"אמירות ברורות של חברות בעד שוויון – הדבר הנכון לעשות"

אסף כהן, ממקימי קבוצת הגאווה החדשה של Dell-EMC, מסביר למה נראות להט"בית עושה טוב לחברות ולעובדים, ומספר שהרעיון להקמתה הגיע מד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא החברה העולמית ומנהלת מרכזי המצוינות שלה בארץ

אסף כהן, ממקימי קבוצת Pride ב-Dell-EMC. צילום: יח"צ

באחרונה הקמתם ב-Dell-EMC את קבוצת Pride לעובדים להט"בים. במה בדיוק מדובר?
"Pride היא קבוצה שמשתייכת למודל שקיים ב-דל (Dell), ועכשיו ב-Dell-EMC, בכל העולם, שבמסגרתה עובדים מתאגדים למען מטרות חברתיות מסוימות – זכויות אסייתים, שחורים, פעילות למען איכות הסביבה, קידום נשים וכדומה. אחת מאותן קבוצות היא Pride, שמאגדת עובדים להט"בים ופועלת לקידום נושאים שקשורים לקהילה, בהם ציון ימים מסוימים כמו שבוע הגאווה, יום האיידס ויום הזיכרון לטרנסג'נדרים, פעילויות הסברה וגיבוש, ונראות בחברה עצמה. החלטנו 'לייבא' את הקבוצה הזאת ולהקים אותה גם בישראל".

מי יזם את הרעיון?
"זה היה רעיון של ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא Dell-EMC העולמית ומנהלת מרכזי המצוינות של החברה בארץ, והיא הייתה שותפה בהקמת הקבוצה ביחד עם מנהלת משאבי האנוש, מיכל שחל, מאור שדה, מפתח, ואני, שמשמש כאנליסט במחלקת הכספים. פרסמנו את דבר הקמת הקבוצה בספטמבר והצטרפו אליה עובדים ממוקדי הפעילות של החברה בארץ – חיפה, באר שבע, הרצליה וגליל ים".

האם הקבוצה תבצע פעילויות למען קהילת הלהט"ב באופן כללי?
"היא כבר מבצעת. יצרנו קשר עם כמה ארגונים שמצאנו אותם יותר קרובים לליבנו: מעברים, שמקדם זכויות טרנסג'נדרים, ארגון הנוער הגאה – איגי, ובית דרור, שנותן בית חם לבני נוער להט"בים שנזרקו מבתיהם. תרמנו ציוד מחשבים למטה של מעברים ואנחנו רוצים לעשות הדרכות לחברי הארגון – איך לכתוב קורות חיים ואיך להתקבל למקומות עבודה. זאת אחת הבעיות של טרנסג'נדרים, שגם ככה הם מוחלשים בחברה. בנוסף, עלה רעיון לפתוח ב-Dell-EMC משרות התמחות, בשאיפה לתפקידים טכנולוגיים ואדמיניסטרציה, שייועדו לטרנסג'נדרים, על מנת לעזור להם לצבור ניסיון שיהיה רלוונטי להמשך. כמו כן, אנחנו מעוניינים לתרום חדר מחשבים לבית דרור".

מימין: שלומי ליברמן, סמנכ"ל התפעול של מרכז המצוינות של Dell-EMC ישראל; אסף כהן, ממקימי קבוצת Pride בחברה; גל אוחובסקי; וד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא Dell-EMC ומנכ"לית מרכז המצוינות בישראל - באירוע השקת הקבוצה. צילום: יח"צ Dell-EMC ישראל

מימין: שלומי ליברמן, סמנכ"ל התפעול של מרכז המצוינות של Dell-EMC ישראל; אסף כהן, ממקימי קבוצת Pride בחברה; גל אוחובסקי; וד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא Dell-EMC ומנכ"לית מרכז המצוינות בישראל – באירוע השקת הקבוצה. צילום: יח"צ Dell-EMC ישראל

האם הקמתם את הקבוצה כי חוויתם אפליה כלשהי ב-Dell-EMC?
"הקמת הקבוצה לא באה ממקום של אפליה בתוך החברה, Dell-EMC היא חברה מקבלת ומכילה. בנוסף, לא נתקלתי באפליית להט"בים בהיי-טק ולא הרגשתי שזה פוגע בקידום שלי או בי באופן כללי. לראייה, עברתי עם בן זוגי לפני חצי שנה תהליך של פונדקאות והחברה תמכה בי בכך כמו שהיא תומכת בכל עובד אחר. יותר מזה, עלה אצלנו החשש שהקמת הקבוצה תיצור אישיו ממשהו שהוא נון-אישיו.

מצד שני, יש מקום לנראות שלנו ב-Dell-EMC, כדי לסייע לעובדים חדשים שהם להט"בים, שצריכים בכל מקום עבודה לצאת מהארון מחדש ולבחון האם מקבלים אותם. קיום הקבוצה יעשה את התהליך קל יותר עבורם. נתקלנו בעובדים שחוששים להיחשף כלהט"בים ואני מקווה שהפעילות שלנו ודגלי הגאווה שרבים לקחו מאתנו ושמו במשרדים שלהם יסייעו להם".

במה זה מועיל להנהלת החברה?
"במגזר הלהט"בי יש לא מעט אנשים משכילים ומתקדמים ועובדים להט"בים מחוץ לארון יצליחו טוב יותר בתפקידם. החברה לא רוצה לפספס עובדים טובים בגלל השתייכותם למגדר מסוים או לנטייה מינית מסוימת.

ב-Dell-EMC זה מגיע מלמעלה – ד"ר ברי היא זו שיזמה את הקמת הקבוצה – וכשזה מגיע מלמעלה, זה יחלחל גם למטה. כיום אנחנו, במדינה, הולכים אחורה מבחינת זכויות להט"בים, עם חוות דעת של משרד הרווחה על כך שמשפחות להט"ביות לא ראויות לאמץ ילדים והתבטאויות של ח"כים נגדנו. אמירות כאלה ברורות של שוויון וחוסר אפליה מצד הנהלות של חברות הן דבר נכון לעשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים