סאס: עליה קלה של 2.2% בהכנסות ב-2009, למרות המשבר הכלכלי

החברה פרסמה נתונים כספיים אודות ביצועיה בשנה שעברה, ומהם עולה, כי הכנסותיה הסתכמו ב-2.31 מיליארד דולרים ● הביקוש לפתרונות הניתוח של סאס עלה בשיעור גבוה במיוחד בענפי הבנקאות, הבריאות, הביטוח והקמעונאות, וכן במגזר הממשלתי ● ג'ים גודנייט, מנכ"ל סאס: "המשך הצמיחה הוא הוכחה לכך שמשתלם להשקיע ביחסים ארוכי טווח עם לקוחות ועובדים"

למרות המצב הכלכלי, דיווחה לקראת סוף השבוע שעבר חברת סאס (SAS), אשר מספקת פתרונות לניתוח ולתובנה עסקית, כי ב-2009 עלו הכנסותיה בשיעור של 2.2% בהשוואה לשנה הקודמת, והסתכמו ב- 2.31 מיליארד דולרים. כחברה פרטית לא חלים על סאס כללי הדיווח המקובלים בוול סטריט, ולכן לא פורסם דו"ח מפורט אודות מצבה הכספי.

מהדיווח של סאס עולה, כי הביקוש לפתרונות הניתוח שלה גדל בשיעור גבוה במיוחד בענפי הבנקאות, הבריאות, הביטוח והקמעונאות, וכן במגזר הממשלתי. ענף השירותים הפיננסיים אחראי ל-42% מהכנסותיה של סאס, אשר ציינה, כי החברות בענף זה נעזרות בפתרונותיה כדי להקל על ההסתגלות לשינויים מהירים בשווקים, ולהתמודד עם דרישות הפיקוח של הממשל האמריקני ושל הבנק המרכזי של ארה"ב.

הממשל עצמו אחראי לכ-15% מהכנסותיה של סאס, ואנשיו נעזרים בפתרונות החברה כדי להילחם בהונאות, ללכוד מעלימי מס ולייעל את התפעול. עוד נמסר, כי מכירות סאס לחברות מענף הקמעונאות עלו בשיעור של 12%, וכי חברות אלה נעזרות בפתרונות שלה כדי לקבוע מחירים, להתאים את המלאי לאזורים שונים ולהתאים את הפעילות לכל חנות.

"המשך הצמיחה ב-2009 הוא הוכחה נוספת לכך שמשתלם להשקיע ביחסים ארוכי טווח עם לקוחות ועובדים, ולשמור על מחויבות גבוהה למחקר ופיתוח", אמר ג'ים גודנייט, מנכ"ל סאס. החברה ציינה, כי השקיעה 23% מהכנסותיה ב-2009 במחקר ופיתוח, וכי כבר בתחילת השנה והבטיחה לעובדיה שלא צפויים פיטורים. "אני שואף שהעובדים יוכלו להתמקד בצרכי הלקוחות ולא יצטרכו לדאוג", הוסיף גודנייט. אין פלא, אם כן, שסאס הגיעה למקום הראשון ברשימה השנתית של "מאה מקומות העבודה הטובים ביותר", אשר פורסמה לא מכבר במגזין פורצ'ן (Fortune).

סאס היא חברת התוכנה הגדולה בעולם אשר נמצאת בבעלות פרטית, ועל פי נתונים של גרטנר (Gartner), ב-2008 היא הייתה שניה רק ל- BusinessObjects של סאפ (SAP) בשוק התוכנות לתובנה עסקית. עם זאת, ב-2009 השתנתה הדינמיקה בשוק, לאחר שהנתח של אורקל (Oracle) גדל ולאחר שיבמ (IBM) רכשה את SPSS.

אין ספק שסאס מוסיפה להוביל בשוק הניתוח, אך בשוק התובנה העסקית התחרות גוברת. בתגובה למתקפה של יבמ אמר לא מכבר ביל הוסטמן, אנליסט של גרטנר, כי "סאס מעולם לא נאלצה להתמודד עם מתחרה שכזאת. להערכתי, ביבמ רואים בסאס פרה דשנה ומפוטמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים