"יש צורך ברנסנס תעשייתי – למען האנושות"

"כדי להשיג חלומות שאפתניים יש צורך ביותר ממהפכה תעשייתית רביעית, או דיגיטציה חכמה של פלחי תעשייה", אמר ז'אן פאולו באסי, מנכ"ל סולידוורקס

ז'אן פאולו באסי, מנכ"ל סולידוורקס. צילום: יח"צ

"לכל אחד יש חלומות שאפתניים, כמו שיפור הבריאות בעולם או נסיעה במהירות הקול. כדי להשיג את היעדים האלה יש צורך ביותר ממהפכה תעשייתית רביעית, או דיגיטציה חכמה של פלחי תעשייה. אנחנו זקוקים לרנסנס תעשייתי, שיבטיח כי האנושות תמיד תהיה במרכז הפעילות הטכנולוגית", כך אמר ז'אן פאולו באסי, מנכ"ל סולידוורקס.

באסי דיבר במליאת הפתיחה של Solidworks World 2018 – הכנס השנתי ה-20 של דאסו סיסטמס (Dassault Systems) לקהילת העיצוב וההנדסה בתלת ממד, שנפתח אתמול (ב') במרכז הכנסים של לוס אנג'לס. אותו "רנסנס תעשייתי" הוא אחד הנושאים המרכזיים בכנס.

לאירוע הגיעו יותר מ-5,500 מהנדסים ומעצבים מרחבי העולם – כדי ליצור קשרים, ללמוד, לשתף ולגלות את האפליקציות החדשות ואת טכנולוגיות ההנדסה האחרונות ב-3D של סולידוורקס, שאותה רכשה דאסו ב-1996. תכנית הכנס כוללת סיפורים של מגוון לקוחות, שמציגים את השימושים שלהם במערכת. יותר מ-100 חברות מציגות בו טכנולוגיות ומוצרים חדשים, בהן חברות אלקטרוניקה ומחשוב, תעשייה וכמובן מדפסות תלת ממד, שהפכו אחד הכלים החשובים בתחום עיצוב המוצר ובדיקת היתכנותו.

מה זה בעצם סולידוורקס? למי שלא מכיר, מדובר בתוכנת פיתוח מוצרים נפוצה, שמאפשרת סביבה אחודה לכל כלי הפיתוח והסימולציה של המוצר. היא נמצאת אצל חמישה מיליון משתמשים ברחבי העולם, מהם כ-10,000 בישראל, כולל ארגונים בולטים כמו רפאל. בדאסו אומרים שחברות המשתמשות בסולידוורקס יכולות להתחבר בקלות לתוכנות שמותאמות לתחום שלהן באופן ספציפי, דוגמת CATIA – מותג הדגל שלה לעיצוב מתקדם של מוצרים בתחומי הרכב והתעופה. רוב הידע שהמפתחים צריכים כבר נמצא בתוכנות של דאסו, שתומכות בה. הידע הזה מסייע בקיצור תהליכי הפיתוח ובאוטומטיזציה של התהליך. נראה שהפריחה הניכרת בעולם בתחום התלת ממד מהווה רוח גבית חזקה לסולידוורקס, שמאפשרת כעת לתכנן את המוצר, לבצע עליו סימולציות של מצבים שונים ואף להדפיס דגם שלו במדפסת 3D, כדי לוודא את היתכנותו לפני ייצור המוני.

"האמזון של המהנדסים"

ברנאר שארלס, מנכ"ל דאסו סיסטמס. צילום: יח"צ

ברנאר שארלס, מנכ"ל דאסו סיסטמס. צילום: יח"צ

ברנאר שארלס, מנכ"ל דאסו סיסטמס, הציג את חמשת עמודי התווך שיאפשרו, לדבריו, את הרנסנס התעשייתי של סולידוורקס – חלקם חדשים וחלקם משופרים: שירותי שיתוף פעולה חברתיים, בדומה לרשתות חברתיות, שמאפשרים לעבוד על התוכנה בשיתוף עם עמיתים; שירותי ה-PLM (ר"ת Product Life-cycle Management) החדשים של סולידוורקס, שמאפשרים את שיפור הגישה העקבית לניהול רצף השינויים של המוצר; עיצוב מוצר המאפשר למהנדסים גמישות רבה יותר ואפשרויות נוספות לעשות זאת מבלי להזדקק לכמויות אדירות של נתונים במחשב העבודה; שירות xDesign – שיפורים בתוכנה, הנוגעים לעיצוב ולמבנה החפץ המעוצב, בהתבסס על נתונים וידע מוקדם; והחידוש החמישי – תכונת Marketplace Make, שנועדה לחבר בין מעצבים ומתכננים ליצרניות ברחבי העולם – ספקיות של הדפסות תלת ממד, מוצרי CNC, הדפסות במתכת וכדומה. לדברי שארלה, סולידוורקס שואפת להיות "האמזון (Amazon) של המהנדסים".

הכותבת הינה אורחת החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים