביוזמות החדשנות של החברה".

שחר פרידמן, ממלא מקום מנכ"ל ויזה ישראל. צילום: רמי זרנגר

שחר פרידמן, ממלא מקום מנכ"ל ויזה ישראל. צילום: רמי זרנגר

שחר פרידמן, ממלא מקום מנכ"ל ויזה ישראל, אמר כי "המרכז החדש בתל אביב, שיהיה חלק ממערך החדשנות של החברה בדרום מזרח אירופה, יתמקד בארבעה תחומים: שירותי בנקאות פתוחה (API תומכי פלטפורמות, זהות דיגיטלית, הרשאות ובקרות של ניהול חשבון); קמעונאות (חוויות תשלום עתידיות, קבלת תשלום דיגיטלי בנייד, מציאות רבודה ומדומה); תחבורה (תחבורה כשירות – היום במוניות ובעתיד במכוניות מקושרות, אמצעי תשלום חדשים בתחבורה הציבורית); ואימות (ביומטריה פיזית והתנהגותית, זיהוי הונאות ואימות הזהות של צרכנים ומכשירים)".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים האם יש מגבלה כלשהי על מספר החברות שאיתן תוכל ויזה לשתף פעולה במסגרת המאיץ, אמר פרידמן כי "החברה תשתף פעולה גם עם חברות שנמצאות במקומות אחרים ולא רק במשרדים החדשים בשדרות רוטשילד – ואין מגבלה כלשהי, מלבד כמובן ההתאמה לצרכים של ויזה, בפרט בתחומים בהם יתמקד מרכז החדשנות בישראל".

לדברי גאיידה, "טכנולוגית זיהוי הפנים מאפשרת מעבר מהזדהות דיגיטלית (סיסמה, PIN) לזהות סטטיסטית – אם היית בחנות 20 פעמים ויצרת דפוס התנהגות תשלומים – נזהה שזה אתה בוודאות גבוהה בלי להציק לך".

"התשלום הופך להיות פונקציה, לא עיקר ההתעסקות", אמר. "דוגמה לכך – אובר (Uber) או Gett. חברות גדולות כמו פייסבוק, אמזון (Amazon) וגוגל (Google) משנות את פני תחום המסחר, ומצד שני הרבה חברות סטארט-אפ גורמות להגברת קצב השינויים בענף".

"מה שמייחד את הגישה של ויזה לחדשנות היא ההתמקדות שלנו בשיתופי פעולה עם לקוחות ושותפים טכנולוגיים, על מנת לספק פתרונות דיגיטליים לבעיות ולצרכים האמיתיים שעמם מתמודדים הצרכנים ובתי העסק. המרכזים שלנו ברחבי העולם נהנו מהצלחה רבה ואנחנו נרגשים מאוד לפתוח את Visa Innovation Studio בתל אביב ולהביא את האסטרטגיה הזו לקהילה טכנולוגית כה תוססת״.

"ויזה והבנקים צריכים לעבוד בשני קצבים" אמר גאיידה. "יש לנו את הטכנולוגיה המסורתית, הסגורה, מקצה לקצה שמתעדכנת בשיטת מפל המים פעמיים בשנה. עכשיו אנחנו צריכים לעבוד בקצב שונה – פתיחת הרשת, יצירת דברים במשותף, הסתמכות על API ו-SDK. חברת הסטארט-אפ באה עם המפתחים שלה, ואנחנו או הלקוחות שלנו באים עם שלהם, מתאימים את הממשקים ומפתחים אב טיפוס מהיר לניסוי אצל אחד הלקוחות".

מימין לשמאל: ביל גאיידה, סגן נשיא בכיר חדשנות ושיתופי פעולה אסטרטגיים בויזה; שחר פרידמן, ממלא מקום מנכ"ל ויזה ישראל; מארק אנטיפוף, מנהל המסחר הראשי בויזה אירופה. צילום: רמי זרנגר

מימין לשמאל: ביל גאיידה, סגן נשיא בכיר חדשנות ושיתופי פעולה אסטרטגיים בויזה; שחר פרידמן, ממלא מקום מנכ"ל ויזה ישראל; מארק אנטיפוף, מנהל המסחר הראשי בויזה אירופה. צילום: רמי זרנגר

מארק אנטיפוף, מנהל המסחר הראשי בויזה אירופה הוסיף כי "בישראל יש סביבת פינטק חסרת תקדים. הפינטק הישראלי מפתח פתרונות חדשניים בתחום הדור הבא של המסחר והאוטנטיקציה. נוכל לתעל את היצירתיות הזו ללקוחותנו ברחבי העולם".

בשלב ראשון ישתתפו במאיץ ארבע חברות:

Au10tix, המספקת שירותי אוטומציה של תהליכי אימות מסמכי זהות והרכשה, שנבחרה להיות אחת מארבע החברות הבינלאומיות ש-ויזה העולמית שילבה בתכנית Visa ID Intelligence, המאפשרת תחרותיות מוגברת, יעילות תפעולית משופרת, הגנה חזקה יותר מפני הונאות ועמידה מיטבית בתקנים רגולטוריים.

HopOn, שפיתחה פלטפורמת תשלום וכרטוס המבוססת על משדרים על קוליים באופן אוטומטי.

Idomoo, המפתחת את פלטפורמת PVaaS (ר"ת Personalized Video as a Service), אשר ערכה ביחד עם ארקיע קמפיין וידיאו מותאם אישית אודות השימושים בויזה באתר הידע.

Personetics, המפתחת פתרונות קוגניטיביים מבוססי בינה מלאכותית, שתאפשר לספק חוויה אחידה בכל הערוצים הדיגיטליים.

לדברי פרידמן, "ויזה מעוניינת לבצע שיתופי פעולה עם הסטארט-אפים. אנו נקשר אותם למפתחי ויזה ולתוכניות של ויזה וכן למרכזי החדשנות האחרים בעולם, נעזור להם בקשרים עם לקוחות ולאקו-סיסטם הפינטק המקומי. כמו כן, נהיה מעורבים באקו-סיסטם של הפינטק וכמובן אנחנו יכולים לספק למשתתפים את הרשת של ויזה – לקוחות, נכסי ויזה, קהילה וכמובן מתקנים – שטחי משרד בתוך הסטודיו".

לסיכום אמר פרידמן, "השקת Visa Innovation Studio מהווה אבן דרך בפעילות של ויזה בישראל וממחישה את מחויבותה של החברה להמשיך ולהיות מעורבת בקהילת הפינטק הדינאמית בישראל".

"Visa Innovation Studio, הממוקם במשרדי החברה בשדרות רוטשילד, לב לבה של תעשיית הבנקאות והפינטק התל אביבית, עוצב ונבנה לאפשר עבודה שיתופית עם תעשיית המפתחים והסטארט-אפים העוסקים בפיתוח הדור הבא של פתרונות התשלום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים