מים לתושבי האיטי

האסון בהאיטי גרם למצוקת מים חמורה ● חברת ווטר-שיר הישראלית היא בעלת פטנט עולמי לייצור מיכלי טיהור מים ניידים, הפועל על כל מקור מים עילי ומכשירו לשתייה ● בעלי החברה, רון שני ויוסי סנדק, יצאו במבצע התרמה כדי לגייס כמה שיותר ערכות טיהור שיסייעו לתושבי האיטי ● כל 1,000 דולרים יספקו מי שתייה ל-15 אלף איש ביום ● משרד החוץ וחברות גדולות במשק כבר נרתמו ● מה איתכם?

ככול שחולפים הימים, מתבררים מימדי אסון הנוראי בהאיטי. כלי התקשורת מעבירים מדי יום את התמונות המזעזעות מזירת ההתרחשות, ואי אפשר להישאר אדישים.

אחת הבעיות הקשות באזורי ההריסות בהאיטי היא מחסור חמור במים – ומי שתייה במיוחד. צ'ארלס וינסנט, בכיר בתוכנית המזון של האו"ם, אמר לכתבים שחלוקת המזון אמנם החלה, אך היא תורחב רק לאחר שהתנאים בשטח יאפשרו זאת. כרגע, הוא הסביר, הסיוע הקיים מהווה טיפה בים.

גם בתחום הזה ישראל עומדת להיות חלוצה: חברה בשם ווטר-שיר (Water Sheer) פיתחה בשנים אחרונות מוצרי טיהור ואיגום מים למקומות מוכי אסון. מוצרי החברה כוללים מערכות טיהור מים אישיות וניידות המאפשרות להפוך כמעט כל מקור מים עילי לראוי לשתייה. מערכת טיהור אישית מאפשרת טיהור של 700 ליטר מים, ומערכות איגום המים הניידות מאפשרות אספקת מים בנפחים של 1,000-7,000 ליטר של מי שתייה טהורים.

ווטר-שיר כבר הספיקה לצבור ניסיון באסונות קודמים שאירעו בעולם, ויחד עם משרד החוץ סיפקה החברה ערכות טיהור פרי פיתוחה לאזורים שונים בעולם. בישראל משמשת ווטר-שיר כספקית חירום של מל"ח למקרי חירום.

השבוע יצאו בעלי החברה – היו"ר רון שני והמנכ"ל יוסי סנדק, ביוזמה חדשה עם משרד החוץ, במטרה לגייס תרומות מענף ההיי-טק, על מנת לשלוח להאיטי ערכות ניידות לטיהור מים. שני וסנדק פונים באמצעות מדור זה אל כל אחד ואחת מכם, ומבקשים מכם לתרום על מנת שניתן יהיה לשנע כמה שיותר ערכות טיהור מים להאיטי בימים הקרובים.

החישוב הוא פשוט: כל 1,000 דולרים מייצרים מכליות טיהור שמכילות 30 אלף ליטר, ומספקות מים לכ-15 אלף איש ביום. ככול שתתקבלנה יותר תרומות, כך ניתן יהיה להעביר לתושבים יותר מתקני טיהור מים ולהציל את חייהם. כל חברה שתתרום 1,000 דולרים, תוכל לשים את הלוגו שלה על המכל שיגיע להאיטי. בווטר-שיר מציינים, שבכל הלוגיסטיקה מטפל משרד החוץ, ואילו הם מספקים את המוצרים, שמיוצרים במפעל פרטי בערד, במחירי עלות.

במקביל, פרסם משרד החוץ מכתב קריאה דחופה לכל החברות במשק להתגייס למאמץ, כדי לספק ערכות לטיהור מים לתושבי האיטי. אנו שמחים לדווח, כי יש כבר מספר גורמים שהתגייסו למאמץ. עכשיו הגיע תורו של ענף ההיי-טק להראות את היכולות שלו.

על מנת לתרום יש ליצור קשר עם יוסי סנדק, מנכ"ל ווטר-שיר בכתובת הדוא"ל הבאה או בטלפון הנייד שלו, 050-5411200. שמות החברות שיתגייסו למאמץ ויתרמו, יפורסמו במדור זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים