משחקים והשקעות: פלייטיקה מקימה קרן בסך 400 מיליון דולר

Playtika Growth Investments תשקיע בעיקר בחברות ישראליות רווחיות או קרובות לרווחיות מתחומי הבידור הדיגיטלי ומוצרי הצריכה מבוססי המובייל

רוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה. צילום: אפי שמח

פלייטיקה (Playtika) הודיעה היום (ב') על הקמת קרן השקעות בשם Playtika Growth Investments ועל כך שהקצתה לה 400 מיליון דולר להשקעות בחברות ישראליות.

החברה, שידועה מתחום המשחקים, תשקיע בעיקר בחברות בידור דיגיטלי ומוצרי צריכה מבוססי מובייל ואינטרנט. היא תתמקד בחברות רווחיות או קרובות לרווחיות, שלהן מודלים עסקיים ומוצרים יציבים.

Playtika Growth מבטיחה לחברות שבהן היא תשקיע נגישות ישירה לצוותים המקצועיים שלה, שמומחיותם היא בתחומי השיווק, המוניטיזציה, ניתוח הנתונים, הטכנולוגיה, הבינה המלאכותית והמוצרים.

יצוין כי פלייטיקה נרכשה פעמיים, כאשר האחרונה שבהן הייתה ב-2016, אז היא נקנתה על ידי קבוצת משקיעים בסין בראשות Giant Network Group באחד האקזיטים הגדולים בתולדות עולם הסטארט-אפים הישראלי – תמורת 4.4 מיליארד דולר. היא עצמה קנתה יותר מ-10 חברות בסכום כולל שעולה על 300 מיליון דולר. הרכישה האחרונה בוצעה לפני כמה חודשים – זו של Jelly Button הישראלית, שאותה רכשה פלייטיקה תמורת עשרות מיליוני דולרים.

רוברט אנטוקול, מייסד משותף ומנכ"ל פלייטיקה, אמר כי "במהלך שמונה השנים האחרונות, צברנו מומחיות ביכולות גידול מוצרי מובייל ואינטרנט שנמצאים בשימוש יומיומי של מיליוני אנשים ברחבי העולם. שיתוף היכולות האלה עם חברות הפורטפוליו שלנו הוא גורם מבדל ייחודי ליצירת חברות האינטרנט הגדולות בעולם".

אריק ראפס, שינהל את Playtika Growth, ציין כי "הצוותים התפעוליים של פלייטיקה מנהלים תקציבי שיווק של מאות מיליוני דולרים, מעבדים ומנתחים שישה טרה-בייט של מידע ביום ומנהלים הכנסות של מיליארד דולר. הם המרכיב הסודי שהפך סטארט-אפ של 10 אנשים למובילת שוק עולמית, עם 1,700 עובדים ב-14 משרדים ב-10 מדינות. בפעם הראשונה, הידע שלהם יונגש לחברות אחרות ויבטיחו ביצועים מיטביים והחזר גבוה על ההשקעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים