"הדרך לחדשנות עוברת בבניית סטארט-אפים – גם בתוך הארגון"

"התפיסה שלנו את נושא החדשנות היא: Innovation is everywhere - במקומות רבים בנס אנחנו מנסים לייצר חדשנות ולחוות חדשנות, אנו מנסים למנף אותו בסופו של יום - לטובת הלקוחות", כך לדברי גיא דנציג, משנה למנכ''ל נס

גיא דנציג, המשנה למנכ"ל נס. צילום: שאולי לנדנר

"חדשנות כיום היא כאוויר לנשימה עבור ארגונים חפצי חיים. כל ארגון חייב לייצר בתוכו גם איים של סטארט-אפים – ולנו יש את היכולת, ואת הזכות, לעשות זאת גם בבית – וגם יחד עם הלקוחות הארגוניים שלנו", כך אמר גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס.

דנציג שימש כשופט, אחד מששה שופטים מחברות בינלאומיות – בתחרות סטארט-אפים בנושא צ'טבוט. התחרות נערכה במסגרת אירוע Chatbot Summit. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ד' בשבוע שעבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,000 איש.

אנו בנס כיום, אמר דנציג, "רואים זאת כהכרח להתחבר לאקו-סיסטם הזה, של הסטארט-אפים. החיבור הוא חיבור משולב, וכולל כמה רבדים. האחד, הטריוויאלי, הוא לסייע ולייצר להם ערך כספק, באופן אשר יאפשר להם להתמקד בביזנס שלהם. משמע, אנחנו בנס נפתח, נייעץ, נבדוק, נאתר פתרונות, נקים מרכזי פיתוח ונסייע להם במגוון היבטים. רובד נוסף הוא שאנו, כמפיצים, מתמחים בזיהוי פתרונות טכנולוגיים ומכירתם בעולמות האנטרפרייז".

לייצר עם ועבור החברות – חדשנות

לדברי דנציג, "מעל כל אלה, אנו רואים את החיבור לעולם הסטארט-אפים כמשהו הכרחי – לטובת הרלוונטיות בעולם המשתנה. כל מפגש שכזה מייצר גם לנו ערך". הוא הוסיף כי "יש לא מעט חברות שבאות אלינו, על מנת שנייצר עבורן – ויחד עימן, חדשנות".

ברמה האישית, אמר דנציג, "השיפוט בתחרות היווה עבורי כיף כפול: במשך שנים עבדתי בעולם הסטארט-אפים, הן כיזם והן כמוביל טכנולוגי בעולמות ה-R&D, המחקר והפיתוח".

לדבריו, "במהלך השיפוט, היה מרתק, כמו תמיד, להתבונן בסטארט-אפים ולראות אצלם גם תשוקה מחד וגם את ההתמודדות בשלבים הראשונים של האתגרים, הטכנולוגי והעסקי. ישנן לא מעט חברות הזנק, שניתן כבר בתחילה להבחין כי הן סימנו מטרה ממוקדת – והן מפלסות את דרכן, תוך תנודתיות שמאפשרת להתמודד עם השיבוש, ה-Disruption שהפך זה מכבר להיות מוטיב קבוע".

"רוב הפתרונות שראיתי בתחרות", ציין דנציג, "כיוונו לעולם של בוטים, או אפליקציות תפעוליות – באמצעות פתרונות מתקדמים של AI, בינה מלאכותית, ולימוד מכונה, Machine Learning. שווקי יעד בולטים היו עולמות הרפואה והתיירות".

לדבריו, "גם בנס אנחנו מחוברים באופן חזק והדוק לעולמות הללו, במגוון קווי העסקים והפתרונות. עיקר החיבור הוא בתפיסת ה-Why שלנו שהיא: יצירת ערך (Value). המענה יכול להגיע בכמה דרכים: אם זה בבוטים שמייצגים תובנות פרי ניתוח מעמיק (Analytics) מונחי הביזנס של הלקוח; אם זה בהבנת צרכי הלקוחות של הלקוחות הארגוניים שלנו דרך מרכזי תמיכה (Voice Of the Customer); אם זה בתוך הארגון, לטובת העובדים; וכמובן, מענה בעולמות הדיגיטל וחוויית הלקוח".

כל התחום, סיכם דנציג, "גם מתחבר לתפיסה שלנו בנס את נושא החדשנות: Innovation is everywhere. מדובר בתפיסה לפיה במקומות רבים בנס ובאזורים מגוונים, אנחנו מנסים לייצר חדשנות ולחוות חדשנות. מדובר בתחום מאתגר – אולם אנו מנסים למנף אותו, בסופו של יום – לטובת הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים