H&M סוגרת חנויות פיזיות ומתרכזת בחנויות אונליין

עקב ירידה משמעותית במכירות, הצהירה ענקית האופנה השוודית כי עד היום הזניחה את מכירות האונליין וטעתה באסטרטגיה ● בשנת 2018 תסגור החברה 170 חנויות פיזיות ברחבי העולם ותתרכז בשיפור ושכלול תחום המכירות באינטרנט

לא יוצאים מהבית. אילוסטרציה: Markus Mainka/BigStock

בשנת הכספים שהסתיימה ב-30 לנובמבר 2017 ירד שיעור הרווח הגולמי של H&M מ-55.2% ל-54%. מניית החברה נפלה ב-6%. כתוצאה מכל אלו הודיעה קמעונאית האופנה אתמול (ד') כי תפתח הרבה פחות חנויות ב-2018. החברה אף הודתה בהתנהלות שגויה שלא הכירה מספיק במעבר של הציבור לקניות אונליין.

לאחר עשורים של התרחבות מהירה, החליט תאגיד הביגוד השני בגודלו בעולם – שרק זארה (Zara) מקדימה אותו בהצלחתה – להיאבק על חייו ולהגיב לצמיחת המסחר האלקטרוני שאי-אפשר עוד להתעלם מקיומה.

קמעונאיות אונליין ענקיות כמו אמזון (Amazon) האמריקנית ועליבאבא (Alibaba) הסינית זוכות כיום לפופולריות גואה וחסרת תקדים. מספיק רק לבחון את ההכנסות המדהימות של חברות אלו מימי המכירות האינטרנטיים הגדולים, בלק פריידיי (Black Friday) או סייבר מאנדיי (Cyber Monday), כדי להתרשם ולהבין שהציבור אוהב קניות אונליין וממיר חלק נכבד מהרכישות שנהג לבצע בחנויות הפיזיות בקניות מקוונות, נגישות הישר מכיסא המחשב הנייח, או יותר במובהק – מהנייד.

הקניות אונליין שוברות שיאים אבל H&M הוסיפה חנויות פיזיות

למעשה השנה אמרה אמזון כי סייבר מנדיי 2017 היה הגדול ביותר שלה אי-פעם, ושבר את השיא הקודם שרשם ה-Prime Day, יום המכירות החגיגי של החברה שהתקיים השנה ב-12 ביולי אשתקד זו השנה השלישית ברציפות. אירוע Prime Day השנה הוגדר כ-"יום הגדול ביותר של אמזון אי-פעם" ומכירותיו רשמו עלייה של 60% מאותו יום לפני שנה.

בהתייחסות לנתונים אלו ולמספרים שמעידים על ירידה ניכרת ביכולותיה, כמו גם כתוצאה מהתארגנות להתאמת אסטרטגיית השיווק שלה למפת הקניות העדכנית, H&M הודיעה כי היא מתכננת להיכנס לאורוגוואי ואוקראינה בפעם הראשונה ולפתוח רק 390 חנויות חדשות בשנה הקרובה.

במקביל, בכוונת הענקית השוודית לסגור 170 חנויות שאינן רווחיות יותר. המהלך יוביל בסופו של דבר לתוספת נטו של כמחצית ממספר החנויות שנוספו לרשת הבינלאומית בשנה שעברה.

משקיעים האשימו את H&M בהתמדה בהצמחת החנויות הפיזיות, מבלי שהתייחסה לכך שבשנים האחרונות החלו קמעונאיות אונליין כגון אסוס (Asos), זלנדו (Zalando) וכמובן אמזון, למשוך יותר ויותר לקוחות שהתעניינו באופנה.

מספר החנויות של הענקית בחמש השנים האחרונות והגיע ל-4,739 חנויות.

H&M הסתבכה החודש גם בשערורייה שבמסגרתה הואשמה בגזענות. החברה פרסמה פרסומת שבה הופיע ילד שחור עם סווטשירט שעליו הסלוגן "הקוף הכי מגניב בג'ונגל". הפרסום הרעיש את המדיה החברתית ואף הצית מהומות בדרום אפריקה, שבמסגרתן הושחתו חנויות הרשת. בסופו של עניין החברה התנצלה והסירה את הפרסום, שללא ספק פגע בתדמיתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים