"תחום הצ'טבוט – בירידה שלפני העלייה"

"מדובר בתופעה ידועה, אשר קרתה ללא מעט טכנולוגיות צומחות בעבר - כך, ב-2008 תחום האפליקציות לא היה להיט היסטרי, ועברו עוד שלוש עד חמש שנים עד שהמגמה היכתה את השוק", כך אמר יואב בראל, מייסד ומנכ''ל Chatbot Summit

יואב בראל, מייסד ומנכ''ל Chatbot Summit. צילום: ליאת מנדל

"ההייפ – ההתעניינות, הדיבור וההשקעות בתחום הצ'טבוט – ירד מעט אבל מדובר בהתפתחות טבעית של כל מהפכה. על פי כל חברות המחקר, וגרטנר (Gartner) בתוכן – התחום צפוי לחוות עלייה. זוהי הירידה בטרם העלייה", כך אמר יואב בראל, מייסד ומנכ"ל Chatbot Summit.

בראל דיבר בפתח המליאה המרכזית של Chatbot Summit. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, שהתקיים זו הפעם השלישית – נערך היום (ד') מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,000 איש.

לדברי בראל, "מדובר בתופעה ידועה, אשר קרתה ללא מעט טכנולוגיות צומחות בעבר. כך, בשנת 2008 תחום האפליקציות לא היה להיט היסטרי. הזמן חלף לו, עברו עוד שלוש עד חמש שנים, עד שהמגמה של האפליקציות היכתה את השוק".

לנקות את המגמות הטכנולוגיות החלשות

בראל הסביר כי יש סיבה לכך שתחום הצ'טבוט מצוי כעת בירידה לצורך עלייה: "תפקידם של השווקים הוא 'לנקות' את המגמות הטכנולוגיות החלשות ולהותיר אותנו עם אלו החזקות".

לדבריו, "בעשור הבא, שיחות יהיו מבוססות חווייה דיגיטלית. ברור כי הצרכנים והלקוחות, המשתמשים באשר הם – מעדיפים להתקשר בעולמות העסקיים כמו שהם נוהגים לעשות בשעות הפנאי שלהם".

עד לפני כמה שנים, אמר בראל, "הטכנולוגיה של הצ'טבוט לא הייתה טובה מספיק. אולם בשנתיים האחרונות אנו רואים שיפור. הטכנולוגיה מתקדמת וקורמת עור וגידים". כך, אמר, "עשרות חברות מפתחות דברים לטובת תחום הבוטים". בראל פילח את תחומי הפיתוח לתחום: הקול, המסרים, הניתוחים של שיחות, לימוד מכונה ועזרה אנושית.

"חזוננו הופך למציאות", ציין בראל. "יש רבים העובדים בתחום ועושים בו רבות. בוטים נכנסו גם לעולם המטבעות הקריפטוגרפיים. ווטסאפ (WhatsApp) ייכנס לבוטים. זה נכנס כבר בכמה ארצות. ישראל וגרמניה נחשבות למדינות בהן השימוש בווטסאפ נפוץ – וזה יקדם את התחום".

"המסר שלי ליזמים ולמשקיעים", סיכם בראל, "הוא שאני יודע שכעת מדובר בזמנים קשים, כי משקיעים מחפשים להשקיע בעקבות ההייפ, אבל זה לא סוף פסוק – לא נאמרה המילה האחרונה. התחום של הצ'טבוט צפוי לצמוח בקרוב – ובגדול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים